Predmeti
|
Ishodi predmeta
|
1. semestar
|
Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:
|
Poduzetništvo
|
- prepoznati i razumjeti karakteristike poduzetničkog načina razmišljanja, tehnike za kreativno rješavanje problema, kognitivnu prilagodljivost i način kako poduzetnik uči iz iskustva neuspjeha
- objasniti razlike između tradicionalnih menadžera, nezavisnih poduzetnika i korporacijskih poduzetnika
- izraditi program za poticanje internog poduzetništva u poduzeću
- primijeniti tehnike za generiranje novih ideja i analizu prilike te razviti strategije za stvaranje i korištenje novog ulaska na domaće i međuanrodno tržište
- koristiti tehnike pretraživanja znanstvene i stručne literature pri primjeni teorije i primjera dobre prakse u rješavanju poslovnih problema te usavršiti vještinu pisanja stručnih radova.
|
Upravljanje marketingom
|
- objasniti upravljanje marketingom kao poslovnu koncepciju i kao poslovni proces
- analizirati različite aspekte sagledavanja upravljanja marketingom
- samostalno i timski rješavati marketinške probleme koji se odnose na planiranje i razvoj marketinških strategija
- prepoznati ulogu procesa istraživanja tržišta u donošenju marketinških i poslovnih odluka
- sagledati značaj integriranog marketinškog komuniciranja s tržištem (potrošačima)
- diskutirati o uspješnosti izgradnje i jačanja marke pojedinog proizvoda
- identificirati i analizirati ciljno tržište za odgovarajući proizvod
- demonstrirati poznavanje kreiranja i provedbe marketinških programa za određeno tržište.
|
Poslovna organizacija i upravljanje promjenama
|
- razumijeti pojam i način organiziranja poslova u poduzeću
- znati razlikovati i opisati pojedine organizacijske strukture
- identificirati probleme u nastojanju za učinkovitom koordinacijom između poslova i organizacijskih cjelina u poduzeću
- navesti pojam, vrste i značajke različitih poslovnih promjena
- shvati razloge i oblike organizacijskog i pojedinačnog otpora promjenama
- povezati stilove vođenja s uspjehom uvođenja poslovnih promjena.
- upoznati osnove reinženjeringa poslovnih procesa
- dokučiti korelaciju između organizacijske kulture i komuniciranja promjene na svim razinama.
|
Menadžersko računovodstvo
|
- objasniti temeljne pojmove i sadržaj menadžerskog računovodstva
- protumačiti važnost uloge menadžerskog računovodstva u poslovnom odlučivanju i upravljanju poduzećem
- uputiti na mogućnosti korištenja informacija financijskog računovodstva i operativnih evidencija drugih funkcija
- ovladati kriterijima izbora i selekcije informacija za poslovno odlučivanje
- koristiti alate menadžerskog računovodstva u proučavanju troškova i troškovnih kategorija
- ovladati temeljnim konceptima, tehnikama i metodama menadžerskog računovodstva u funkciji poslovnog odlučivanja, planiranja i uspješnog vođenja poduzeća te poslovne suradnje.
|
Međunarodno okruženje i poslovno pravo
|
- identificirati izvore prava koji se primjenjuju u međunarodnoj trgovini, posebno u EU-u
- pregovarati na višem stupnju komunikacije pri ugovaranju i sklapanju složenijih vrsta ugovora
- primjenjivati unificirane trgovačke norme i običaje
- primjenjivati pravila trgovanja između članica EU-a
- razlikovati ovisna od vladajućih društava te njihove oblike, strukturu, odgovornosti i ovlasti
- razlikovati pravne sustave
- identificirati i protumačiti kolizijske norme
- razumjeti nadležnost redovitih sudova i trgovačke arbitraže.
|
Odabrana poglavlja psihologije menadžmenta
|
- opisati i razumjeti elemente koji razlikuju najbolje i prosječne poslovne sustave
- identificirati i usporediti različite stilove tzv. pozitivnog rukovođenja
- analizirati odrednice psihološkog kapitala tvrtke (vjera u uspjeh, nada, optimizam, psihološka otpornost) i utvrditi načine njihovoga unapređivanja
- vrednovati važnost pozitivnosti za uspješno obavljanje posla.
