Ekonomija poduzetništva
U nastavku je popis poslova koje studenti mogu obavljati u tvrtkama samostalno ili pod vodstvom supervizora/mentora. Pojašnjenje oznaka: S Samostalno | v Vodstvo supervizora/mentora
S Student prikuplja informacije, koristi odgovarajuće menadžerske alate – testira izvedivost i isplativost poslovne prilike.
S Student priprema dijelove poslovnog plana ili investicijske studije kako bi procijenio izvedivost i učinke manje i srednje složenih poslovnih poduhvata. Pritom koristi metodologiju prihvatljivu bankama i ulagačima.
v Student sastavlja operativne i godišnje planove poslovanja i prati njihovo ostvarivanje
S Student prikuplja podatke za različite procjene (uspješnosti poduzeća, mogućnosti rasta, izbjegavanje rizika, izvora financiranja, i sl.)
v Student donosi/izrađuje:
- plan prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta
- ocjenu tržišne, operativne i financijske uspješnosti poduzeća
- ocjenu potencijala rasta poduzeća
- ocjenu mogućih rizika i prijedlog izbjegavanja rizika
- prijedlog strategije razvoja poduzeća s obzirom na trendove, izvore financiranja, proizvode i usluge
- preporuku izvora financiranja (uključujući poduzetničke potpore)
- pregled projekata i aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, te informacija o potencijalnim partnerima
- plan i metodologiju praćenja uspješnosti prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta.
S Student razmatra dosljednost poduzeća u provođenju vizije i misije, te na temelju toga priprema izvještaje, preporuke i upozorenja
v Student sudjeluje u evaluaciji vizije i misije te izboru odgovarajućih strategija poduzeća. Priprema izvješće o eventualnim raskoracima između, s jedne strane, vizije i misije te, s druge strane, strategije poduzeća
v Student analizira trendove osnovnih pokazatelja poslovanja iskazanih u računu dobiti i gubitka: prihod, rashod, dobit u zadanom razdoblju
v Student izračunava osnovne pokazatelje uspješnosti poslovanja i mikroekonomske pokazatelje ostvarene u zadanom razdoblju: produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, točku pokrića
v Student izrađuje SWOT analizu kojom utvrđuje jake i slabe strane projekata, kao i prilike i prijetnje u okruženju. Asistira u kompleksnoj analizi vanjskih i unutarnjih čimbenika (PESTLE analiza, analiza industrije, analiza unutarnjih čimbenika, TOWS matrica) u srednjim i velikim organizacijama. Koristi i tzv. Ansoffovu matricu za izradu prijedloga rasta poduzeća kombiniranjem postojećeg i novog proizvoda/usluge s postojećim i novim tržištima
v Student prikuplja dokumentaciju i izrađuje prijave na natječaje za projekte, dodjelu poduzetničkih potpora i sl.
S Student prikuplja informacije o postojećim projektima (koji odgovaraju na problem koji je predmet natječaja), te o potencijalnim partnerima iz različitih sektora (civilni, javni, poslovni, akademski i sl.)
v Student izrađuje argumentiranu preporuku, daje pregled rizika za različite scenarije i smišlja način na koji tvrtka može odgovoriti na suvremene izazove i trendove
v Student sudjeluje u formiranju prodajne cijene za određeni proizvod ili uslugu
S Samostalno prikuplja sve potrebne informacije (npr. o cijenama pojedinih komponenti/inputa, o cijenama konkurencije, o cijenama sličnih rješenja i sl.)
v Student izrađuje prijedlog preventivnog djelovanja u rješavanju najčešćih etičkih pitanja i dilema te prijedlog etičkog kodeksa za poduzeće
v Student izrađuje plan provođenja poslovnog projekta, uključujući zadatke, odgovornost, rokove i željene ishode svakog projektnog zadatka te integrira sve ključne pokazatelje nužne za uspješno upravljanje projektom od početka do njegovog završetka
S Student unosi i oblikuje podatke u Excelu te kreira formule za razne izračune (npr. cijene, PDV, marža, popust, postotni udjeli, koeficijenti, i sl.) u Excel proračunskim tablicama
S Student pretražuje internetske stranice i pronalazi informacije o zadanim temama koristeći napredne opcije pretraživanja
S Student organizira obaveze i dijeli podatke u timu pomoću odgovarajućih informatičkih alata (MS Outlooku, MS OneNote i sl.)
