VERN’ovi studenti posjetili moderniziranu obiteljsku tvrtku koju je naš alumni izveo na međunarodno tržište
Uspješna obiteljska tvrtka danas zapošljava 18 ljudi, raste već četiri godine zaredom, a osim što je glavni dobavljač međunarodnom trgovačkom lancu, izvozi u Kanadu i SAD.

U okviru terenske nastave na kolegijima Poduzetništvo te Poslovna etika, profesorice mr. sc. Zrinke Gregov, grupa naših studenata posjetila je ogulinsku obiteljsku tvrtku Sigurna hrana, koju je promišljenim marketinškim aktivnostima naš alumni Sebastijan Glavić izveo na međunarodno tržište.
Riječ je naime o nekadašnjem obiteljskom obrtu kojeg su pokrenuli i razvijali otac i majka našeg kolege, da bi kasnije Sebastijan i njegov brat nastavili obiteljsku tradiciju te informatičkim i poduzetničkim znanjima postupno modernizirali tvrtku koja je danas sinonim za kvalitetni i prirodni kiseli kupus kojeg na tržište plasiraju pod brendom Jelenko.
Sebastijan je na VERN’u prvo završio prijediplomski studij Ekonomije poduzetništva i tada je počeo preuzimati marketing tvrtke, a trenutno je apsolvent na diplomskom studiju Poduzetničkog menadžmenta, na kojem je stekao znanja za internacionalizaciju poslovanja i profesionaliziranje menadžmenta.

Kontinuiranim ulaganjem u ljude i strojeve poduzeće raste oko 20 posto godišnje, već četiri godine zaredom, a uz 18 zaposlenih ove godine planiraju proizvesti između 600 i 700 tona kiselog kupusa. Usto su glavni dobavljač Lidla pod robnom markom Okusi zavičaja, a ovaj odličan proizvod pod brandom Jelenko izvoze i u Kanadu i SAD.

„Zbog kvalitete i zadovoljavanja najviših međunarodnih standarda za kvalitetu hrane, imamo upite i velikih trgovačkih lanaca iz zapadne Europe. Međutim, za tako velike narudžbe potrebna su i vrlo velika ulaganja u nove hale, bazene za kiseljenje, skladišta i strojeve za automatizaciju proizvodnje pa smo oprezni da ne bi došlo do prebrzog i prerizičnog rasta. Osim kvalitetnog kupusa, za kiseljenje se koriste samo još voda i sol, a sve ostalo odrade korisne bakterije mliječno-kislog vrenja, tako da je ovaj kiseli kupus ujedno i najkvalitetniji prirodni probiotik koji spada u kategoriju tzv. ‘zdrave hrane’”, pojasnili su nam.
U posjetu proizvodnim pogonima bili su studenti diplomskog studija Poduzetnički menadžment, njih 32 te troje studenata s Erasmus semestra, a kako je Sigurna hrana VERN’ova tvrtka-partner, posjetu je prisustvovala i Nataša Jeličić, voditeljica projekata suradnje s gospodarstvom #EducationmeetsBusiness.

Naši su studenti na kraju posjeta dobili i promotivne pakete proizvode tvrtke, kako bi na najbolji način generirali i testirali ideje za nove proizvode i usluge, što je praktični dio projektnog zadatka nakon terenske nastave.
U obilasku Ogulina studenti su dodatno razmijenili mišljenja i dojmove s našim alumnijem i njegovim ocem, s kojima su razgovarali o najznačajnjim izazovima u poslu, certifikatima i usklađivanju s međunarodnim normama, poslovanju prema zahtjevima velikog međunarodnog trgovačkog lanca, te o poslovnoj etici i funkcioniranju obiteljskog biznisa.
Sebastijan je za kraj kolegama poručio kako je upravo poslovno znanje stečeno na VERN’u bila karika koja je omogućila održivi međunarodni rast poduzeća. „Kad položite ispit zaboravit ćete definiciju koju ste znali napamet od riječi do riječi, ali će vam za cijeli život ostati suština toga što ste naučili i način razmišljanja”, poručio je za kraj.