|
Konkurentnost, inovativnost i razvoj
|
- objasniti pojmove konkurentnosti, inovativnosti i razvoja u povijesnom kontekstu globaliziranog svijeta
- raspravljati o značaju konkurentnosti i inovativnosti za potrebe osobnog, organizacijskog i nacionalnog razvoja
- opisivati, analizirati i interpretirati ključne indikatore konkurentnosti, inovativnosti i razvoja
- upotrijebiti različite konkurentske i inovativne poslovne postupke, procese i modele u funkciji razvoja
- demonstrirati poznavanje različitih metoda i vještina za stjecanje osobne i organizacijske prednosti
- identificirati ključne izazove nacionalne konkurentnosti te različite europske modele i strategije ekonomskog i socijalnog razvoja u funkciji njihovog uspješnog prevladavanja.
|
EU politike financiranja i EU terminologija
|
- koristiti terminologiju i znati objasniti ulogu institucija EU-a na engleskom jeziku
- biti upoznati s proračunom EU-a
- biti upoznati s politikama EU-a
- znati koji Programi zajednice financiraju pojedine politike EU-a
- biti upoznati s regionalnom i kohezijskom politikom EU-a
- znati što su Strukturni fondovi i Kohezijski fond
- biti upoznati sa zajedničkom poljoprivrednom politikom
- znati osnovne mehanizme financiranja programa i projekata te kako se može utjecati na pojedine faze mehanizma
- razumjeti terminologiju EU-a u vezi s institucijama i programima financiranja EU-a
- samostalno komunicirati o programima financiranja EU-a na engleskom jeziku.
|
2. semestar
|
Upravljanje inovacijama i tehnološkim promjenama
|
- dublje razumjeti koncepte povezane s upotrebom znanja i tehnologije u kontekstu poslovanja poduzeća
- objasniti osnovni model analize inovacija
- prepoznati najvažnije oblike tehnologija na globalnoj razini
- razlikovati osnovne koncepte inovacijskog menadžmenta, inovacijske strategije i inovacijskih organizacija u kontekstu poslovanja poduzeća
- razumjeti čimbenike koji utječu na uspješni postupak financiranja inovacija
- spoznati da promjene znače priliku, a ne prijetnje
- razumjeti ulogu menadžmenta u stvaranju inovativnog poduzeća te da je svrhovita inovacija je rezultat sustavne analiza prilika koje proizlaze iz promjena
- razumjeti obilježja inženjersko-procesnih aktivnosti u razvoju novog proizvoda
- razlučiti vrste zaštite inovacije s aspekta poslovnih odluka.
|
Operativni menadžment
|
- upoznati mjesto i ulogu operativnog menadžmenta u poslovnoj praksi
- identificirati temeljne aktivnosti operativnog menadžmenta
- opisati strategije operativnog menadžmenta te pripadajuće modele i tipove strategija
- opisati stupnjeve djelotvornosti proizvodnje
- obrazložiti načine oblikovanja proizvodnih i uslužnih poslovnih procesa
- provesti analize slučajeva oblikovanja procesa u konkretnim organizacijama
- objasniti međusobnu povezanost dizajniranja proizvoda/usluge i procesa
- usporediti tradicionalni razvoj proizvoda/usluge i razvoj na temelju konkurentskih prednosti
|
Upravljanje projektima
|
- strukturirati projekte tako da mogu postaviti realistične ciljeve i prepoznati ključne točke
- koristiti SWOT analizu, analizu problema, analizu ciljeva i logičku matricu za identifikaciju projektnih ideja
- pisati projektne prijedloge koristeći metodologiju za PCM koja se koristi za projekte financirane od fondova Europske unije
- učinkovito se koristiti alatima za vremensko planiranje projekta koji će omogućiti vođenje projekta ili više projekata bez panike i s dobrim intenzitetom
- dobrim planiranjem potreba u svakoj fazi projekta koristiti se učinkovitije sredstvima
- razvijati vještine i pristupe za kontrolu provedbe projekta unutar zadanog vremena, proračuna, zadanih ograničenja i rizika
- razumjeti važnost ravnoteže između primjene alata, tehnika i vještina upravljanja ljudima
- bolje se prilagođavati promjenama.
