HELENA KRSTULOVIĆ

VERN’ova diplomantica upravlja City Centrom one West

HELENA KRSTULOVIĆ
City Center one West, Center Manager
Diplomirala (EP): 2004.

Nakon što je završila preddiplomski studij Ekonomije poduzetništva 2004. i upisala diplomski studij Upravljanja poslovnim komunikacijama, VERN’ova diplomantica Helena Krstulović započela je svoju poslovnu karijeru u agenciji za tržišno komuniciranje Imelda Ogilvy na poziciji PR Managera.

Iako se nikada ranije nije bavila nekretninama, godine 2008. prelazi u tvrtku Colliers International gdje stječe iskustvo na poslovima razvoja i komercijalizacije trgovačkih centra u Hrvatskoj i regiji, što joj je bila odskočna daska za nastavak karijere u još jednoj međunarodnoj kompaniji za nekretnine i investicije Jones Lang LaSalle, da bi početkom 2016. prešla u CC Real, društvo za upravljanje nekretninama, na poziciju Center Managera trgovačkog centra City Center one West.

1. Koje su vaše primarne poslovne odgovornosti na poziciji Center Managera?

U okviru svoje pozicije postavljam/organiziram te nadgledam sustav upravljanja City Centerom one West da on u potpunosti i bez pogreške djeluje. Naime, trgovački centar mora funkcionirati u tehničkom smislu, pratiti sve sigurnosne procedure, propise i standarde, zadovoljavati najviše higijenske standarde te osigurati uspješnu strukturu zakupnika (tenat mix) s jedne strane, dok s druge strane mora biti uspješan kao trgovačko društvo, a sve u skladu s postavljenim i mjerljivim ciljevima te očekivanjima vlasnika. Tako su svakodnevni različiti izazovi s kojima se susrećem zapravo izvrstan su test i pokazatelj uspješnosti – ili padate ili prolazite. Nema mediokriteta, on teško prolazi kod naših posjetitelja i zakupnika, pogotovo u ovako kompleksnom tržištu i okruženju u kojem trenutno djelujemo. Core business trgovačkog centra jest dati u zakup prostor kako bi ostvario profit. Iako na prvu djeluje iznimno jednostavno, iza toga se krije kompleksan skup djelatnosti koje se na razini pojedinog shopping centra susreću u jednoj osobi – Center Manageru.

2. Što sve zapravo potpada pod sustav upravljanja?

Baš sve što se događa u shopping centru, od napuknute pločice na hodniku i mijenjanja žarulja, preko „premještanja“ trgovine na drugu lokaciju, brige o fakturiranju i naplati, održavanja dobrog odnosa s partnerima/zakupnicima, svakodnevnog rješavanja njihovih zahtjeva i problema, pa sve do planiranja i egzekucije velikih, „tektonskih“ promjena koje će dati na vrijednosti nekretnini – sve to Center Manager mora znati, razumjeti i koordinirati. U svemu tome krucijalno je imati odličan i učinkovit upravljački tim.

3. Na koji se način u segmentu trgovačkih centara upravlja tzv. ekonomijom doživljaja, odnosno iskustvima koje kupci stječu tijekom boravka u centru?

Za ekonomiju doživljaja najvažnije je identificirati i razumjeti potrebe posjetitelja i baš za njih kreirati osjećaj da je upravo to mjesto gdje žele provesti svoje dragocjeno vrijeme te im omogućiti ugodno i pamtljivo iskustvo zbog kojega će se poželjeti vratiti. To nije posao jednog čovjeka, već cijelog tima profesionalca koji prate niz parametara kako bi kreirali tzv. iskustveni moment, emociju, doživljaj koji će dovesti još više posjetitelja u centar te omogućiti da se postojeći uvijek iznova vraćaju. Današnje tržišne okolnosti, trendovi i konkurencija uvjetuju da morate naći vašu jedinstvenost, morate naći način i onda kada je sve stabilno i u ravnoteži kako biste bili spremni odgovoriti tržištu na svim razinama i u danom trenutku. Važna je suradnja s našim klijentima – zakupnicima, koji se isto tako moraju uključiti i kreirati „in store“ iskustva kao bi istaknuli svoje prednosti.

4. Na koji način prilagođavate očekivanja potrošača na lokalnoj razini, trendovima s globalne razine?

Osiguravamo nove, atraktivnije ponude za svoje kupce i zakupce te je neminovno da (pre)uređenjem centra i stalnim osvježenjima pratimo, ali i diktiramo nove trendove, povećavamo svoju atraktivnost uzimajući u obzir suvremen izgled, arhitekturu i ponudu te tako rastemo, razvijamo se i držimo korak s tržištem te njegujemo održivost. Uz to, konstantno pratimo globalne trendove i uključujemo ih u svoje poslovanje – svijet je zapravo, razvojem tehnologije, postao mnogo ‘manji’ i naši posjetitelji s punim pravom zahtijevaju ponude i usluge kakve mogu pronaći u bilo kojem kutku svijeta. Bez uključivanja suvremenih trendova u poslovanje ne možete dospjeti do vrha, ali niti ostati na njemu.

5. Kakvi su trendovi u strukturi posjetitelja, postoje li neke bitne razlikovne karakteristike današnjih posjetitelja u odnosu na one od prije 5, 10 godina?

Današnji potrošači/kupci/posjetitelji od trgovačkih centara očekuju daleko više od mjesta za kupovinu – to je destinacija, „hot spot“ ili „social hub“, koja treba udovoljiti većini i prilagoditi se posebnostima stanovništva u okruženju i što većem broju dobnih skupina. Važno je osigurati mogućnost većeg izbora i personalizirane ponude, kao i suvremeno mjesto kupovine, mjesto koje je ugodno za druženje, koje izaziva osobnu emociju i lako je dostupno. Sociološki gledano, trgovački centri postaju odraz načina života, a on se, kako u urbanim dijelovima tako i u ostatku naše zemlje, značajno 

Odjel za komunikacije
Datum objave: 4.8.2017.