Voice actor Ljubomir Hlobik održao gostujuće predavanje za VERN’ove studente Cyber komunikacija
Studenti su čuli kako nastaju upečatljive reklame, s naglaskom na vokalnu i audio komponentu.

U okviru nastave na kolegiju Društveni mediji i blogovi na VERN’ovom sveučilišnom prijediplomskom studiju Cyber komunikacije gostovao je Ljubomir Hlobik, profesionalni spiker, odnosno voice actor čiji glas možete čuti u brojnim televizijskim i radijskim reklamama.
Studentima je održao izlaganje na temu uloge vokalnih profesionalaca u kampanjama – tko su vokalni profesionalci, koji glasovi su medijski prihvatljivi, a koji nisu te što čini glas komunikacijski učinkovitijim. Osim toga, kroz analizu su obradili i proces nastajanja upečatljivih reklama, s naglaskom na vokalnu i audio komponentu – dakle, glas i glazbu kao ključne alate u oglašavanju.
Gost je posebnu pozornost posvetio analizi vokalne interpretacije, kako bi studenti prepoznali razliku između dobro i loše strukturirane interpretacije. Budući da su predstojeći predsjednički izbori aktualna tema, gost je sa studentima usporedio radijske reklame kandidata iz drugog kruga predsjedničkih izbora održanih 2020. Analizirali su audio-produkcijski izričaj, ton zvučne kulise i podsvjesne aspekte koji od pasivnih slušatelja nastoje stvoriti aktivne konzumente. Studenti su donijeli zaključak o učinkovitosti pojedine reklame, osvješćujući tako važnost podsvjesnog utjecaja zvuka i glasa u komunikaciji.
Jedna od ključnih poruka tijekom predavanja bila je da vokalnog profesionalca ne izdvaja „boja glasa“, nego njegova interpretacija koja poruku prenosi stvarajući kod slušatelja emocije i tako „prodaje“ proizvod ili ideju.
Zaključne poruke za kraj:
1. Glas je alat poput svakog drugog, važno je naučiti pravilno ga koristiti.
2. Naša podsvijest reagira na glasove jer ton i dinamika zvuka stavljaju slušatelje u emotivna stanja poput sjete, ushićenja, ljutnje, želje…
3. Pri izboru glasa, važno je odabrati onaj koji komunicira i naglašava brend, izbjegavajući onaj koji nad njim dominira.