S Student radi s direktorijima, snima, kopira, briše datoteke, samostalno izrađuje jednostavnije dokumente u Wordu (dopis, ponuda, faktura, račun, letak) te uređuje složenije dokumente
S Student kreira prezentacije na zadane teme
S Student izrađuje i održava
- Cjenike
- Fakture
- Ponude
- Narudžbe
v Student izrađuje, obrađuje i održava poslovne dokumente u Excelu, poput financijskih, računovodstvenih i drugih poslovnih izvještaja (npr. račun dobiti i gubitka) i plana otplate zajma
S Student izrađuje razne grafičke prikaze podataka iz Excel tablica (stupčasti, linijski, strukturni krugovi i sl.), jednostavne analize vremenskih nizova temeljene na tablici ili grafikonu
v Student kreira zaokretne (pivot) tablice te, koristeći razne funkcije i kriterije, izrađuje analize npr. prodajnih rezultata te jednostavne regresijske i korelacijske analize
S Student unosi i obrađuje podatke u sustavima za obradu podataka, oblikuje tok i model podataka
v Student kreira jednostavne baze podataka (kupci, kontakti, dobavljači i sl.), postavlja upite nad podacima i kreira izvještaje iz baza podataka
v Student predlaže primjenu besplatnih poslovnih aplikacija – na primjer, Trello ili Slack – za učinkovito vođenje projekata i komunikaciju te pruža temeljni trening kako koristiti te aplikacije u poslovnoj praksi
S Student sastavlja
- Bilješke sa sastanaka ili nakon telefonskih razgovora
- Izvještaje
- Oglase
- Poslovne ponude
S Student kreira predloške memoranduma, ponuda, ugovora i drugih dokumenata potrebnih u poslovanju i standardiziranoj komunikaciji sa klijentima
S Student u kompleksnijim tekstovima (dopis, članak) pronalazi i analizira informacije ili piše sažetke. Student priređuje vremenike, odnosno planove izvedbe sa rokovima izvedbe i raspodjelom odgovornosti (npr. korištenjem Ganttograma)
v Student kreira promotivne materijale za proizvode ili usluge
S Student
- obavlja telefonske upite
- sastavlja poslovne dopise
- sastavlja pitanja za intervjuiranje kandidata pri zapošljavanju
- održava izravnu poslovnu komunikaciju
v Student
- Odgovara na telefonske i izravne upite, zahtjeve i reklamacije
- Sudjeluje u interviewiranju kandidata pri zapošljavanju
S Student priprema predstavljanje proizvoda i usluga. Provodi sva potrebna istraživanja i radi prijedlog načina i mjesta predstavljanja proizvoda i usluga
S Radi pregled postojećih/mogućih događanja za predstavljanje proizvoda i usluga (npr. pregled sajmova, evenata, skupova i sl.)
v Student predstavlja klijentu proizvod ili uslugu
v Student priprema i održava prezentaciju tvrtke, proizvoda ili usluge
S Student
- Analizira financijska izvještaja za potrebe ocjene boniteta poduzeća, poslovnih partnera i konkurencije
- Izračunava likvidnost, aktivnost, profitabilnost i zaduženost poduzeća i uspoređuje pokazatelje s poduzećima u istoj djelatnosti
- Izračunava indeks rasta i strukturne indekse za potrebe financijskih izvještaja poduzeća te obavlja komparativnu analizu poduzeća u istoj djelatnosti
- Prikuplja podatke o bonitetu potencijalnih i aktualnih kupaca, klasificira potraživanja prema stupnju rizičnosti (zakašnjenju u plaćanju) te sastavlja pregled dospjelih nenaplaćenih potraživanja
- Sastavlja izvještaje o novčanom toku na temelju bilance i računa dobiti i gubitka
- Vodi analitičke evidencije o ulaganjima u dionice i obveznice te o efektima ulaganja (dividende, razlike tržišne cijene i troška ulaganja)
- Izračunava tečajne razlike po potraživanjima i obvezama u stranoj valuti i u domaćoj valuti uz valutnu klauzulu
- Izračunava trošak financiranja (kamate), ponderiranog prosječnog troška kapitala
v Student
- identificira probleme financijske naravi u poslovanju i predlaže korektivne mjere
- analizira novčane tokove iz poslovnih, investicijskih i financijskih aktivnosti
- predlaže mjere za poboljšanje novčanog toka
- razmatra potencijalne i sadašnje izvore financiranja te predlaže poboljšanja i alternativne mogućnosti financiranja
v Student izrađuje studiju i izračun isplativosti ulaganja metodom neto sadašnje vrijednosti, metodom razdoblja povrata i interne stope povrata
v Student predlaže mjere upravljanja tečajnim rizicima na temelju proučenih primjera dobre prakse i počinjenih grešaka
S Student obračunava drugi dohodak prema
- Ugovoru o djelu građana
- Autorskom ugovoru
- Autorskom ugovoru umjetnika
Student obračunava plaće bez obustava
v Student obračunava plaće uz obustave za kredite, administrativne zabrane i sl.
v Student radi različite izračune, uspoređuje prednosti i nedostatke različitih pristupa i daje preporuku u skladu s interesima i ciljevima tvrtke
v Student sudjeluje u izradi
- budžeta (godišnjeg plana poslovanja) poduzeća
- izvještaja o izvršenju budžeta
- kalkulacija cijena, troškova i ostalih analiza
v Student sudjeluje u izvršavanju i kontroli budžeta i izradi upozorenja
S Student klasificira zalihe po različitim kriterijima te izrađuje analitičku podlogu
v Student asistira u okviru
- upravljanja potraživanjima
- upravljanja zalihama i utvrđivanja optimalnih narudžbi
S Student stvara i povremeno ažurira bazu (potencijalnih) dobavljača, proučavanjem njihovih prednosti i nedostataka (u cilju pripremljenosti za slučaj da dođe do promjene trenutnih dobavljača i neovisnosti o pregovaračkoj snazi pojedinog dobavljača)
v Student odabire temeljnu metodologiju i alate za procjenu vrijednosti poslovanja subjekta, predlaže izvore i konkretne sektorske pokazatelje te procjenjuje likvidacijsku vrijednost poslovnog subjekta
v Student obavlja fakturiranje u tuzemstvu
v Student sastavlja ponude i cjenike za vanjsku i unutarnju trgovinu
v Student koordinira nabavu i prodaju
v Student analizira tržište za pojedine vrste roba ili usluga, pretražuje, evidentira i klasificira kupce i dobavljače
S Student prikuplja podatke, poštujući klauzulu o privatnosti, tajnosti podataka i sl.
