Poduzetnički menadžment

Tržište rada u vrijeme dinamičnih gospodarskih i društvenih promjena, pokazuje sve veću potrebu za obrazovanim poduzetnicima i poduzetnički orijentiranim menadžerima!

Predmeti i ishodi

Predmeti

Ishodi predmeta

1. semestar

Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:

Poduzetništvo

  • prepoznati i razumjeti karakteristike poduzetničkog načina razmišljanja,  tehnike za kreativno rješavanje problema, kognitivnu prilagodljivost i način kako poduzetnik uči  iz iskustva neuspjeha
  • objasniti  razlike između tradicionalnih menadžera,  nezavisnih poduzetnika i korporacijskih poduzetnika
  • izraditi program za poticanje internog poduzetništva u poduzeću
  • primijeniti tehnike za generiranje novih ideja i analizu prilike te razviti strategije za stvaranje i korištenje novog ulaska na domaće i međuanrodno tržište
  • koristiti tehnike pretraživanja znanstvene i stručne literature  pri primjeni  teorije i primjera dobre prakse u rješavanju poslovnih problema te usavršiti vještinu  pisanja stručnih radova.

Upravljanje marketingom

  • objasniti upravljanje marketingom  kao poslovnu koncepciju i kao poslovni proces
  • analizirati različite aspekte sagledavanja upravljanja marketingom
  • samostalno i timski rješavati marketinške probleme koji se odnose na planiranje i razvoj marketinških strategija
  • prepoznati ulogu procesa  istraživanja tržišta u donošenju marketinških i poslovnih odluka
  • sagledati značaj integriranog marketinškog komuniciranja s tržištem (potrošačima)  
  • diskutirati o uspješnosti izgradnje i jačanja marke pojedinog proizvoda
  • identificirati i analizirati ciljno tržište za odgovarajući proizvod
  • demonstrirati poznavanje kreiranja i provedbe marketinških programa za određeno tržište.

Poslovna organizacija i upravljanje promjenama

  • razumijeti pojam i način organiziranja poslova u poduzeću
  • znati razlikovati i opisati pojedine organizacijske strukture
  • identificirati probleme u nastojanju za učinkovitom koordinacijom između poslova i organizacijskih cjelina u poduzeću
  • navesti pojam, vrste i značajke različitih poslovnih promjena
  • shvati razloge i oblike organizacijskog i pojedinačnog otpora promjenama
  • povezati stilove vođenja s uspjehom uvođenja poslovnih promjena.
  • upoznati osnove reinženjeringa poslovnih procesa
  • dokučiti korelaciju između organizacijske kulture i komuniciranja promjene na svim razinama.

Menadžersko računovodstvo

  • objasniti temeljne pojmove i sadržaj menadžerskog računovodstva
  • protumačiti važnost uloge menadžerskog računovodstva u poslovnom odlučivanju i upravljanju poduzećem
  • uputiti na mogućnosti korištenja informacija financijskog računovodstva i operativnih evidencija drugih funkcija 
  • ovladati kriterijima izbora i selekcije informacija za poslovno odlučivanje
  • koristiti alate menadžerskog računovodstva u proučavanju troškova i troškovnih kategorija
  • ovladati  temeljnim konceptima, tehnikama i metodama menadžerskog računovodstva u funkciji poslovnog odlučivanja, planiranja i uspješnog vođenja poduzeća te poslovne suradnje. 

Međunarodno okruženje i poslovno pravo

  • identificirati  izvore prava koji se primjenjuju u međunarodnoj trgovini, posebno u EU-u
  • pregovarati na višem stupnju komunikacije pri  ugovaranju i sklapanju složenijih vrsta ugovora
  • primjenjivati unificirane trgovačke norme i običaje
  • primjenjivati pravila trgovanja između članica EU-a
  • razlikovati ovisna od vladajućih društava te njihove oblike, strukturu, odgovornosti i ovlasti
  • razlikovati pravne sustave
  • identificirati i protumačiti kolizijske norme
  • razumjeti nadležnost redovitih sudova i trgovačke arbitraže.

Odabrana poglavlja psihologije menadžmenta

  • opisati i razumjeti elemente koji razlikuju najbolje i prosječne poslovne sustave
  • identificirati i usporediti različite stilove tzv. pozitivnog rukovođenja
  • analizirati odrednice psihološkog kapitala tvrtke (vjera u uspjeh, nada, optimizam, psihološka otpornost) i utvrditi načine njihovoga unapređivanja
  • vrednovati važnost pozitivnosti za uspješno obavljanje posla.

