Međunarodna znanstvena konferencija „Creative Future Insights 2021“

Na Sveučilištu VERN’ održane panel diskusije o dizajn menadžmentu i gaming industriji

U okviru konferencije su održane dvije panel diskusije i izlaganja znanstvenih i stručnih radova.

„Creative Future Insights 2021“

Dizajn menadžment igra sve važniju ulogu u razdoblju zelene tranzicije kroz koju trenutno prolaze mnogi gospodarski i društveni sustavi, a kako bi se poticala održivost potrošači sve više pozornosti pridaju iskoristivom dizajnu.

Promjene u ponašanju potrošača još su vidljivije u jednoj o najpropulzivnijih kreativnih industrija, odnosno u gaming industriji, koja sve više postaje značajan generator novih radnih mjesta.

Naglasci su ovo s panel diskusija koje su se održale na Sveučilištu VERN’, u okviru međunarodne znanstvene konferencije „Creative Future Insights 2021“ koja je održana 13. i 14. rujna.

Na panelu pod nazivom „Love Story of Design and Business: Design Management“ gostovali su doc. Izvorka Jurić (Design Bureau Izvorka Jurić), Marko Pavlović (OBLO) i Nikola Radeljković (NUMEN), koji su zaključili da dizajn menadžment ima sve veću ulogu u gospodarstvu i društvu te predstavlja jedan od najdinamičnijih i najprosperitetnijih podsektora kreativnih industrija.

Zbog svoje multidisciplinarnosti, jer povezuje dizajn, inovacije, tehnologiju, menadžment i kupce, ekonomijama osigurava konkurentsku prednost kroz trostruku ovojnicu: gospodarsku, društveno-kulturnu i okolišnu s ciljem postizanja sinergije “dizajna” i “poslovanja”.

Na drugom panelu koji je bio posvećen gaming industriji „Life is Short Game More – Business is Everywhere“ gostovali su Lovro Nola (Machina), Zvonimir Mikšić (PISMO) i Martina Golčić iz Mobile Game Entertainmenta, dok je diskusiju moderirao Aleksandar Gavrilović (Gamechuck), tajnik Hrvatskog klastera proizvođača računalnih igara.

Predstavnici jednog od najdinamičnijih podsektora hrvatskih kreativnih industrija istaknuli su da prema nedavno objavljenim podacima čak 2,7 milijardi ljudi igra videoigre, što predstavlja tržište od trećine ukupnog čovječanstva. Potencijal gaming industrije dodatno potvrđuje i činjenica da industrija računalnih igara u EU i svijetu bilježi godišnji rast od oko 10 posto, a u Hrvatskoj taj rast iznosi čak 50 posto. Panelisti su posebnu pozornost posvetili najnovijim trendovima u razvoju i marketiranju računalnih igara, kao i izazovima u edukaciji novih kadrova za potrebe gaming industrije.

Budući da je cilj međunarodne znanstvene konferencije „Creative Future Insights 2021“ bio podići svijest o značaju kreativnih industrija i pružiti akademski doprinos razvoju ovoga sektora u Hrvatskoj, stručnjaci iz akademske i poslovne zajednice predstavili su svoje znanstveno stručne radove iz širokog spektra kreativnih industrija, od kulture, medija i politike, do ekonomije i tehnološkog sektora.

Radove su među ostalima predstavili i naši studenti i alumniji Iva Horvat Radman, Marta Jerković i Velebit Mirić te profesorice i kolegice: doc. dr. sc. Nikolina Borčić; mr. sc. Gordana Ćorić; doc. Martina Granić; doc. dr. sc. Mirela Holy; doc. dr. sc. Maja Kolega; profesorica Martina Majić; doc. dr. sc. Irena Miljković Krečar; Stana Odak Krasić, mag. nov.; Marija Slijepčević, univ. spec. oec.; Nikolina Štefančić i Marija Volarević, mag. nov.

Međunarodnu znanstvenu konferenciju „Creative Future Insights 2021 – Creative Industries and Experience Economy“ zajednički su organizirali Sveučilište VERN’ i Ekonomski institut u Zagrebu, u partnerstvu s Hrvatskim klasterom kreativnih i kulturnih industrijaZakladom Friedrich Ebert te Muzejom suvremene umjetnosti.

Odjel za komunikacije
Rahela Poljak
Datum objave: 14.9.2021.