S Student ispunjava i prilagođava tipske ugovore
v Student komunicira sa špediterima i prijevoznicima te prati prijevoz robe
v Student priprema skicu ovršnog prijedlog prema predlošcima na temelju vjerodostojne isprave za slučajeve poslovanja u zemlji
S Student prati tržišna kretanja i promjene kako bi im se prilagodio ili kreirao nove. U analizi okruženja koristi analizu konkurencije, SWOT analizu, PESTLE analizu i sl.
S Student prati trendove, analizira društvene mreže i uspješnost korištenih promotivnih alata, te rezultate različitih natjecanja/nagrada i sl.
S Student radi pregled postojećih inovativnih rješenja, te sumira potrebe kupaca koje nisu zadovoljene ili pritužbe klijenata na postojeća rješenja koja su u opticaju (kako proizvoda dotičnog poduzeća, tako i onih konkurencije)
S Student izrađuje prijedlog upitnika i provodi anketu za istraživanje tržišta u svrhu postizanja zadanog cilja (rast prodaje postojećeg proizvoda, osvajanje novog tržišta, izbacivanje novog proizvoda i sl.)
Student segmentira tržište i definira ciljne skupine.
v Student postavlja metodologiju istraživanja tržišta te izrađuje analizu istog za određeni proizvod
v Student analizira postavljene ciljne skupine te izrađuje prijedloge pozicioniranja za određeni proizvod ili uslugu, s pregledom prednosti i nedostataka svakog prijedloga
S Student prikuplja potrebne podatke i istražuje sve elemente potrebne za odluku o komercijalnom nazivu proizvoda (usklađenost s jezicima zemalja ciljnog tržišta)
v Student definira „promotivni miks“ na temelju analize tržišta, a u svrhu postizanja prepoznatljivosti proizvoda ili usluge
S Temeljem dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika proizvoda ili usluge, student predlaže optimalne distributivne kanale
S Student komunicira s medijima za oglašavanje određenog proizvoda ili usluge
S Na temelju dostupnih podataka o proizvodu ili usluzi te ciljnoj skupini korisnika, student predlaže alternativne kanale oglašavanja
S Na temelju dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika, student predlaže odgovarajuće marketinške alate za unaprjeđenje prodaje
S Student prezentira određene dijelove marketinškog plana pred klijentima
v Student izrađuje i prezentira marketinški plan pred klijentima
v Student sudjeluje u izradi terminskog plana oglašavanja vodeći računa o specifičnostima ciljne skupine korisnika
v Student sudjeluje u izradi cjelovitog komunikacijskog plana vodeći računa o specifičnostima internih (zaposlenici, sindikati, dioničari/vlasnici i slično) i vanjskih (država, konkurencija, mediji, javnost) dionika poslovnog sustava tvrtke. Plan uključuje terminsku razradu, poruke koje se komuniciraju, metode mjerenja efikasnost komunikacije, odgovorne osobe i sl.
Turizam – turistički i hotelski menadžment
U nastavku je popis poslova koje studenti mogu obavljati u tvrtkama samostalno ili pod vodstvom supervizora/mentora. Pojašnjenje oznaka: S Samostalno | v Vodstvo supervizora/mentora
S Student prikuplja informacije, koristi odgovarajuće menadžerske alate – testira izvedivost i isplativost poslovne prilike.
v Student priprema dijelove poslovnog plana ili investicijske studije kako bi procijenio izvedivost i učinke manje i srednje složenih poslovnih poduhvata. Pritom koristi metodologiju prihvatljivu bankama i ulagačima.
v Student sastavlja operativne i godišnje planove poslovanja i prati njihovo ostvarivanje
S Student prikuplja podatke za različite procjene (uspješnosti poduzeća, mogućnosti rasta, izbjegavanje rizika, izvora financiranja, i sl.)
v Student donosi/izrađuje:
- plan prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta
- ocjenu tržišne, operativne i financijske uspješnosti poduzeća
- ocjenu potencijala rasta poduzeća
- ocjenu mogućih rizika i prijedlog izbjegavanja rizika
- prijedlog strategije razvoja poduzeća s obzirom na trendove, izvore financiranja, proizvode i usluge
- preporuku izvora financiranja (uključujući poduzetničke potpore)
- pregled projekata i aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, te informacija o potencijalnim partnerima
- plan i metodologiju praćenja uspješnosti prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta.
S Student razmatra dosljednost poduzeća u provođenju vizije i misije, te na temelju toga priprema izvještaje, preporuke i upozorenja
v Student sudjeluje u evaluaciji vizije i misije te izboru odgovarajućih strategija poduzeća. Priprema izvješće o eventualnim raskoracima između, s jedne strane, vizije i misije te, s druge strane, strategije poduzeća
v Student analizira trendove osnovnih pokazatelja poslovanja iskazanih u računu dobiti i gubitka: prihod, rashod, dobit u zadanom razdoblju
v Student izračunava osnovne pokazatelje uspješnosti poslovanja i mikroekonomske pokazatelje ostvarene u zadanom razdoblju: produktivnost, ekonomičnost, rentabilnost, točku pokrića
v Student izrađuje SWOT analizu kojom utvrđuje jake i slabe strane projekata, kao i prilike i prijetnje u okruženju. Asistira u kompleksnoj analizi vanjskih i unutarnjih čimbenika (PESTLE analiza, analiza industrije, analiza unutarnjih čimbenika, TOWS matrica) u srednjim i velikim organizacijama. Koristi i tzv. Ansoffovu matricu za izradu prijedloga rasta poduzeća kombiniranjem postojećeg i novog proizvoda/usluge s postojećim i novim tržištima
v Student prikuplja dokumentaciju i izrađuje prijave na natječaje za projekte, dodjelu poduzetničkih potpora i sl.