|
Financijski menadžment
|
- objasniti pojmove i alate financijskog menadžmenta i njegov utjecaj na poduzeće
- diskutirati važnost financijskih odluka i njihov utjecaj na poslovanje poduzeća
- analizirati vanjske i unutarnje čimbenike s kojima se financijski menadžeri suočavaju u poslovnom okruženju
- opisati prirodu, svrhu i proces planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja poslovnih financija
- upotrijebiti alate financijskog odlučivanja za kvalitetno donošenje korporativnih financijskih odluka
- demonstrirati poznavanje financijskih izračuna analize, planiranja i investiranja
- identificirati ključne kompetencije uspješnog financijskog menadžera.
|
Upravljanje ljudskim potencijalima
|
- planirati ljudske potencijale u skladu sa strateškim usmjerenjima tvrtke
- izraditi analizu posla i radnih mjesta
- procijeniti koje metode i tehnike koristiti u procesu selekcije i pri odabiru
- izraditi plan edukacije prema potrebama tvrtke i znati ih validirati
- izraditi plan procjene radne uspješnosti zaposlenika
- kreirati pravedan sustav nagrađivanja zaposlenika
- izraditi mini HRM projekt za konkretnu tvrtku.
|
Umijeće pregovaranja i poslovne prezentacije
|
- definirati okvir prezentiranja i pregovaranja u skladu s poslovnom politikom tvrtke
- analizirati načine interne i eksterne komunikacije djelatnika tvrtke
- uspješno raditi i funkcionirati u interdisciplinarnim timovima te primjenjivati znanja u praksi
- uspješno rješavati konflikte i probleme na operativnoj i taktičkoj razini
- poboljšati svoju zapošljivost.
|
Upravljanje odnosima s klijentima
|
- razumjeti i znati objasniti multidimenzionalnost upravljanja odnosom s klijentima
- usvojiti odgovarajuće CRM poslovne strategije
- definirati organizacijske i provedbene aspekte CRM-a
- koristiti informacijsko-softverska podršku u implementaciji CRM-a
- razumjeti i opisati model kojim moderna organizacija treba integrirati svoje poslovanje te primijeniti odgovarajuću CRM strategiju, da bi bila koordinirana i privukla klijente.
|
Poslovno ponašanje, komuniciranje i protokol
|
- upoznati i primijeniti načine poslovnog komuniciranja, učinkovito razumjeti i razmijeniti informacije u poslovnom okružju, razumjeti i prilagoditi vrste razgovora sugovorniku, situaciji i željenom ishodu razgovora.
- primijeniti pravila poslovnog bontona i pravila digitalnog bontona
- prepoznati i dekodirati poruku u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji
- upoznati i razumjeti poslovne i druge običaje u zemljama koje su očekivani partneri.
- primijeniti pravila poslovnog odijevanja i bontona za stolom.
|
3. semestar
|
Strategijsko upravljanje
|
- razumjeti i objasniti modele strateškog menadžmenta
- donositi strateške odluke, rješavati poslovne probleme i donositi zaključke
- identificirati ključne dionike procesa strateškog menadžmenta
- primijeniti adekvatne strateške alate za analizu organizacijskog strateškog potencijala i organizacijske strateške ambicije
- izgraditi analitičke vještine za generiranje alternativnih strategija (korporativne, poslovne, funkcijske)
- raspravljati o kriterijima i tehnikama za evaluaciju potencijalnih strateških opcija, provedbu strategija i stratešku kontrolu
- razviti strategiju u formi strateških poslovnih planova/projekata i preporuka.
- demonstrirati istraživački potencijal i vještine rada u timu
|
Upravljanje rastom poduzeća
|
- argumentirano davati preporuke poduzetnicima kako upravljati rastom
- koristiti veliki broj alata za analizu poduzeća, identificiranje potencijala za rast, prepoznavanja ključnih faktora realizacije rasta
- izvesti mjerenje iskorištenosti, efikasnosti, kvalitete i gubitaka bilo koje djelatnosti i staviti ih u kontekst rasta poduzeća
- primijeniti matricu koristi za kupca i tako prepoznati načine kako povećati osnovicu za rast koristi kupca od korištenja proizvoda ili usluge, te izabrati one koji su najizgledniji za realizaciju brzoga rasta.
