Sektorsko novinarstvo

Gostovanje – studenti razgovarali s novinarkom Geom Vlahović o izvještavanju u kulturi

Studenti su u razgovoru imali priliku saznati više detalja o održivosti kulturnog novinarstva u današnjem medijskom okruženju.

U suvremenom medijskom pejzažu kulturno novinarstvo, odnosno novinsko izvještavanje u kulturi zauzima posebno mjesto, ali suočava se s brojnim izazovima. U okviru nastave na kolegiju Tematsko izvještavanje, profesorice dr. sc. Marije Slijepčević studenti treće godine VERN’ovog prijediplomskog studija Novinarstva imali su priliku upoznati se s ključnim aspektima ovog specijaliziranog područja.

Urednica kulture u Telegramu Gea Vlahović gostovala na VERN’u

Dugogodišnja novinarka s bogatim iskustvom u sektorskom novinarstvu Gea Vlahović, urednica kulture u Telegramu, podijelila je s našim studentima svoja razmišljanja o ovom specifičnom području naglasivši pritom da su stručnost, preciznost i strast prema poslu iznimno važni.

Sektorsko novinarstvo – vrhunac profesionalizma

Istaknula je da specijalizirano novinarstvo, za nju osobno, predstavlja vrhunac profesionalizma. Kulturne teme poput arhitekture, glazbe, književnosti ili pop kulture traže novinare s dubokim razumijevanjem i posvećenošću području o kojem pišu. Takva razina specijalizacije ne dolazi sama od sebe, već se gradi godinama, kroz kontinuirano istraživanje i ulaganje u vlastite vještine.

Iako je tržište u Hrvatskoj malo Vlahović je istaknula svijetle primjere nezavisnih medija koji se bave kulturom, poput portala Glazba.hr i Kazalište.hr, no oni često djeluju projektno i izvan mainstream okvira. Kao najveću instituciju s kapacitetom za ozbiljno praćenje kulture, jer je jedina medijska kuća s resursima za takvo izvještavanje Vlahović je izdvojila Hrvatsku radioteleviziju, ali i naznačila da je broj takvih specijaliziranih novinara u Hrvatskoj ograničen.

Dragocjeno iskustvo

Manjak novinskih kadrova u kulturi primjetan je i u Hrvatskoj izvještajnoj novinskoj agenciji koja je nekada zapošljavala čak osam sektorskih novinara, a danas ih je samo troje. Dodala je kako se tom poslu posvećuju rijetki, a nakon što usvoje vještine agencijskog izvještavanja imaju sve predispozicije za rad u globalnim agencijama kao što su Reuters i Associated Press.

S druge strane postoje i primjeri poput Telegrama, koji se financira pretplatama, a upravo zbog te činjenice mora producirati kvalitetne i velike feature tekstove o kulturi koji će privlačiti pažnju publike koja cijeni kvalitetno novinarstvo. Za razliku od takvih tema, mainstream teme u kulturi privlače širu publiku, ali također zahtijevaju pažljivo filtriranje da bi se zadovoljili interesi čitatelja.

Inspiracija za budućnost

Unatoč svim izazovima sektorsko novinarstvo ima budućnost, naglasila je Vlahović. Potrebna su veća ulaganja i kontinuirana edukacija novinara da bi se očuvala kvaliteta izvještavanja o kulturi. Kultura kao tema uvijek će imati svoju publiku, a novinari trebaju znati privući čitatelje relevantnim i zanimljivim sadržajem.

Ovaj je razgovor studentima pružio dublje razumijevanje ključnih izazova i potencijala ovog područja, kao i važnosti kontinuiranog ulaganja u znanje, profesionalizam i kreativnost. Također su osvijestili koji su stvarni uvjeti u kojima se odvija sektorsko novinarstvo, što im pruža osnovu za vlastiti profesionalni razvoj.

(surađivala: Marinela Mesar)

Odjel za komunikacije
Datum objave: 21.1.2025.