S Student prikuplja informacije o postojećim projektima (koji odgovaraju na problem koji je predmet natječaja), te o potencijalnim partnerima iz različitih sektora (civilni, javni, poslovni, akademski i sl.)
v Student izrađuje argumentiranu preporuku, daje pregled rizika za različite scenarije i smišlja način na koji tvrtka može odgovoriti na suvremene izazove i trendove
v Student sudjeluje u formiranju prodajne cijene za određeni proizvod ili uslugu
S Samostalno prikuplja sve potrebne informacije (npr. o cijenama pojedinih komponenti/inputa, o cijenama konkurencije, o cijenama sličnih rješenja i sl.)
v Student izrađuje prijedlog preventivnog djelovanja u rješavanju najčešćih etičkih pitanja
S Student unosi i oblikuje podatke u Excelu te kreira formule za razne izračune (npr. cijene, PDV, marža, popust, postotni udjeli, koeficijenti, i sl.) u Excel proračunskim tablicama
S Student pretražuje internetske stranice i pronalazi informacije o zadanim temama koristeći napredne opcije pretraživanja
S Student radi s direktorijima, snima, kopira, briše datoteke, samostalno izrađuje jednostavnije dokumente u Wordu (dopis, ponuda, faktura, račun, letak) te uređuje složenije dokumente
S Student kreira prezentacije na zadane teme
S Student izrađuje i održava cjenike, ponude, narudžbe, otpremnice
v Student izrađuje, obrađuje i održava poslovne dokumente u Excelu, poput financijskih, računovodstvenih i drugih poslovnih izvještaja (npr. račun dobiti i gubitka) i plana otplate zajma
S Student izrađuje razne grafičke prikaze podataka iz Excel tablica (stupčasti, linijski, strukturni krugovi i sl.), jednostavne analize vremenskih nizova temeljene na tablici ili grafikonu
v Student kreira zaokretne (pivot) tablice te, koristeći razne funkcije i kriterije, izrađuje analize npr. prodajnih rezultata te jednostavne regresijske i korelacijske analize
S Student sastavlja
- Bilješke sa sastanaka ili telefonskih razgovora
- Oglase
- Poslovne ponude
S Student kreira predloške memoranduma, ponuda, ugovora i drugih dokumenata potrebnih u poslovanju i standardiziranoj komunikaciji sa klijentima
S Student u kompleksnijim tekstovima (dopis, članak) pronalazi i analizira informacije ili piše sažetke ili izvještaje
S Prepoznaje značajke ponašanja turista stranaca, njihovih kultura i civilizacijskih normi
S Student priređuje vremenike, odnosno planove izvedbe sa rokovima izvedbe i raspodjelom odgovornosti
S Pronalazi i rezimira informacije iz različitih izvora na engleskom jeziku
v Student kreira promotivne materijale za proizvode ili usluge
Poslovna komunikacija i korespondencija na hrvatskom i engleskom jeziku ili drugom stranom jeziku talijanskom ili njemačkom) a ovisno o stupnju stranog jezika koji je pohađao
S Student
- obavlja telefonsku i pismenu komunikaciju i odgovara na telefonske izravne upite
- sastavlja poslovne dopise i održava izravnu poslovnu komunikaciju
- pronalazi i prosljeđuje informacije iz različitih izvora na hrvatskom i prvom ili drugom stranom jeziku
v Student
- Odgovara na zahtjeve i reklamacije
- Sudjeluje u interviewiranju kandidata pri zapošljavanju
- sprovodi sve faze jednostavnog poslovnog sastanka i pregovora na engleskom jeziku
- radi na organizaciji sastanaka, poslovnih putovanja ili događanja na engleskom jeziku
S Student priprema predstavljanje proizvoda, trendova i usluga. Provodi potrebna istraživanja i radi prijedlog načina i mjesta/vremena predstavljanja
S Radi pregled postojećih/mogućih događanja za predstavljanje proizvoda i usluga (npr. pregled sajmova, evenata, skupova i sl.)
S Student predstavlja kulturno povijesne znamenitosti nekog lokaliteta ili atrakcije
v Student predstavlja klijentu uslugu ili proizvod
v Student priprema i održava prezentaciju tvrtke (npr.hotela) ili destinacije, usluge ili proizvoda
v Student
- Analizira financijska izvještaja za potrebe ocjene boniteta poduzeća, poslovnih partnera i konkurencije
- Izračunava likvidnost, aktivnost, profitabilnost i zaduženost poduzeća i uspoređuje pokazatelje s poduzećima u istoj djelatnosti
- Obavlja komparativnu analizu poduzeća u istoj djelatnosti
- Sastavlja izvještaje o novčanom toku na temelju bilance i računa dobiti i gubitka
- identificira probleme financijske naravi u poslovanju
- analizira novčane tokove iz poslovnih, investicijskih i financijskih aktivnosti
- predlaže mjere za poboljšanje novčanog toka
- razmatra potencijalne i sadašnje izvore financiranja te predlaže poboljšanja i alternativne mogućnosti financiranja
v Student izrađuje studiju i izračun isplativosti ulaganja metodom neto sadašnje vrijednosti, metodom razdoblja povrata i interne stope povrata
v Student obračunava plaće uz obustave za kredite, administrativne zabrane i sl.
