Sveučilište VERN'

Transmedijska dramaturgija

Informacije o studiju

Naziv studija: Transmedijska dramaturgija
Izvođač:
Sveučilište VERN’
Vrsta/stupanj visokoškolskog obrazovanja: Trogodišnji preddiplomski sveučilišni studij
Trajanje studija: 3 akademske godine / 6 semestara
Stručni naziv: SVEUČILIŠNI/A PRVOSTUPNIK/CA TRANSMEDIJSKE DRAMATURGIJE
(baccalaureus/baccalaurea, skraćenica univ. bacc. art.)
ECTS: 180
Početak nastave: Listopad

Studij Transmedijske dramaturgije koncipiran je kao interdisciplinarni obrazovni program koji objedinjuje različite tipove dramaturških praksi i stručnih znanja neophodnih za oblikovanje narativnih medijskih sadržaja te njihovo (trans)medijsko pozicioniranje unutar zabavnih i kreativnih industrija. Studij kombinira raznovrsna dramaturško-scenaristička znanja i vještine sa specifičnim medijskim i kulturološkim sadržajima, te organizacijskim vještinama i ekonomsko-pravnim spoznajama (marketing, financiranje i intelektualno vlasništvo), koje polaznicima studija omogućuju sveobuhvatnije razumijevanje profesionalnog, društvenog i gospodarskog konteksta industrije zabave i integralno shvaćenih kreativnih industrija.

Praksa transmedijskog storytellinga usmjerena je na kreiranje složenih narativnih „svjetova“ s mnoštvom razrađenih likova, paralelnih i pobočnih priča, koji zbog svoje kompleksnosti, detaljne situacijske razrađenosti i kontekstualne sveobuhvatnosti zadovoljavaju kriterije komplementarnog pripovijedanja, ali i poslovne eksploatacije, na različitim komunikacijskim platformama. Transmedijskim pripovijedanjem integralni elementi određenoga narativnog „svijeta“ disperziraju se na različite komunikacijske kanale (filmove, TV serije, videoigre, stripove, književne i kazališne tekstove, podcastove, reklame, web serije, fan fiction siteove…) kako bi kreirali jedinstveno i koordinirano korisničko iskustvo.

Ovakve prakse industrije zabave otvaraju prostor za profiliranje novoga tipa kreativaca-dramaturga sa setom kompetencija koje kombiniraju široki spektar klasičnih i transmedijskih dramaturških vještina s visokom razinom medijske pismenosti i strateške osviještenosti, kao i marketinških te medijsko-produkcijskih znanja.

Popis kolegija

1. semestar 2. semestar
  • Suvremena medijska industrija
  • Transmedijski storytelling
  • Osnove dramaturgije
  • Pisanje za kinematičke medije
  • Teorija filma
  • Teorija književnosti
  • Transmedijska pismenost i medijske publike
  • Transmedijska naratologija
  • Kazališna dramaturgija
  • Scenarij igranog filma 1
  • Povijest filma
  • Pop kultura i mediji
3. semestar 4. semestar
  • Psihologija likova
  • Uvod u strip kulturu
  • Scenarij igranog filma 2
  • Scenarij TV serije 1
  • Gaming kultura
  • Hrvatski jezik i mediji
  • Transmedijska produkcija
  • Financiranje i marketing u kreativnim industrijama
  • Strip scenaristika
  • Scenarij TV serije 2
  • Kreativno pisanje za videoigre 1
  • Oglašavanje i copywriting
5. semestar 6. semestar
  • Dramaturgija animiranog filma
  • Adaptacije i narativne ekstenzije medijskih projekata
  • Transmedijski storytelling na internetu i društvenim mrežama
  • Kreativno pisanje za videoigre 2
  • Izborni predmet 1
  • Izborni predmet 2
  • Oblikovanje transmedijskog projekta
  • Autorsko pravo i legislativa u kreativnim industrijama
  • Engleski jezik u medijima
  • Praktični rad
  • Završni rad
  • Izborni predmet 3
  • Izborni predmet 4
IZBORNI MODUL
KREATIVNE PRAKSE
IZBORNI MODUL
KREATIVNE PRODUKCIJE
IZBORNI MODUL
TEORIJE, MEDIJA I KULTURE
  • Scenarij TV serije velikog formata
  • Dramaturgija radio drame
  • Multimedija
  • Interaktivni multimedijalni dokumentarni film
  • Nezavisna filmska produkcija
  • Produkcija videoigara
  • Inovativne TV forme
  • Produkcija TV serije
  • Intertemedijalnost u književnosti i kulturi
  • Hrvatska radio drama
  • Tvorbe fikcionalnih identiteta
  • Dizajn i mediji

Zanimanja po završetku

Po završetku studija prvostupnici i prvostupnice Transmedijske dramaturgije bit će u prilici razvijati karijere kao:

  • scenaristi igranih, dokumentarnih, animiranih i namjenskih filmova,
  • scenaristi igranih i dokumentarnih serijala,
  • scenaristi i producenti raznovrsnih transmedijskih projekata,
  • scenaristi i dramaturzi videoigara,
  • scenaristi TV emisija i različitih medijskih sadržaja,
  • radiodramaturzi,
  • kreatori dramskih multimedijskih sadržaja za internet i društvene mreže,
  • copywriteri u reklamnim agencijama,
  • dramaturški kreatori javnih događanja (eventi, festivali, skupovi),
  • kazališni dramaturzi.

Ishodi studijskog programa

Kreiranje dramskih sadržaja:
  • poznavanje i razumijevanje temeljnih pojmova dramaturške struke
  • vladanje temeljnim znanjima i vještinama u oblikovanju (trans)medijskih dramskih sadržaja
  • primjena stečenih dramaturških znanja i vještina u osmišljavanju i produkciji samostalnih dramskih sadržaja
Transmedijska pismenost:
  • razumijevanje temeljnih komunikoloških koncepata i transmedijskih praksi te njihova društvenog konteksta
  • kritička recepcija (trans)medijskih sadržaja i medijski pismeno sudjelovanje u medijskim projektima
  • primjena (trans)medijskih koncepata i alata u oblikovanju narativnih sadržaja
Teorijsko-kulturološke kompetencije:
  • poznavanje i razumijevanje kulturalnog konteksta transmedijske dramaturgije
  • poznavanje temeljnih književno-teorijskih i dramaturških pojmova i koncepata
  • razumijevanje i primjena naratoloških koncepata
Transmedija, kreativne industrije i primijenjena poslovna znanja:
  • razumijevanje transmedijskih praksi u kontekstu kreativnih industrija
  • poznavanje i primjena specifičnih oblika financiranja (trans)medijskih projekata
  • poznavanje i primjena temeljnih pojmova autorskog prava, zaštite intelektualnog vlasništva i medijske regulative u kontekstu kreativnih industrija
  • primjena marketinških strategija u kreativnim industrijama
Transmedijska dramaturgija