Konkurentnost, inovativnost i razvoj

  • objasniti pojmove konkurentnosti, inovativnosti i razvoja u povijesnom kontekstu globaliziranog svijeta
  • raspravljati o značaju konkurentnosti i inovativnosti za potrebe osobnog, organizacijskog i nacionalnog razvoja
  • opisivati, analizirati i interpretirati ključne indikatore konkurentnosti, inovativnosti i razvoja
  • upotrijebiti različite konkurentske i inovativne poslovne postupke, procese i modele u funkciji razvoja
  • demonstrirati poznavanje različitih metoda i vještina za stjecanje osobne i organizacijske prednosti
  • identificirati ključne izazove nacionalne konkurentnosti te različite europske modele i strategije ekonomskog i socijalnog razvoja u funkciji njihovog uspješnog prevladavanja.

EU politike financiranja i EU terminologija

  • koristiti terminologiju i znati objasniti ulogu institucija EU-a na engleskom jeziku
  • biti upoznati s proračunom EU-a
  • biti upoznati s politikama EU-a
  • znati koji Programi zajednice financiraju pojedine politike EU-a
  • biti upoznati s regionalnom i kohezijskom politikom EU-a
  • znati što su Strukturni fondovi i Kohezijski fond
  • biti upoznati sa zajedničkom poljoprivrednom politikom
  • znati osnovne mehanizme financiranja programa i projekata te kako se može utjecati na pojedine faze mehanizma
  • razumjeti terminologiju EU-a u vezi s institucijama i programima financiranja EU-a
  • samostalno komunicirati o programima financiranja EU-a na engleskom jeziku.

2. semestar

Upravljanje inovacijama i tehnološkim promjenama

  • dublje razumjeti koncepte povezane s upotrebom znanja i tehnologije u kontekstu poslovanja poduzeća
  • objasniti osnovni model analize inovacija
  • prepoznati najvažnije oblike tehnologija na globalnoj razini
  • razlikovati osnovne koncepte inovacijskog menadžmenta, inovacijske strategije i inovacijskih organizacija u kontekstu poslovanja poduzeća
  • razumjeti  čimbenike koji utječu na uspješni postupak financiranja inovacija
  • spoznati da promjene znače priliku, a ne prijetnje
  • razumjeti ulogu menadžmenta u stvaranju inovativnog poduzeća te da je svrhovita inovacija je rezultat sustavne analiza prilika koje proizlaze iz promjena
  • razumjeti obilježja inženjersko-procesnih aktivnosti u razvoju  novog proizvoda
  • razlučiti vrste zaštite inovacije s aspekta poslovnih odluka.

Operativni menadžment

  • upoznati mjesto i ulogu operativnog menadžmenta u poslovnoj praksi
  • identificirati temeljne aktivnosti operativnog menadžmenta
  • opisati strategije operativnog menadžmenta te pripadajuće modele i tipove strategija
  • opisati stupnjeve djelotvornosti proizvodnje
  • obrazložiti načine oblikovanja proizvodnih i uslužnih poslovnih procesa
  • provesti analize slučajeva oblikovanja procesa u konkretnim organizacijama
  • objasniti međusobnu povezanost dizajniranja proizvoda/usluge i procesa
  • usporediti tradicionalni razvoj proizvoda/usluge i razvoj na temelju konkurentskih prednosti 

Upravljanje projektima

  • strukturirati projekte tako da mogu  postaviti realistične ciljeve i prepoznati ključne točke
  • koristiti SWOT analizu, analizu problema, analizu ciljeva i logičku matricu za identifikaciju projektnih ideja
  • pisati projektne prijedloge koristeći metodologiju za PCM koja se koristi za projekte financirane od fondova Europske unije
  • učinkovito se koristiti alatima za vremensko planiranje projekta koji će omogućiti vođenje  projekta ili više projekata bez panike i s dobrim intenzitetom
  • dobrim planiranjem potreba u svakoj fazi projekta koristiti se učinkovitije sredstvima
  • razvijati vještine i pristupe za kontrolu provedbe projekta unutar zadanog vremena, proračuna, zadanih ograničenja i rizika
  • razumjeti važnost ravnoteže između primjene alata, tehnika i vještina upravljanja ljudima
  • bolje se prilagođavati promjenama.