v Student radi različite izračune, uspoređuje prednosti i nedostatke
v Student sudjeluje u izradi
- budžeta (godišnjeg plana poslovanja) poduzeća
- izvještaja o izvršenju budžeta
- kalkulacija cijena, troškova i ostalih analiza
v Student klasificira zalihe po različitim kriterijima te izrađuje analitičku podlogu
v Student asistira u okviru upravljanja potraživanjima, te u oviru upravljanja zalihama i utvrđivanja optimalnih narudžbi
v Student sudjeluje u izradi procjene tvrtke i vrijednosti poslovanja
S Student prati tržišna kretanja i promjene kako bi im se prilagodio ili kreirao nove. U analizi okruženja koristi analizu konkurencije, SWOT analizu, PESTLE analizu i sl.
S Student prati trendove, analizira društvene mreže i uspješnost korištenih promotivnih alata, te rezultate različitih natjecanja/nagrada i sl.
S Student radi pregled postojećih inovativnih rješenja, te sumira potrebe kupaca koje nisu zadovoljene ili pritužbe klijenata na postojeća rješenja koja su u opticaju (kako proizvoda dotičnog poduzeća, tako i onih konkurencije)
S Student izrađuje prijedlog upitnika i provodi anketu za istraživanje tržišta u svrhu postizanja zadanog cilja (rast prodaje postojećih usluga, osvajanje novog tržišta, ponude novog proizvoda ili usluge.)
v Student segmentira tržište i definira ciljne skupine
v Student koristi metodologiju istraživanja tržišta te izrađuje analizu istog za određeni proizvod ili uslugu
v Student analizira postavljene ciljne skupine te izrađuje prijedloge pozicioniranja za određeni proizvod ili uslugu, s pregledom prednosti i nedostataka svakog prijedloga
S Student prikuplja potrebne podatke i istražuje sve elemente potrebne za odluku o komercijalnom nazivu proizvoda ili usluge (usklađenost s jezicima zemalja ciljnog tržišta)
v Student definira „promotivni miks“ na temelju analize tržišta, a u svrhu postizanja prepoznatljivosti proizvoda ili usluge
S Temeljem dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika proizvoda ili usluge, student predlaže optimalne distributivne kanale
S Student komunicira s medijima za oglašavanje određenog proizvoda ili usluge
S Na temelju dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika, student predlaže odgovarajuće marketinške alate za unaprjeđenje prodaje
S Student prezentira određene dijelove marketinškog plana pred klijentima
v Student izrađuje i prezentira marketinški plan pred klijentima
v Student sudjeluje u izradi terminskog plana oglašavanja vodeći računa o specifičnostima ciljne skupine korisnika
Prethodno generički definirane poslove studenti sa studija Turizam mogu izvršavati samostalno ili uz asistenciju neovisno o odabiru smjera. Nadalje, ovisno o odabiru studijskog smjera (u ugostiteljskim poduzećima, odnosno u turističkim agencijama i organizacijama) studenti mogu obavljati i specifične poslove vezane uz aktivnosti s područja turizma i ugostiteljstva.
Dodatno, ovisno o odabiru studijskog smjera (destinacijski ili ugostiteljski menadžment) i izbornih modula (predmeta) studenti mogu obavljati i slijedeće specifične poslove:
S Student pruža osnovne turističke informacije na recepcijama smještajnih objekata, posebice po pitanju transfera, predlaganja izleta i o turističkim atrakcijama u turističkoj destinaciji
S Student sprovodi proces jednostavnije rezervacije, pritužbe, te preuzimanja i predaje poruke za potrebe turista telefonom i u pisanom obliku
S Student izvršava ostale uobičajene recepcijske poslove
S Student unosi u odgovarajući informacijski sustav ugostiteljskog objekta grupne rezervacije i usluge povezane s grupnim događanjima (banketi, konferencije, sastanci, i sl.)
S Student izvršava osnovne operacije u sustavu Opera (Micros-Fidelio) – moduli PMS, Sales&Catering i Configuration: poslovi recepcije
S Student preuzima narudžbe hrane i pića u kontekstu nacionalne i internacionalne kuhinje
S Student vrši prijem gosta u hotelu, kampu, domaćinstvu, restoranu na banketu ili na kongresu
S Student unosi i ažurira rezervacije
S Student vodi podatke o gostu tijekom boravka u hotelu ili drugom smještajnom kapacitetu
v Student vrši naplatu usluga smještaja i drugih usluga na recepciji smještajnog objekta
v Student provodi operativne postupke nabave za ugostiteljski objekt
v Student izvršava poslove prijema i sortiranja robe (uz asistenciju)
v Student izrađuje prijedlog sezonskih jelovnika u skladu s gastronomskim načelima. (uz asistenciju)
S Student prezentira hotel, atrakciju, destinaciju, trendove i statističke pokazatelje, predstavlja kulturno povijesne znamenitosti nekog lokaliteta
S Student organizira pripreme dvorana za različita događanja, konferenciju, kongres ili banket
v Student sudjeluje u upravljanju kvalitetom u operativnim odjelima ugostiteljskog poduzeća
v Student predlaže usvajanje novih standarda poslovanja u ugostiteljskom poduzeću
v Student vodi brigu o osnovnim sigurnosnim standardima pripreme i serviranja hrane (uz asistenciju)
v Student organizira jednostavnije evente ili događanja u restoranu s ciljem povećanja prihoda (uz asistenciju)
v Student prati i analizira troškove po kategorijama i odjelima ugostiteljskih poduzeća
v Student radi na konfiguriranju sistematskih podataka (tipovi rezervacija, tipovi i karakteristike soba, cjenici, i sl.) u ugostiteljskim objektima
v Student osmišljava specifične promotivne kampanje za ugostiteljski i hotelski proizvod temeljem istraživanja tržišta i segmentacije
v Student provodi specifične promocije i poslove prodaje ugostiteljskih usluga
v Student sudjeluje u izradi novog ugostiteljskog proizvoda sa svim potrebnim elementima (od koncepta do predinvesticijske studije)
Prethodno generički definirane poslove studenti sa studija Turizam mogu izvršavati samostalno ili uz asistenciju neovisno o odabiru smjera. Nadalje, ovisno o odabiru studijskog smjera (u ugostiteljskim poduzećima, odnosno u turističkim agencijama i organizacijama) studenti mogu obavljati i specifične poslove vezane uz aktivnosti s područja turizma i ugostiteljstva.
