Kolegiji
|
Ishodi kolegija
|
1. semestar
|
Po uspješnom svladavanju predmeta, studenti će moći:
|
Organizacijsko ponašanje |
- raspraviti pojam organizacijskog ponašanja i njegove implikacije na organizacijsku učinkovitost;
- razlučiti temeljne odrednice uspješne organizacije – viziju, misiju i vrijednosti;
- razlikovati pojmove organizacijske klime i kulture, njihov utjecaj na organizacijsko ponašanje te primijeniti neke od tehnika unapređenja organizacijske klime i kulture;
- prepoznati utjecaj čuvstava, raspoloženja, osobnosti i osobnih vrijednosti na organizacijsko ponašanje zaposlenih;
- razumjeti prednosti i ograničenja različitih oblika materijalnog i nematerijalnog motiviranja zaposlenika;
- opisati kako organizacija može sustavno utjecati na povećanje stručnosti, motiviranosti, lojalnosti, zadovoljstva i učinkovitosti svojih članova;
- identificirati čimbenike timskog ponašanja i sustavnog razvijanja unutargrupne i međugrupne sinergije;
- objasniti razloge izbijanja sukoba na različitim organizacijskim razinama i primijeniti metode i tehnike pregovaranja i uspješnog prevladavanja organizacijskih sukoba;
- objasniti povezanost između organizacijske strukture, strategije i kulture.
|
Temeljne zadaće i prakse upravljanja ljudskim potencijalima |
- opisati razvojni tijek, filozofske i teorijske podloge upravljanja ljudskim potencijalima;
- identificirati temeljne uloge, zadaće i prakse upravljanja ljudskim potencijalima;
- razlikovati tradicionalne, transakcijske i transformacijske aktivnosti ljudskih potencijala
- raščlaniti materijalne, tehnološke, organizacijske i kadrovske pretpostavke učinkovitog upravljanja ljudskim potencijalima;
- razlikovati doprinose različitih struka u aktivnostima upravljanja ljudskim potencijalima;
- usporediti različite prakse upravljanja ljudskim potencijalima s obzirom na organizacijske posebnosti (veličina, područje djelatnosti, tip vlasništva) i socio-kulturološke razlike;
- vrjednovati distinktna obilježja funkcije upravljanja ljudskim potencijalima u integralnom modelu poslovne učinkovitosti.
|
Organizacijski razvoj |
- identificirati poslovne procese i potrebe za odgovarajućim radnim mjestima u poduzeću;
- razumjeti načela oblikovanja radnih mjesta i metode izrade opisa poslova;
- razlikovati prednosti i nedostatke različitih pristupa oblikovanju ili redizajnu poslova;
- identificirati radna mjesta u poduzećima prema razinama upravljanja i organizacijskoj strukturi;
- opisati različite modele organizacije i ulogu upravljanja ljudskim potencijalima u svakoj od njih;
- raspraviti načine na koje strateški i operativni organizacijski dizajn djeluju na upravljanje ljudskim potencijalima;
- opisati ulogu troškova osoblja u poslovanju poduzeća kao i dimenziju ljudskog kapitala u njegovoj tržišnoj kapitalizaciji.
|
Poslovno komuniciranje |
- identificirati različite vrste i oblike komunikacije;
- razlikovati primjerene i neprimjerene oblike poslovnog komuniciranja i ponašanja, uvjetovane tradicijom, kulturom, društvenim normama i vrijednostima;
- demonstrirati uspješno korištenje alata i tehnika neverbalne, pisane i usmene komunikacije u različitim poslovnim okolnostima (poslovni razgovori, dopisi, prezentacije, telefonska komunikacija, e-komunikacija, radni sastanci) i u različitom kulturalnom kontekstu;
- procijeniti važnost upravljanja vlastitim osjećajima te razumijevanja i uživljavanja u osjećaje drugih u različitim poslovnim situacijama;
- koristiti persuazivne komunikacijske tehnike u interpersonalnoj i javnoj komunikaciji;
- prepoznati važnost odnosa s javnošću u provedbi poslovnih aktivnosti, posebno aktivnosti upravljanja ljudskim potencijalima;
- procijeniti utjecaj određenog oblika komuniciranja na internu i eksternu javnost.