Financijski menadžment

  • objasniti pojmove i alate financijskog  menadžmenta i njegov utjecaj na poduzeće
  • diskutirati važnost financijskih odluka i njihov utjecaj na poslovanje poduzeća
  • analizirati vanjske i unutarnje čimbenike s kojima se financijski menadžeri suočavaju u poslovnom okruženju
  • opisati prirodu, svrhu i proces planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja poslovnih financija
  • upotrijebiti alate financijskog odlučivanja za kvalitetno donošenje korporativnih financijskih odluka
  • demonstrirati poznavanje financijskih izračuna analize, planiranja i investiranja
  • identificirati ključne kompetencije uspješnog financijskog menadžera.

Upravljanje ljudskim potencijalima

  • planirati ljudske potencijale u skladu sa strateškim usmjerenjima tvrtke
  • izraditi analizu posla i radnih mjesta
  • procijeniti koje metode i tehnike koristiti u procesu selekcije i pri odabiru
  • izraditi plan edukacije prema potrebama tvrtke i  znati ih validirati
  • izraditi plan procjene radne uspješnosti zaposlenika
  • kreirati pravedan sustav nagrađivanja zaposlenika
  • izraditi mini HRM projekt za konkretnu tvrtku.

Umijeće pregovaranja i poslovne prezentacije

  • definirati okvir prezentiranja i pregovaranja u skladu s poslovnom politikom tvrtke
  • analizirati načine interne i eksterne komunikacije djelatnika tvrtke
  • uspješno raditi i funkcionirati u interdisciplinarnim timovima te primjenjivati znanja u praksi
  • uspješno  rješavati konflikte i probleme na operativnoj i taktičkoj razini
  • poboljšati svoju  zapošljivost.

Upravljanje odnosima s klijentima

  • razumjeti i znati objasniti multidimenzionalnost upravljanja odnosom s klijentima
  •  usvojiti odgovarajuće CRM poslovne strategije
  • definirati organizacijske i provedbene aspekte CRM-a
  • koristiti  informacijsko-softverska podršku u implementaciji CRM-a
  • razumjeti i opisati model kojim  moderna organizacija treba integrirati svoje poslovanje te primijeniti odgovarajuću CRM strategiju, da bi bila koordinirana i privukla klijente.

Poslovno ponašanje, komuniciranje i protokol

  • upoznati i primijeniti  načine poslovnog komuniciranja, učinkovito razumjeti  i razmijeniti informacije u poslovnom okružju, razumjeti  i prilagoditi vrste razgovora sugovorniku, situaciji i željenom ishodu razgovora.
  • primijeniti pravila poslovnog bontona i pravila digitalnog bontona
  • prepoznati i dekodirati poruku u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji
  • upoznati i razumjeti poslovne i druge običaje u zemljama koje su očekivani partneri.
  • primijeniti pravila poslovnog odijevanja i bontona za stolom.

3. semestar

Strategijsko upravljanje

  • razumjeti i objasniti modele strateškog menadžmenta
  • donositi strateške odluke, rješavati poslovne probleme i donositi zaključke
  • identificirati ključne dionike procesa strateškog menadžmenta
  • primijeniti adekvatne strateške alate za analizu organizacijskog strateškog potencijala  i organizacijske strateške ambicije
  • izgraditi analitičke vještine za generiranje alternativnih strategija (korporativne, poslovne, funkcijske)
  • raspravljati o kriterijima i tehnikama za evaluaciju potencijalnih strateških opcija, provedbu strategija i stratešku kontrolu
  • razviti strategiju u formi strateških poslovnih planova/projekata i preporuka.
  • demonstrirati istraživački potencijal i vještine rada u timu

Upravljanje rastom poduzeća

  • argumentirano davati preporuke poduzetnicima kako upravljati rastom
  • koristiti veliki broj alata za analizu poduzeća, identificiranje potencijala za rast, prepoznavanja ključnih faktora realizacije rasta
  • izvesti mjerenje iskorištenosti, efikasnosti, kvalitete i gubitaka bilo koje djelatnosti i staviti ih u kontekst rasta poduzeća
  • primijeniti matricu koristi za kupca i tako prepoznati načine kako povećati osnovicu za rast koristi kupca od korištenja proizvoda ili usluge, te izabrati one koji su najizgledniji za realizaciju brzoga rasta.
  • utvrditi postojanje menadžerske sposobnosti za vođenje rasta i testirati osnovne značajke menadžera, te ocijeniti njihovu prikladnost za pojedine faze životnog ciklusa poduzeća
  • definirati fazu životnog ciklusa u kojoj se poduzeće nalazi, te pridružiti potrebne uloge (stilove odlučivanja i upravljanja) za uspješnu realizaciju rasta poduzeća.