Dodatno, ovisno o odabiru studijskog smjera (destinacijski ili ugostiteljski menadžment) i izbornih modula (predmeta) studenti mogu obavljati i slijedeće specifične poslove:
S Student provodi različite logističke poslove za manje događaje i manifestacije u turističkoj destinaciji
S Student obavlja različite poslove koordinacije za vrijeme održavanja kongresa (coffee breaks, obroci)
S Student pruža osnovne turističke informacije na prodajnim ili informativnim točkama turističkih agencija i organizacija
S Student daje odgovarajuće informacije i savjete o putovanjima u Hrvatskoj i inozemstvu zainteresiranim klijentima turističkih agencija ili organizacija putem e-maila, društvenih mreža ili izravnom telefonskom komunikacijom domaćim i stranim gostima
S Student sprovodi proces jednostavnije rezervacije, pritužbe, te preuzimanja i predaje poruke za potrebe turista telefonom i u pisanom obliku
v Student sudjeluje u organizaciji transfera turista za smještajne objekte, osobito iz zračnih luka
v Student provodi specifične poslove prodaje usluga turističkih agencija u poslovnici i u izravnoj komunikaciji s kupcima
v Student vrši naplatu usluga paket aranžmana i drugih usluga turističkih agencija
v Student sudjeluje u upravljanju kvalitetom u operativnim odjelima turističkih agencija i organizacija
v Student predlaže usvajanje novih standarda poslovanja u turističkim agencijama i organizacijama
S Student koordinira aktivnosti na projektima turističkih agencija i organizacija
S Student vrednuje obilježja atrakcijske osnove u svrhu razvoja proizvodnog koncepta paket-aranžmana
S Student definira elemente itinerara za paket-aranžman po Hrvatskoj i inozemstvu
S Student izrađuje jednostavniju dokumentaciju za pripremu kandidature manjeg kongresa
v Student sudjeluje u osmišljavanju i provedbi manjeg događaja i manifestacije u turističkoj destinaciji
v Student predlaže prometna rješenja povezana s kretanjima turista u turističkoj destinaciji
v Student osmišljava projektne ideje za korištenje različitih prijevoznih sredstava kao turističkih atrakcija
v Student sudjeluje u pripremi financijske konstrukcije kongresa
v Student analizira uspješnost kongresa, a naročito kroz obradu statističkih podataka i evaluacija
v Student analizira postojeći poslovni model turističke agencije i daje preporuke za njegova poboljšanja u pojedinim kritičnim područjima
v Student analizira stanje primjene i predlaže promjene u smislu dosljedne primjene odredbi Zakona o pružanju usluga u turizmu u turističkoj agenciji
v Student predlaže promjene poslovnih procedura i dokumentacije u turističkoj agenciji u smislu sklapanju Ugovora o putovanju u paket-aranžmanu
S Student prikuplja, analizira i priprema sadržaje za potrebe promocije turističke destinacije
S Student priprema promotivne aktivnosti kongresa, evenata ili manifestacija
S Student prezentira ugostiteljsku ponudu, mogućnosti prijevoza, atrakciju, destinaciju, trendove i statističke pokazatelje, predstavlja kulturno povijesne znamenitosti nekog lokaliteta
v Student osmišljava specifične promotivne kampanje za agencijski i destinacijski turistički proizvod temeljem istraživanja tržišta i segmentacije
v Student priprema i organizira konferenciju za novinare za najavu kongresa
v Student osmišljava jednostavniji marketinški plan za liniju paket-aranžmana
Odnosi s javnošću i studij medija
U nastavku je popis poslova koje studenti mogu obavljati u tvrtkama samostalno ili pod vodstvom supervizora/mentora. Pojašnjenje oznaka: S Samostalno | v Vodstvo supervizora/mentora
S Student prati tržišna kretanja i promjene kako bi im se prilagodio ili kreirao nove. U analizi okruženja koristi analizu konkurencije, SWOT analizu, PEST analizu i sl.