|
Pribavljanje, selekcija i raspored zaposlenika |
- identificirati faktore interindividualnih razlika u radnoj uspješnosti;
- identificirati faktore socijalne percepcije i prepoznati tipične pogreške u procjenjivanju ljudi u selekcijskom postupku, posebice tijekom intervjua;
- usporediti različite načine regrutacije, bilo internih bilo eksternih zaposlenika i njihove prednosti i nedostatke;
- razlikovati različite selekcijske postupke i kritički prosuđivati njihovu učinkovitost;
- utvrditi valjanost i pouzdanost pojedinih selekcijskih postupaka;
- kritički prosuđivati pisana izvješća o rezultatima psihologijske selekcije kandidata;
- razmotriti isplativost postupka profesionalne selekcije u konkretnoj situaciji;
- isplanirati selekcijski postupak, prepoznati prednosti i ograničenja i kritički prosuđivati rezultate selekcijskog intervjua.
|
Poslovna etika |
- jasno identificirati i karakterizirati potrebu za etičkim poslovanjem te objasniti njegovu ulogu u uspješnosti upravljanja ljudskim potencijalima, organizacijom te održivo poslovanje;
- analizirati i evaluirati poslovne slučajeve, izdvojiti problem te identificirati inicijative vezane za uvođenje i korištenje tehnika i analitičkih vještina, potrebnih u primjeni koncepta poslovne etike u upravljanju ljudskim potencijalima;
- definirati moralne teme uključene u upravljanje ljudskim potencijalima i primijeniti dostupne alate i tehnike za kreiranje rješenja problema
- vrednovati i argumentirati važnost poslovne etike u stjecanju kompetitivne prednosti organizacije i njezine održivosti;
- kreirati i osmisliti metode pristupa upravljanju poslovnom etikom i društveno odgovornim poslovanjem prema zaposlenicima
- kritički prosuditi poslovne slučajeve s obzirom na aktualne moralne dileme koje se pojavljuju pri integriranju koncepta društveno odgovornog poslovanja prema zaposlenicima
- primijeniti naučeno izradom podsjetnika i check-lista za naredne aktivnosti s ugrađenim rješenjima do kojih se došlo radom na projektima, izradom (ili doradom postojećeg) etičkog kodeksa s jačim naglaskom na poštivanje poslovne etike, ljudskih prava, društvene odgovornosti, te izradom plana provođenja društveno odgovornog poslovanja prema zaposlenicima.
|
Osobni razvoj |
- opisati psihologijske teorije ljudskog razvoja i osobnog rasta;
- identificirati koncept osobne i socijalne kompetentnosti kao temelj osobnog razvoja;
- prepoznati vlastite snage i prostore za napredak kao preduvjet kreiranja osobnog plana razvoja;
- analizirati kvalitetu postojećih odnosa s drugima u svrhu sagledavanja vlastite uloge u njihovom unapređenju;
- primijeniti konkretne tehnike za unapređenje osobne i socijalne kompetentnosti;
- definirati vlastite temeljne vrijednosti kao osobni kompas u pronalaženju najboljih odgovora na svakodnevne izazove;
- preispitati temeljna uvjerenja o sebi i drugima koja potiču, odnosno ometaju osobni razvoj;
- valorizirati koncept osobnog razvoja u kontekstu društveno-odgovornog ponašanja.
|
Osnove poslovne statistike |
- Objasniti temeljne statističke pojmove i njihovu ulogu;
- Pregledno prikazati podatke bilo koje vrste, tablično i grafički;
- Izračunati i interpretirati osnovne srednje vrijednosti i mjere disperzije numeričkog niza;
- Provesti korelacijsku analizu i korektno interpretirati rezultate;
- Koristiti i precizno interpretirati tipične pokazatelje dinamike u analizi vremenskih nizova;
- Primijeniti linearni trend model za prognoziranje budućih vrijednosti vremenskog niza.
|
Odabrana poglavlja iz organizacijske psihologije |
- identificirati interindividualne razlike koje uvjetuju radnu uspješnost;
- razlikovati teorije (radne) motivacije;
- opisati osnovna načela učenja u funkciji organizacijskog razvoja;
- objasniti kreativne načine razmišljanja i stvaranja inovativne organizacijske klime;
- primijeniti osnovne principe uspješnog upravljanja vremenom i organizacije radnih sastanaka;
- usporediti osnovne stilove rukovođenja;
- opisati temeljna obilježja organizacijskih sustava.