- utvrditi postojanje menadžerske sposobnosti za vođenje rasta i testirati osnovne značajke menadžera, te ocijeniti njihovu prikladnost za pojedine faze životnog ciklusa poduzeća
- definirati fazu životnog ciklusa u kojoj se poduzeće nalazi, te pridružiti potrebne uloge (stilove odlučivanja i upravljanja) za uspješnu realizaciju rasta poduzeća.
|
Međunarodni menadžment
|
- opisati prirodu međunarodnog poslovanja i znati različitosti između domaćeg i međunarodnog poslovanja
- razumjeti i primjenjivati teorije međunarodnog poslovanja
- raščlaniti procese međunarodnog poslovanja i prepoznati preduvjete za internacionalizaciju poslovanja
- opisati i znati analizirati utjecaj globalizacijskih procesa na nacionalne ekonomije, znati procijeniti potencijale novih izvora konkurentske prednosti
- razlikovati dobre i loše strateške planove i odabir ciljeva u međunarodnom poslovanju
- opisati i razumjeti složenost komunikacije u međunarodnom, multikulturnom okruženju. doprinositi razrješenju najvećeg dijela kulturoloških prepreka u poslovanju i prilagođavati se upravljanju u multikulturalnoj sredini.
- znati donositi prosudbe i odluke u svezi budućnosti međunarodnog poslovanja
- razumjeti i usvojiti principe etičnost u međunarodnom menadžmentu.
|
Poslovna etika
|
- naučiti metodologiju izrade etičkog kodeksa poduzeća
- izraditi etički kodeks za poduzeće u kojem osoba radi ili konkretnog poduzeća.
- prepoznati izazove i potrebe etičkog poslovanja
- razumjeti različite ekonomske modele u kontekstu globalne etike (globalnog ethosa)
- razumjeti važnost definiranja vlastitog sustava vrijednosti i njegov utjecaj na izgradnju vrijednosne kulture poduzeća.
|
Metodika istraživačkog i stručnog rada
|
- prepoznati poslovne probleme i predmete istraživanja u konkretnoj poslovnoj praksi
- ispravno definirati ciljeve istraživanja na način koji je utemeljen na relevantnim znanstvenim spoznajama, koristan za poslovnu praksu i provediv u konkretnom poslovnom sustavu
- izabrati odgovarajuće metode istraživanja koje omogućavaju dobivanje relevantnih podataka i informacija za objektivne procjene i donošenje ispravnih poslovnih odluka
- ispravno koristiti dostupne izvore informacija iz primarnih i sekundarnih izvora, baza podataka, odgovarajuće stručne literature i vlastitih iskustava i spoznaja
- definirati ispravne istraživačke hipoteze, istraživačka pitanja ili misaone okvire rješenja problema i predmeta istraživanja
- provesti cjelovite analize, interpretaciju rezultata istraživanja te definirati i implementirati moguća rješenja istraživanja.
|
Upravljanje kvalitetom
|
- objasniti koncepciju kvalitete i upravljanja kvalitetom kao poslovnu strategiju i kao filozofiju poslovanja
- definirati osnovne pojmove iz područja upravljanja kvalitetom
- prikazati povijesni razvoj koncepcije kvalitete
- analizirati procesni pristup temeljen na normi ISO 9001:2008
- primijeniti statističke metode i alate u procjeni kvalitete sustava upravljanja
- aktivno sudjelovati u izradi dokumentacije sustava kvalitete
- prikazati faze projekta implementacije sustava upravljanja kvalitetom u poslovanju.
|
EU fondovi i programi
|
- navesti instrumente kohezijske politike te objasniti ciljeve korištenja strukturnih fondova i programa EU-a
- identificirati način na koji se sredstva navedenih fondova mogu dobiti, a potom i koristiti u provedbi pojedine aktivnosti
- objasniti na koji način se vode investicijski i razvojno investicijski projekti namijenjeni razvojnim i industrijskim tvrtkama te projekti u poljoprivredno-prehrambenom sektoru
- utvrditi sličnosti i razlike projekata regionalne suradnje (prekogranična, transnacionalna, inter-regionalna)
- navesti osnovne informacije o postupku i svrsi postupka evaluacije.