S Student prati trendove, kritički analizira medijski sadržaj, sadržaj društvenih mreža i uspješnost korištenih promotivnih alata
S Student analizira i prepoznaje različite promidžbene taktike kojima se služe interesne skupine u prostoru javnog komuniciranja
S Student radi pregled postojećih inovativnih rješenja, te sumira potrebe kupaca koje nisu zadovoljene ili pritužbe klijenata na postojeća rješenja koja su u opticaju (kako proizvoda dotičnog poduzeća, tako i onih konkurencije)
S Student izrađuje prijedlog upitnika i provodi anketu za analizu medijskog okruženja u svrhu postizanja zadanog cilja
S Student segmentira tržište i definira ciljne javnosti
S Student analizira medijski sadržaj metodom kvalitativne i kvantitativne analize
v Student postavlja metodologiju istraživanja medijskog okruženja te izrađuje analizu istog za određenu uslugu
v Student analizira postavljene ciljne javnosti te izrađuje prijedloge pozicioniranja za određeni proizvod ili uslugu, s pregledom prednosti i nedostataka svakog prijedloga
S Student prikuplja informacije, koristi odgovarajuće menadžerske alate – testira izvedivost i isplativost poslovne prilike
v Student sudjeluje u osmišljavanju i pripremi PR projekata
v Student sastavlja operativne i godišnje planove poslovanja i prati njihovo ostvarivanje
v Student
- identificira probleme financijske naravi u pripremnoj fazi projekta
- razmatra potencijalne i sadašnje izvore financiranja te predlaže poboljšanja i alternativne mogućnosti financiranja
v Student sudjeluje u izradi
- budžeta određenog projekta/kampanje
- izvještaja o izvršenju budžeta
- kalkulacija cijena, troškova i ostalih analiza
SStudent prikuplja podatke, poštujući klauzulu o privatnosti, tajnosti podataka i sl.
S Student ispunjava i prilagođava tipske ugovore
S Student prikuplja podatke za različite procjene (uspješnosti klijenta, mogućnosti rasta, izbjegavanje rizika, izvora financiranja, i sl.)
v Student donosi/izrađuje:
- plan prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta
- ocjenu tržišne, operativne i financijske uspješnosti klijenta
- pregled projekata i aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, te informacija o potencijalnim partnerima
- plan i metodologiju praćenja uspješnosti prikupljanja podataka/plan izrade potrebnih dokumenta.
S Student razmatra dosljednost klijenta u provođenju vizije i misije, te na temelju toga priprema izvještaje, preporuke i upozorenja
v Student sudjeluje u evaluaciji vizije i misije te izboru odgovarajućih strategija klijenta. Priprema izvješće o eventualnim raskoracima između, s jedne strane, vizije i misije te, s druge strane, strategije poduzeća
v Student izrađuje SWOT analizu kojom utvrđuje jake i slabe strane projekata, kao i prilike i prijetnje u okruženju. Asistira u kompleksnoj analizi vanjskih i unutarnjih čimbenika (PEST analiza) u srednjim i velikim organizacijama
S Student prikuplja informacije o postojećim projektima (koji odgovaraju na problem koji je predmet natječaja), te o potencijalnim partnerima iz različitih sektora (civilni, javni, poslovni, akademski i sl.)
v Student prikuplja dokumentaciju i izrađuje prijave na natječaje za projekte, dodjelu poduzetničkih potpora i sl.
v Student izrađuje argumentiranu preporuku, daje pregled rizika za različite scenarije i smišlja način na koji tvrtka može odgovoriti na suvremene izazove i trendove
S Student daje prijedlog primjene načela društveno odgovornog poslovanja u svakodnevnoj praksi OJ
v Student definira pravne institute medijskog zakonodavstva koji su primjenjivi u konkretnim slučajevima
v Student identificira protupravna postupanja u medijima i posljedice takvog djelovanja
v Student izrađuje prijedlog preventivnog djelovanja u rješavanju najčešćih etičkih pitanja i dilema te prijedlog etičkog kodeksa
v Student izrađuje plan provođenja poslovnog projekta, uključujući zadatke, odgovornost, rokove i željene ishode svakog projektnog zadatka te integrira sve ključne pokazatelje nužne za uspješno upravljanje projektom od početka do njegovog završetka
S Student u Excel tablicama izrađuje adreme
S Student u Excel tablicama izrađuje i planira budžete
S Student unosi i oblikuje podatke u Excelu te kreira formule za razne izračune (npr. cijene, PDV, marža, popust, postotni udjeli, koeficijenti, i sl.) u Excel proračunskim tablicama
S Student pretražuje internetske stranice i pronalazi informacije o zadanim temama koristeći napredne opcije pretraživanja
S Student organizira obaveze i dijeli podatke u timu pomoću odgovarajućih informatičkih alata (MS Outlooku, MS OneNote i sl.)
S Student radi s direktorijima, snima, kopira, briše datoteke, samostalno izrađuje jednostavnije dokumente u Wordu (dopis, ponuda, faktura, letak) te uređuje složenije dokumente
S Student kreira prezentacije na zadane teme
S Student kreira predloške memoranduma, ponuda, ugovora i drugih dokumenata potrebnih u poslovanju i standardiziranu komunikaciji sa klijentima
v Student izrađuje, obrađuje i održava poslovne dokumente u Excelu, poput financijskih, računovodstvenih i drugih poslovnih izvještaja (npr. račun dobiti i gubitka) i plana otplate zajma
S Student izrađuje razne grafičke prikaze podataka iz Excel tablica (stupčasti, linijski, strukturni krugovi i sl.), jednostavne analize vremenskih nizova temeljene na tablici ili grafikonu
S Student unosi i obrađuje podatke u sustavima za obradu podataka, oblikuje tok i model podataka
v Student kreira jednostavne baze podataka (kupci, kontakti, dobavljači i sl.), postavlja upite nad podacima i kreira izvještaje iz baza podataka
S Student koristi osnovne Photoshop alate za obradu fotografija u MS Windows okruženju
S Student sastavlja
- Bilješke sa sastanaka ili nakon telefonskih razgovora
- Izvještaje
- Poslovne ponude
S Student kreira predloške memoranduma, ponuda, ugovora i drugih dokumenata potrebnih u poslovanju i standardiziranoj komunikaciji sa klijentima
S Student u kompleksnijim tekstovima (dopis, članak) pronalazi i analizira informacije ili piše sažetke. Student priređuje vremenike, odnosno planove izvedbe sa rokovima izvedbe i raspodjelom odgovornosti
S Student
- obavlja telefonske upite
- sastavlja poslovne dopise
- održava izravnu poslovnu komunikaciju
v Student
- Odgovara na telefonske i izravne upite, zahtjeve i reklamacije
S Student priprema predstavljanje usluga. Provodi sva potrebna istraživanja i radi prijedlog načina i mjesta predstavljanja usluga
S Radi pregled postojećih/mogućih događanja za predstavljanje proizvoda i usluga (npr. pregled sajmova, evenata, skupova i sl.)