|
2. semestar |
|
Financijski menadžment i financijsko okružje |
- Objasniti povezanost cilja, funkcija, koncepata i tehnika financijskog menadžmenta s područjem upravljanja ljudskim potencijalima;
- Objasniti utjecaj promjena u financijskom okruženju na ostvarivanje ciljeva poduzeća i upravljanje ljudskim potencijalima;
- Primijeniti u sustavu upravljanja ljudskim potencijalima osnovne koncepte i metode kratkoročnog financijskog menadžmenta te procedure za procjenu rizičnosti i isplativosti ulaganja;
- Izračunati troškove financiranja programa na području upravljanja ljudskim potencijalima i izvršiti izbor optimalne varijante;
- Analizirati ostvarivanje ciljeva poduzeća i ciljeva upravljanja ljudskim potencijalima u kontekstu izloženosti poduzeća financijskim rizicima;
- Povezati tehnike međunarodnog financijskog menadžmenta s obavljanjem funkcije upravljanja ljudskim potencijalima u međunarodnom okruženju;
- Povezati utjecaje financijskih aspekata spajanja, preuzimanja i restrukturiranja poduzeća na ciljeve i funkcioniranje sustava upravljanja ljudskim potencijalima;
- Primijeniti pokazatelje financijske analize i procedure budžetiranja u sustavu upravljanja ljudskim potencijalima na području kompenzacijskog menadžmenta.
|
Radno pravo |
- Navesti temeljne izvore radnog prava;
- Upotrijebiti opća pravila pri sastavljanju ugovora o radu;
- Objasniti razliku između menadžerskog ugovora i ugovora o radu;
- Objasniti razliku između ugovora o radu i ugovora o djelu;
- Opisati postupak zapošljavanja radnika;
- Opisati prava i obveze radnika;
- Interpretirati osnovne postulate zaštite na radu;
- Protumačiti kolektivne ugovore u odnosu na stranke koje ga sklapaju i njihovu primjenu;
- Objasniti načine prestanka ugovora o radu;
- Prikazati mogućnosti i ciljeve organizacije radnika;
- Prikazati mogućnosti i ciljeve organizacije poslodavaca.
|
Istraživačke metode u upravljanju ljudskim potencijalima |
- prepoznati važnost i svrhu istraživačkog pristupa u upravljanju ljudskim potencijalima;
- razlikovati istraživačke metode u društvenim znanostima;
- argumentirati prednosti i nedostatke različitih istraživačkih pristupa i segmenata unutar pojedinih istraživačkih metoda;
- vrednovati istraživanja i kritički se postaviti prema njima;
- primijeniti istraživačke metode u okviru vlastite djelatnosti;
- samostalno kreirati nacrt istraživanja u području upravljanja ljudskim potencijalima.
|
Upravljanje radnim učinkom i karijerama |
- definirati ciljeve i standarde praćenja radnog učinka;
- usporediti tradicionalne i suvremene tehnike i postupke mjerenja radne uspješnosti;
- povezati rezultate mjerenja radnog opterećenja i radnog učinka;
- prezentirati konzistentan kompetencijski model za pojedine poslovne pozicije;
- povezati rezultate mjerenja radne uspješnosti s materijalnim i nematerijalnim oblicima motiviranja zaposlenika i potrebama za dodatnim stručnim usavršavanjem;
- prezentirati različite sadržaje i postupke praćenja i upravljanja karijerama zaposlenih;
- definirati elemente procesa i kritički vrjednovati prakse upravljanja talentima.
|
Makroekonomija i ljudski potencijali |
- identificirati utjecaj promjena u makroekonomskom okruženju na upravljanje ljudskim potencijalima;
- raspraviti ekonomske, političke i društvene aspekte ekonomskog rasta, fiskalne i monetarne politike;
- identificirati stanje ljudskih potencijala u nacionalnoj ekonomiji u kontekstu nezaposlenosti i nadnica;
- opisati različite modele ekonomskog rasta i industrijske politike i njihov utjecaj na ljudske potencijale;
- usporediti različite makroekonomske teorije i modele postizanja ekonomske ravnoteže;
- diskutirati načine na koje se događaju pojave priljeva i odljeva mozgova u pojedinoj nacionalnoj ekonomiji;
- razmotriti promjene u ekonomskoj politici sa stajališta ljudskih potencijala;
- opisati makroekonomske učinke ekonomskih integracija i njihov utjecaj na ljudske potencijale.
|
Upravljanje stresom i psihosocijalnim rizicima u radu |
- identificirati psihosocijalne rizike koji proizlaze iz nepovoljne organizacije, upravljanja i/ili iz neprikladnog društvenog konteksta na radu, a proizvode negativne psihološke, fizičke, poslovne i društvene učinke;
- prepoznati izvore nastanka i razvoja stresa na radnom mjestu i protumačiti zdravstvene, pravne i poslovne posljedice izloženosti stresu;
- utvrditi izraženost radnog stresa kod zaposlenih;
- opisati primarne, sekundarne i tercijarne intervencije kojima se može otkloniti izvore stresa i/ili ublažiti njegove negativne učinke;
- procijeniti zastupljenost pojava mobbinga, bullynga, seksualnog uznemiravanja i drugih negativnih pojava na poslu;
- valorizirati učinke upravljanja stresom i psihosocijalnim rizicima rada na radnu motivaciju i organizacijsku učinkovitost.
