Nastava na daljinu

Studenti VERN’a vrlo pozitivno ocijenili funkcioniranje online nastave

Tri četvrtine studenata je u velikoj mjeri ili potpuno zadovoljno online nastavom, a čak ih 84% tehničko funkcioniranje nastave ocjenjuje vrlo dobrim i izvrsnim.

Online nastava na VERN’u se odvija putem aplikacije Microsoft Teams

U proteklih mjesec dana sustav visokog obrazovanja, ali i obrazovanja općenito, suočen je s jedinstvenim razvojnim izazovom – kako evoluirati revolucionarnim koracima. I to ne zato što je to postao nekakav trend, već zato jer je to nužnost. I pritom vrijedi istaknuti kako revolucionarne nisu metode, posebno ne u doba YouTubea, Udemyja i sličnih servisa, no implementirane su u revolucionarno kratkom roku.

Na VERN’u smo tako u samo dva tjedna pripreme uveli online nastavu zahvaljujući brzoj i spretnoj pripremi naših akademskih i IT timova te smo u prva dva tjedna realizirali više od 1.500 sati online nastave za više od 1.000 studenata.

Bilo nam je bitno znati kako su studenti zadovoljni ovom prinudnom revolucijom, pa smo nakon drugog tjedna nastave proveli anketu koju je ispunilo više od 700 studenata, odnosno njih oko 70 posto. Rezultati pokazuju da je njih 75% u velikoj mjeri ili potpuno zadovoljno online nastavom, a čak ih 84% tehničko funkcioniranje nastave ocjenjuje vrlo dobrim i izvrsnim. Ono što se studentima sviđa primarno se može svrstati u dvije kategorije – prva je vezana uz to da nastavu mogu pratiti u udobnosti svoga doma, a druga je vezana za VERN’ove predavače, odnosno njihovu iznimnu angažiranost, trud, snalažljivost i razumijevanje koje pokazuju u ovim novim nastavnim uvjetima.

Kao i kod svake promjene ima i onih koji s njome nisu zadovoljni, pa je tako nekima teže nastavu pratiti online jer imaju u svom fizičkom ili online okruženju više distraktora nego u predavaonici, nekima nedostaje interakcija s kolegama, nekima je iznimno teško koordinirati sve obaveze, jer činjenica je da mnogi krivo pretpostavljaju da će radom od kuće iznenada imati više vremena, a zapravo ga imaju manje. Bilo je nezadovoljstva oko tehničkih aspekata što je i razumljivo uzmemo li u obzir da i globalno postoji puno problema vezanih za brzinu interneta, a tu su i drugi tehnički izazovi i na strani predavača i na strani studenata.

Kad su u pitanju nastavni materijali i njihova eventualna neadekvatnost za primjenu u online nastavi, treba napomenuti da su svi ti materijali prilagođeni ovom načinu izvođenja u vrlo kratkom roku, pa je za očekivati da tu ima još mjesta za poboljšanja. Međutim, kao što sami studenti primjećuju, cijela VERN’ova ekipa se iznimno brzo snašla i napravila sve što je moguće da studenti imaju online nastavu odgovarajuću kontaktnoj nastavi te da im se omogući praćenje ritma semestra i akademske godine što je više moguće. Naravno da se pritom tu i tamo događaju i pogreške, ali one su sastavni dio uspjeha.

VERN’ će ovu nametnutu „revoluciju“ iskoristiti za daljnju evoluciju koja će doprinijeti dodatnom razvoju kvalitete programa.

Iskreno vjerujemo da će to prepoznati i naši studenti. Jedan od ovogodišnjih komentara u spomenutoj anketi glasi: „Profesori nisu izgubili svoju posebnost, sposobnost prenošenja drugačijeg znanja i moć, ne samo da nas uče nego i ‘zabavljaju’ te bude želju u nama za novim znanjima gdje god bili. Možda je Hrvatska osvojila srebro u Rusiji 2018., no VERN’ je definitivno osvojio zlato 2020. u finalu protiv potresa i Covida-19.“. Možda takav komentar do iduće godine evoluira u nešto poput: „Olimpijada je otkazana, ali VERN’ je pobrao lovorike u srazu s tradicionalnim načinom poučavanja“.

Odjel za komunikacije
Datum objave: 9.5.2020.