Međunarodni menadžment

  • opisati prirodu međunarodnog poslovanja i znati različitosti između domaćeg i međunarodnog poslovanja
  • razumjeti i primjenjivati teorije međunarodnog poslovanja
  • raščlaniti procese međunarodnog poslovanja i prepoznati preduvjete za internacionalizaciju poslovanja
  • opisati i znati analizirati utjecaj globalizacijskih procesa na nacionalne ekonomije, znati procijeniti potencijale novih izvora konkurentske prednosti
  • razlikovati dobre i loše strateške planove i odabir ciljeva u međunarodnom poslovanju
  • opisati i razumjeti složenost komunikacije u međunarodnom, multikulturnom okruženju. doprinositi razrješenju najvećeg dijela kulturoloških prepreka u poslovanju i prilagođavati se upravljanju u multikulturalnoj sredini.
  • znati donositi prosudbe i odluke u svezi budućnosti međunarodnog poslovanja
  • razumjeti i usvojiti principe etičnost u međunarodnom menadžmentu.

Poslovna etika

  • naučiti metodologiju izrade etičkog kodeksa poduzeća
  • izraditi etički kodeks za poduzeće u kojem osoba radi ili konkretnog poduzeća.
  • prepoznati izazove i potrebe etičkog poslovanja
  • razumjeti različite ekonomske modele u kontekstu globalne etike (globalnog ethosa)
  • razumjeti važnost definiranja vlastitog sustava vrijednosti i njegov utjecaj na izgradnju vrijednosne kulture poduzeća.

Metodika istraživačkog i stručnog rada

  • prepoznati poslovne probleme i predmete istraživanja u konkretnoj poslovnoj praksi
  • ispravno definirati ciljeve istraživanja na način koji je  utemeljen na relevantnim znanstvenim spoznajama, koristan za poslovnu praksu i provediv u konkretnom poslovnom sustavu
  • izabrati odgovarajuće metode istraživanja koje omogućavaju dobivanje relevantnih podataka i informacija za objektivne procjene i donošenje ispravnih poslovnih odluka
  • ispravno koristiti dostupne izvore informacija  iz primarnih i sekundarnih izvora, baza podataka, odgovarajuće stručne literature i vlastitih iskustava i spoznaja
  • definirati ispravne istraživačke hipoteze, istraživačka pitanja  ili misaone okvire rješenja problema i predmeta istraživanja
  • provesti cjelovite analize, interpretaciju rezultata istraživanja te definirati  i implementirati  moguća rješenja istraživanja.

Upravljanje kvalitetom

  • objasniti koncepciju kvalitete i upravljanja kvalitetom kao poslovnu strategiju i kao filozofiju poslovanja
  • definirati osnovne pojmove iz područja upravljanja kvalitetom
  • prikazati povijesni razvoj koncepcije kvalitete
  • analizirati procesni pristup temeljen na normi ISO 9001:2008
  • primijeniti statističke metode i alate u procjeni kvalitete sustava upravljanja
  • aktivno sudjelovati u izradi dokumentacije sustava kvalitete
  • prikazati faze projekta implementacije sustava upravljanja kvalitetom u poslovanju.

EU fondovi i programi

  • navesti instrumente kohezijske politike te objasniti ciljeve korištenja strukturnih fondova i programa EU-a
  • identificirati način na koji se sredstva navedenih fondova mogu dobiti, a potom i koristiti u provedbi pojedine aktivnosti
  • objasniti na koji način se vode investicijski i razvojno investicijski projekti namijenjeni razvojnim i industrijskim tvrtkama te projekti u poljoprivredno-prehrambenom sektoru
  • utvrditi sličnosti i razlike  projekata regionalne suradnje (prekogranična, transnacionalna, inter-regionalna)
  • navesti osnovne informacije o postupku i svrsi postupka evaluacije.