|
Građenje timova i timski rad |
- identificirati osnovne značajke tima;
- opisati proces razvoja tima;
- identificirati karakteristike učinkovitih timova;
- analizirati prednosti i nedostatke timskog rada;
- raščlaniti jake i slabe strane timskog odlučivanja;
- usporediti i procijeniti učinkovitost različitih oblika timova;
- definirati timske uloge i predvidjeti njihovu promjenjivost u različitim situacijama;
- opisati različite alate za dijagnosticiranje stanja u timu i tehnike za povećanje timske učinkovitosti.
|
3. semstar |
|
Kontroling |
- objasniti povezanost cilja, funkcije, koncepata, metode i tehnika kontrolinga s područjem upravljanja ljudskim potencijalima;
- objasniti proces strateškog planiranja i oblikovanja strategije poduzeća;
- analizirati i interpretirati strategijske i operativne planove poduzeća;
- objasniti ulogu, koncepte, metode i tehnike budžetske kontrole;
- izračunati i interpretirati financijske pokazatelje i sustave pokazatelja;
- izračunati i interpretirati pokazatelje produktivnosti ljudskih potencijala;
- opisati i ilustrirati primjenu koncepta Balanced Scorecardkao sustava upravljanja;
- identificirati i objasniti moguće pristupe u kontrolingu upravljanja ljudskim potencijalima.
|
Upravljanje znanjem |
- identificirati elemente upravljanja znanjem;
- usporediti koncepte i modele upravljanja znanjem;
- analizirati strategije organizacijskog razvoja upravljanja znanjem;
- opisati načine zahvaćanja i kodiranja znanja i osnovne principe učenja odraslih i organizacijskog učenja;
- protumačiti teorijske i praktične sličnosti i razlike između klasičnih oblika učenja, mentorstva (mentoring),poticajnog vođenja (coaching) i drugih metoda razvoja ljudskih potencijala.
|
Upravljanje kompenzacijama |
- analizirati, opisati i procijeniti vrijednost posla i oblike naknada;
- objasniti motivacijski utjecaj pravičnosti kompenzacija na stavove i ponašanja zaposlenih kao podloge za ostvarivanje konkurentske prednosti organizacije;
- objasniti ciljeve, strategiju i politiku upravljanja nagrađivanjem te identificirati ulogu upravljanja nagrađivanjem kao sastavnice upravljanja ljudskim potencijalima;
- prilagoditi sustave plaća prema rezultatima ocjenjivanja radnog učinka;
- objasniti strategiju menadžerskih kompenzacija i beneficija;
- raščlaniti ciljeve, politike i vrste beneficija;
- opisati relevantnu legislativu u podlozi izrade sustava plaća i drugih materijalnih naknada.
|
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u upravljanju ljudskim potencijalima |
- opisati mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija i medija u upravljanju ljudskim potencijalima;
- raščlaniti vrste elektroničkog upravljanja ljudskim potencijalima (e-HRM);
- prepoznati potrebe i prilike za uvođenje elektroničkog učenja (e-learning);
- identificirati optimalna računalna programska rješenja za upravljanje ljudskim potencijalima;
- razlikovati vrste internetskih društvenih mreža i načine njihovog korištenja u funkciji upravljanja ljudskim potencijalima;
- opisati psihološke i druge aspekte interakcije čovjek – računalo;
- identificirati mogući negativan utjecaj novih tehnologija i medija;
- kreirati online baze podataka i koristiti se drugim izvorima na internetu radi provođenja istraživanja u području upravljanja ljudskim potencijalima.
|
Vođenje i donošenje odluka |
- razlikovati konstrukte upravljanja, zapovijedanja, vođenja i strateškog vođenja;
- opisati različite zadaće i uloge rukovoditelja u interakciji s podređenima i nadređenima;
- raščlaniti izvore moći i utjecaja rukovoditelja;
- identificirati čimbenike neuspjeha u vodstvu i negativne aspekte obnašanja voditeljske uloge;
- protumačiti temeljna pravila pronalaženja i razvoja uspješnih vođa – odabira i treninga rukovoditeljskih vještina i kompetencija;
- raščlaniti proces, načine i činitelje donošenja (poslovnih) odluka;
- raščlaniti vrste i izvore najčešćih pogreški pri odlučivanju.