S Student predstavlja klijentu uslugu
S Student priprema i održava prezentaciju
S Student prikuplja potrebne podatke i istražuje sve elemente potrebne za odluku o komercijalnom nazivu proizvoda (usklađenost s jezicima zemalja ciljnog tržišta)
v Student definira „promotivni miks“ na temelju analize tržišta, a u svrhu postizanja prepoznatljivosti proizvoda ili usluge
S Temeljem dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika proizvoda ili usluge, student predlaže optimalne distributivne kanale
S Student komunicira s medijima za oglašavanje određenog proizvoda ili usluge
S Na temelju dostupnih podataka o proizvodu ili usluzi te ciljnoj skupini korisnika, student predlaže alternativne kanale oglašavanja
S Na temelju dostupnih podataka o ciljnoj skupini korisnika, student predlaže odgovarajuće marketinške alate za unaprjeđenje prodaje
S Student primjenjuje marketinške strategije segmentiranja te odabira ciljne skupine
S Student identificira ciljeve i ključne poruke kampanje
S Student prezentira određene dijelove marketinškog plana pred klijentima
v Student izrađuje i prezentira marketinški plan pred klijentima
v Student sudjeluje u izradi terminskog plana oglašavanja vodeći računa o specifičnostima ciljne skupine korisnika
v Student sudjeluje u izradi cjelovitog komunikacijskog plana vodeći računa o specifičnostima internih (zaposlenici, sindikati, dioničari/vlasnici i slično) i vanjskih (država, konkurencija, mediji, javnost) dionika poslovnog sustava tvrtke. Plan uključuje terminsku razradu, poruke koje se komuniciraju, metode mjerenja efikasnost komunikacije, odgovorne osobe i sl.
S Student analizira i procjenjuje identitet, imidž i reputaciju klijenta
v Student sudjeluje u pripremi ribrendinga klijenta
v Student sudjeluje u provedbi ribrendinga s ciljem poboljšanja reputacije klijenta
S Student u skladu s pravilima struke priprema priopćenje za medije
S Student pomaže u osmišljavanju, pripremi i provedbi medijskih događaja
S Student izrađuje adremu
S Student sastavlja i šalje poziv za medije
S Student sastavlja i šalje molbu za medijsko sponzorstvo
v Student priprema izjavu za medije
S Student priprema PR tekst ili multimedijski interaktivni sadržaj namijenjen objavljivanju u digitalnim medijima
S Student se koristi svim alatima digitalnih medija u svrhu komunikacije s ciljni javnostima
S Student samostalno vodi projekt na društvenim medijima
S Student prati i primjenjuje najnovije komunikacijske trendove
v Student sudjeluje u osmišljavanju PR strategije u digitalnim medijima
S Student analizira izjave za medije i javni nastup glasnogovornika (verbalne i neverbalne kodove u komunikaciji)
v Student sudjeluje u pripremi i pisanju govora
v Student sudjeluje u pripremi javnog nastupa
v Student sudjeluje u javnim nastupima
S Student definira elemente krizne situacije
v Student oblikuje poruke za javnost
v Student sudjeluje u pripremi i provedbi komunikacijskog plana za vrijeme krizne situacije
S Student analizira i klasificira segmente interne javnosti s obzirom na tip organizacije
S Student procjenjuje koji su kanali i metode interne komunikacije najpogodniji u konkretnoj poslovnoj situaciji
v Student priprema komunikacijske materijale (bilten, interne obavijesti, sadržaj za intranet…)
v Student izrađuje i prezentira komunikacijski plan internog komuniciranja
v Student pomaže voditelju upravljanja ljudskim potencijalima (npr. u provođenju selekcijskog intervjua)
S Student izrađuje nacrt evaluacije PR kampanje
S Student sastavlja izvješće za klijenta
S Student analizira uspješnost vlastitog javnog nastupa ili javnog nastupa klijenta
S Student predviđa posljedice kriznog komuniciranja na rješavanje krize
v Student sudjeluje u provedbi istraživanja (anketno istraživanje, kvalitativna i kvantitativna analiza medijskog sadržaja)
v Student evaluira uspješnost kriznog komuniciranja u rješavanju krizne situacije
S Student je priprema pisane materijale u skladu s pravopisnim i gramatičkim pravilima hrvatskoga standardnog jezika
S Student samostalno na terenu prikuplja vizualne foto i video materijale pogodne za objavu u medijima
S Student se služi engleskim jezikom u provedbi svih ranije navedenih zadataka