|
Liderstvo
|
- navesti ključne teorije vodstva
- opisati prakse vodstva
- objasniti proces vodstva kao složenog
- višedimenzionalnog i ključnog elementa uspješnosti svake organizacije
- izvesti samoprocjenu i razumjeti svoje prednosti, mane, vrijednosti i svjetonazor
- prepoznati svoj potencijal i snage za vodstvo
- razmotriti korake za osobnu i organizacijsku promjenu kroz analizu pet praksi vodstva.
|
4. semestar
|
Poslovna analiza i kontroling
|
- vrednovati i argumentirati važnost poslovne analize i razne mogućnosti njene primjene
- prikupiti podatke, analizirati financijska izvješća te izračunavati i interpretirati financijske pokazatelje,
- istražiti i analizirati informacije te izraditi profesionalna izvješća prema IBCS standardima
- izraditi SWOT analizu i TOWS matricu odabranog poduzeća
- prepoznavati rane znakove upozorenja i izraditi plan upravljanja rizicima
- obrazložiti obilježja i uzroke poslovne krize te nabrojiti osnovne korake za upravljanje krizom i restrukturiranje poduzeća
- izraditi plan za krizno komuniciranje odabranog poduzeća
- obrazložiti koncepciju funkcije kontrolinga u poduzeću
- izraditi plan uvođenja ili razvoja kontrolinga u odabranom poduzeću
- opisati razne instrumente, sustave i programska rješenja u kontrolingu.
|
Specijalistička praksa
|
- povezati poduzetničku i menadžersku teoriju i praksu
- osvijestiti svrhu i praktično korištenje naučenog znanja
- koristiti socijalne vještine, sposobnost kulturnog i etičnog ponašanja na poslu.
- pismeno i usmeno poslovno komunicirati na materinskom i eventualno na stranom jeziku
- kritički razmišljati i argumentirati stavove o jakostima i slabostima poduzeća
- identificirati probleme ili neiskorištene prilike poduzeća koji se mogu istraživati u specijalističkom diplomskom radu
- bolje razumjeti i planirati vlastitu karijeru.
|
Poslovno savjetovanje – savjetodavne vještine
|
- jasno identificirati i karakterizirati potrebe za poslovnim savjetovanjem te razumjeti ulogu poslovnog savjetovanja u podizanju performanci organizacija
- analizirati i evaluirati vrste poslovnog savjetovanja i razumjeti probleme i inicijative vezane za uvođenje i korištenje tehnika poslovnog savjetovanja u organizacijama
- razumjeti, definirati i primijeniti ispravno faze savjetodavnog procesa
- identificirati i selekcionirati alate za poslovno savjetovanje i tehnike za kreiranje rješenja savjetodavnih problema
- razumjeti i ispravno vrednovati važnost poslovnog savjetovanja u stjecanju kompetitivne prednosti organizacija
- kreirati i osmisliti metode pristupa upravljanju poslovnim savjetovanjem
- definirati kriterije za izbor i upotrebu poslovnog savjetovanja.
|
Ekonomika Europske monetarne unije – Jean Monnet Module
|
- objasniti strukturu i djelovanje monetarne unije i ključnih institucija EU-a i EMU-a
- analizirati fiskalnu i monetarnu politiku u Europskoj uniji, te razvitak ključnih makroekonomskih indikatora u EU/EMU-u u uvjetima dužničke krize, što dovodi do neizvjesnosti poslovnog okruženja i investicijske klime u Hrvatskoj
- analizirati odluke ECB-a i EK-a, te drugih europskih institucija, posebice onih odlluka koje će imati neposredne posljedice na hrvatske uvjete poslovanja, jer bez dobrog poznavanja europskog tržišta, te ekonomskih kretanja u EU-u i EMU-u, hrvatski poduzetnici jednostavno neće biti u stanju normalno poslovati, niti očuvati svoje konkurentske prednosti i tržišne udjele.
|
Uloga politike i medija u održivom razvoju zajednica
|
- koristiti osnovne alate odnosa s medijima
- objasniti načine političkog zagovaranja/lobiranja
- analizirati najvažnije medije u Hrvatskoj
- razumjeti temeljne političke procese i podjelu vlasti u Hrvatskoj
- koristiti osnovne smjernice za realizaciju projekata održivog razvoja malih zajednica
- primjenjivati osnove planiranja komunikacijskih projekata (promocija i lobiranje)
- izraditi jednostavniji komunikacijski plan odnosa s medijima i lobiranja.
|