Informacije o studiju
Naziv studija: | Cyber komunikacije i znanost o mreži |
Izvođač: |
Sveučilište VERN’ |
Vrsta/stupanj visokoškolskog obrazovanja: | Trogodišnji preddiplomski sveučilišni studij |
Trajanje studija: | 3 akademske godine / 6 semestara |
Akademski naziv: | SVEUČILIŠNI/A PRVOSTUPNIK/CA CYBER KOMUNIKACIJA I ZNANOSTI O MREŽI (baccalaureus/baccalaurea, skraćenica univ. bacc. comm.) |
ECTS: | 180 |
Početak nastave: | ožujak/listopad |
Cyber komunikacije i znanost o mreži jedini je studij koji u okviru jednog programa nudi stjecanje interdisciplinarnih teorijskih znanja i praktičnih vještina u području komunikacija – od community menadžera, novinara i copywritera, do SEO specijalista, prodajnih stručnjaka i komunikatora na mreži. S jedne strane, studenti će se na studiju upoznavati sa sociološkim, komunikološkim, politološkim i psihološkim teorijama i znanjima te razvijati kritičko mišljenje kroz usvajanje tih znanja. S druge strane, osposobljavat će se za naprednu primjenu informatičkih znanja (softvera i programa ključnih za cyber komunikaciju) te za korištenje usvojenih teoretskih i informatičkih znanja u oblikovanju različitih sadržaja u cyber prostoru (tekstualnih, vizualnih, audiovizualnih).
Studenti/ce koji završe ovaj studijski program bit će osposobljeni za oblikovanje raznovrsnih online medijskih i multimedijskih sadržaja. S obzirom na stečeni raspon teoretskih i stručnih znanja te poziciju na tržištu rada, bit će osposobljeni za samozapošljavanje i obavljanje čitavog niza novih, ali i već postojećih djelatnosti na brzorastućem globalnom tržištu.
Studij je kreiran kao odgovor na trendove vezane uz društvene mreže i ostale online platforme, odnosno cyber komunikacije koje posljednjih godina drastično utječu na promjene u načinu medijske, ali i svakodnevne komunikacije. Važnost, utjecaj i značaj modernih online oblika komunikacije poput društvenih mreža, content sharinga, web stranica, virtualnih chatova, blogova, slobodnih enciklopedija, VoIPa i ostalih oblika komunikacija koji se temelje na Internet tehnologiji, u značajnoj mjeri nadilazi klasične ili tradicionalne oblike masovne komunikacije putem tiskanih medija, radija i televizije.
Uspješno upravljanje internetskim sadržajima traži vladanje cijelim nizom različitih znanja, vještina i sposobnosti, od onih tehničkih, do onih jezičnih, kulturalnih i komunikacijskih s kojima će studenti/ce ovoga studija raspolagati po njegovu završetku.
Popis kolegija
1. semestar | 2. semestar | ||||||
|
|
||||||
3. semestar | 4. semestar | ||||||
|
|
||||||
5. semestar | 6. semestar | ||||||
|
|
||||||
U zadnjem, 6. semestru, studenti biraju izborni modul. Kada student izabere jedan od modula sluša sve predmete koji se predaju u okviru tog izbornog modula. Na taj način se studenti specijaliziraju za jedno od područja:
|
|||||||
|
Zanimanja po završetku
Po završetku studija prvostupnici i prvostupnice Cyber komunikacija i znanosti o mreži bit će u prilici razvijati karijere kao:
- menadžeri digitalnih medija,
- kreatori i administratori cyber sadržaja,
- on-line novinari i urednici on-line medija,
- komunikatori u agencijama za odnose s javnošću, korporacijama, tijelima javne vlasti i nevladinim organizacijama,
- copy-writteri,
- planeri digitalnih medija,
- community menadžeri,
- menadžeri za online oglašavanje,
- SEO i analitičari menadžeri u tvrtkama, tijelima javne vlasti, udrugama, političkim strankama,
- specijalisti i promotori online prodaje,
- analitičari velikih podataka (Big Data),
- akademski istraživači i istraživači praktičari u digitalnom prostoru,
- stručnjaci za sigurnosne i obavještajne djelatnosti.
Ishodi studijskog programa
- zapamtiti i opisati osnove sociologije, komunikologije, novinarstva i politologije (temeljna osnovna znanja)
- usvojiti sposobnost kritičkog razmišljanja i zaključivanja
- povezati i potom primijeniti povijest, teoriju i metode praktične primjene spoznaja iz područja znanosti o mreži
- koristiti metode socioloških istraživanja u digitalnom kontekstu, baratati načinima obrade podataka, analizirati te stvarati zaključke na temelju prikupljenih podataka primijeniti vještine osmišljavanja i kreiranja tekstualnih i multimedijalnih sadržaja na Internetu
- komunikatori u agencijama za odnose s javnošću, korporacijama, tijelima javne vlasti i nevladinim organizacijama
- opisati i napredno primijeniti softvere u području digitalnih komunikacija (CMS, SEO, SEM, Google Analytics, MailChimp)
- definirati teoriju i pravila upotrebe svih alata nužnih za strateško i taktičko komuniciranje (marketing – promocija, odnosi s javnošću, integrirane komunikacije)
- dizajnirati digitalnu komunikacijsku strategiju
- koristiti sve vještine nužne za provedbu digitalne komunikacijske strategije
- opisati i primijeniti osnove poslovnog planiranja i marketinga (u smislu 4P, a ne samo u smislu promocije)