Liderstvo

  • navesti  ključne teorije  vodstva
  • opisati prakse vodstva
  • objasniti proces vodstva kao složenog
  • višedimenzionalnog i ključnog elementa uspješnosti svake organizacije
  • izvesti samoprocjenu i razumjeti svoje prednosti, mane, vrijednosti i svjetonazor
  • prepoznati svoj potencijal i snage za vodstvo
  • razmotriti korake za osobnu i organizacijsku promjenu kroz analizu pet praksi vodstva.

4. semestar

Poslovna analiza i kontroling

  • vrednovati i argumentirati važnost poslovne analize i razne mogućnosti njene primjene
  • prikupiti podatke, analizirati financijska izvješća te izračunavati i interpretirati financijske pokazatelje,  
  • istražiti i analizirati informacije te izraditi profesionalna izvješća prema IBCS standardima
  • izraditi SWOT analizu i TOWS matricu odabranog poduzeća
  • prepoznavati rane znakove upozorenja i izraditi plan upravljanja rizicima
  • obrazložiti obilježja i uzroke poslovne krize te nabrojiti osnovne korake za upravljanje krizom i restrukturiranje poduzeća
  • izraditi plan za krizno komuniciranje odabranog poduzeća
  • obrazložiti koncepciju funkcije kontrolinga u poduzeću
  • izraditi plan uvođenja ili razvoja kontrolinga u odabranom poduzeću
  • opisati razne instrumente, sustave i programska rješenja u kontrolingu.

Specijalistička praksa

  • povezati poduzetničku i menadžersku teoriju i praksu
  • osvijestiti  svrhu i praktično korištenje naučenog znanja
  • koristiti socijalne vještine,  sposobnost kulturnog i etičnog ponašanja na poslu.
  • pismeno i usmeno poslovno komunicirati na materinskom i eventualno na stranom jeziku
  • kritički razmišljati i argumentirati stavove o jakostima i slabostima poduzeća
  • identificirati probleme ili neiskorištene prilike poduzeća koji se mogu istraživati u specijalističkom diplomskom radu
  • bolje razumjeti i planirati vlastitu karijeru.

Poslovno savjetovanje – savjetodavne vještine

  • jasno identificirati i karakterizirati potrebe za poslovnim savjetovanjem te razumjeti ulogu poslovnog savjetovanja u podizanju performanci organizacija
  • analizirati i evaluirati vrste poslovnog savjetovanja i razumjeti probleme i inicijative vezane za uvođenje i korištenje tehnika poslovnog savjetovanja u organizacijama
  • razumjeti, definirati i primijeniti ispravno faze savjetodavnog procesa
  • identificirati i selekcionirati alate za poslovno savjetovanje i tehnike za kreiranje rješenja savjetodavnih problema
  • razumjeti i ispravno vrednovati važnost poslovnog savjetovanja u stjecanju kompetitivne prednosti organizacija
  • kreirati i osmisliti metode pristupa upravljanju poslovnim savjetovanjem
  • definirati kriterije za izbor i upotrebu poslovnog savjetovanja.

Ekonomika Europske monetarne unije – Jean Monnet Module

  • objasniti strukturu i djelovanje monetarne unije i ključnih institucija EU-a i EMU-a
  • analizirati fiskalnu i monetarnu politiku u Europskoj uniji, te razvitak ključnih makroekonomskih indikatora u EU/EMU-u u uvjetima dužničke krize, što dovodi do neizvjesnosti poslovnog okruženja i investicijske klime u Hrvatskoj
  • analizirati odluke ECB-a i EK-a, te drugih europskih institucija, posebice onih odlluka koje će imati neposredne posljedice na hrvatske uvjete poslovanja, jer bez dobrog poznavanja europskog tržišta, te ekonomskih kretanja u EU-u i EMU-u, hrvatski poduzetnici jednostavno neće biti u stanju normalno poslovati, niti očuvati svoje konkurentske prednosti i tržišne udjele.

Uloga politike i medija u održivom razvoju zajednica

  • koristiti osnovne alate odnosa s medijima
  • objasniti načine političkog zagovaranja/lobiranja
  • analizirati najvažnije medije u Hrvatskoj
  • razumjeti temeljne političke procese i podjelu vlasti u Hrvatskoj
  • koristiti osnovne smjernice za realizaciju projekata održivog razvoja malih zajednica
  • primjenjivati osnove planiranja komunikacijskih projekata (promocija i lobiranje) 
  • izraditi jednostavniji komunikacijski plan odnosa s medijima i lobiranja.
Poduzetnički menadžment