Interni newsletter – lipanj 2020.

To be (online) or not to be, that is (not) the question

Budućnost ne možemo predvidjeti, ali se za njezine dobro i loše ishode moramo pripremiti.

O masovnom egzodusu u digitalno sigurno nitko nije mislio kao o bijegu od submikroskopskih infektivnih agenata. Digitalna transformacija do početka ove godine bila je strateško pitanje i sine qua non suvremenog poslovanja. Na VERN’u bili smo svjesni tog pitanja i ono je, baš kao Hamletu, meni osobno na strateškoj funkciji bilo predmetom unutarnjih previranja.  A pravi odgovor, odnosno odgovore, na to kako treba izgledati VERN’ova digitalna transformacija još nisam bila našla, kad smo se odjednom zatekli usred C19 (COVID19) disrupcije. I u roku od samo dva tjedna potpuno smo se digitalno transformirali te, zahvaljujući iznimnim sposobnostima i spretnostima naših kolega, lansirali online nastavu.

Razlog za ponos na takvu brzu i spretnu transformaciju nastave u digitalno okruženje, leži prije svega u činjenici da je povratna informacija od studenata, njih 700, odnosno njih 70% koji su ispunili anketu vrlo pozitivna:

  • njih 75% je u velikoj mjeri ili potpuno zadovoljno online nastavom
  • njih 84% tehničko funkcioniranje nastave ocjenjuje vrlo dobrim i izvrsnim.

Ono što se studentima sviđa primarno se može staviti u dvije kategorije – prva je vezana uz praćenje nastave u udobnosti svog doma, a druga je vezana za VERN’ove predavače, odnosno njihovu iznimnu angažiranost, trud, snalažljivost i razumijevanje koje pokazuju u ovim novim nastavnim uvjetima.

U sljedećem koraku ponudu online programa obogatili smo preporukama besplatnih programa nekih od vrhunskih svjetskih sveučilišta poput Harvarda, Whartona i Yalea. Željeli smo uputiti naše studente, kao i sve druge dionike našeg sustava, na korisna i suvremena znanja i vještine koje podučavaju najbolji svjetski predavači i/ili praktičari. S ovom praksom objave vodiča kroz digitalnu informacijsku džunglu nastavit ćemo i ubuduće jer smatramo da su takvi programi komplementarni kvaliteti i suvremeno-stručno-praktičnom fokusu naših programa.

Nedavno su se i naši programi poslovnog i osobnog razvoja vrlo revolucionarno nužno našli online. Iako je o rezultatima u ovoj ranoj fazi teško govoriti, za sada je interes za njih prilično velik. U ranom smo PC19 (post-COVID19) razdoblju i pokušavamo strateški i operativno predvidjeti budućnost. Ali posljednih mjeseci smo naučili da je budućnost zapravo nemoguće planirati. I za nas kao instituciju i za naše studente i sve ostale dijelove našeg ekosustava možda je najbitnija lekcija da trebamo naučiti kako se pripremiti za budućnost koja je neizvjesna. U našoj, kako analognoj tako i digitalnoj budućnosti čekaju nas mnogi izazovi. Polako i hrabro zauzimamo stav da budućnost obrazovanja nije (samo) digitalna, ali ćemo i digitalno biti inovativni i poduzetni.

Iva Biondić,
prodekanica za strateški razvoj

Odjel za komunikacije
Datum objave: 16.6.2020.