|
Upravljanje poslovnim projektima |
- identificirati poslovne projekte s realistično postavljenim ciljevima i prepoznati ključne točke realizacije;
- koristiti swot analizu, analizu problema i ciljeva i logičku matricu za identifikaciju projektnih ideja;
- planirati i sastavljati poslovne projekte;
- koristiti alate za vremensko planiranje koji će omogućiti vođenje jednog ili više projekata bez panike i s dobrim intenzitetom;
- planirati potrebe u svakoj fazi projekta radi učinkovitijeg korištenja sredstava;
- provesti kontrolu provedbe projekta unutar zadanog vremena, proračuna, ograničenja i rizika;
- koristiti tehnike i vještine upravljanja ljudima radi postizanja projektne ravnoteže.
|
Integralna sigurnost poslovnih sustava |
- opisati sastavnice sigurnosne kulture kao neizostavnog segmenta ukupne poslovne politike;
- prepoznati i odrediti najznačajnije unutarnje i vanjske čimbenike sigurnosti;
- poznavati vrste sigurnosnih procedura, njihove prednosti i nedostatke;
- procijeniti važnost integralne sigurnosti poslovnog sustava i zajedničku odgovornost svih članova organizacije – vlasnika tvrtke, menadžera i zaposlenika u realizaciji poslovnih projekata;
- osmisliti aktivnosti prikupljanja i analize dostupnih poslovnih informacija – „business intelligence“;
- definirati ulogu i zadaće odjela za upravljanje ljudskim potencijalima u kriznim situacijama;
- razumjeti značaj sigurnosne kulture u funkciji upravljanja i razvoja ljudskih potencijala;
- definirati elemente poslovne sigurnosti u funkciji razvoja tvrtke.
|
4. semestar |
|
Strateško upravljanje ljudskim potencijalima |
- objasniti odnos menadžmenta ljudskih potencijala i učinkovitosti organizacije;
- definirati strateško upravljanje, opisati model i nabrojiti faze procesa strateškog upravljanja;
- primijeniti strateški model za određivanje misije, vizije i strateške namjere organizacije;
- povezivati strateški plan poslovanja s operativnim planiranjem i upravljanjem ljudskim potencijalima;
- opisati i objasniti procesni model upravljanja ljudskim potencijalima;
- analizirati stanje i međuodnos procesa i sustava upravljanja ljudskim potencijalima u organizaciji;
- pojasniti važnost strateškog upravljanja ljudskim potencijalima pri promjeni poslovne strategije;
- osmisliti i planirati potrebna unapređenja procesa i sustava upravljanja ljudskim potencijalima.
|
Kulturološke razlike, globalizacija i upravljanje ljudskim potencijalima |
- identificirati promjene koje su uzrokovale širenje tvrtki na internacionalno tržište;
- diskutirati ekonomske, političke i obrazovne faktore koji najviše utječu na upravljanje ljudskim potencijalima u internacionalnom okružju;
- opisati različite dimenzije kulturoloških razlika, različite norme ponašanja, sustave vrijednosti i obilježja komunikacije i prepoznati njihov utjecaj na poslovanje;
- raspraviti načine na koje internacionalne tvrtke regrutiraju, selektiraju, obučavaju, nagrađuju i reintegrijaju menadžere i zaposlenike;
- razmotriti etička pitanja u kroskulturološkom menadžmentu;
- opisati dimenzije i upravljanje interkulturološkom kompetencijom te procijeniti vlastitu interkulturološku kompetenciju;
- primijeniti načela uspješne kroskulturalne komunikacije u poslovnom okružju
- opisati različite aspekte globalnih ekonomskih kretanja;
- raspraviti dvojbe i kontradikcije globalizacije.
|
Upravljanje organizacijskim promjenama |
- opisati pojam, vrste, pokretače, procese i modele uvođenja organizacijskih promjena;
- identificirati psihosocijalne i druge uzroke uspjeha i neuspjeha planiranih organizacijskih promjena;
- povezati čimbenike organizacijske krize i promjene i raščlaniti njihove uzročno-posljedične veze;
- kritički prosuđivati dimenzije organizacijske sposobnosti za promjene;
- prepoznati ulogu ljudskog faktora u procesima reorganizacije, preustroja, restrukturiranja, preuzimanja, spajanja i drugih organizacijskih promjena;
- valorizirati značaj i ulogu vodstva u procesu uvođenja organizacijskih promjena;
- razlučiti zadaće i odgovornosti upravljanja ljudskim potencijalima u uvođenju organizacijskih promjena.
|