Design thinking
ECTS: 4
Godina/Semestar: 1. godina, 1. semestar
Ukupno sati: 30
Izvođači
Ciljevi kolegija
Pohađanjem interaktivnog, mozaičnog kolegija Design Thinking, studenti će nadograditi postojeće znanje i steći širi uvid u rješavanje poslovnih (i drugih) problema, te naučiti nove pristupe stvaranju inovativnih održivih proizvoda, usluga ali i poduzeća. Ovaj dinamični kolegij će biti koristan onima koji se žele upoznati s inovativnim tehnikama i aktivnostima, te razmišljati o dodavanju nove vrijednosti u poduzetničkim pothvatima. Svladavanjem tehnika sustavnog poticanja i njegovanja kreativnosti, studenti će se upoznati s konceptom design thinkinga i primjenom relevantnih alata kojima će obogatiti svoje vještine činkovitog reagiranja na različite vrste izazova. Kolegij je osmišljen tako da vodi studente kroz sve faze procesa dizajnerskog promišljanja i djelovanja (suosjećanje s upcima/klijentima/partnerima, definiranje izazova, oblikovanje ideje, izrada prototipa, testiranje rješenja i ugradnja poboljšanja baziranih na povratnim informacijama). U praktičnom dijelu kolegija studenti će raditi u skupinama na rješavanju odabranih problema i studija slučaja, te demonstrirati praktičnu primjenu dizajnerskog promišljanja i razvoja inovacija kao odgovor na specifične izazove iz stvarnog poslovnog svijeta. U konceptu kolegija se isprepliću teoretski i praktični sadržaji. U teoretskom dijelu studenti će kroz prezentacije, predavanja i diskusije biti detaljno upoznati s konceptom Design Thinkinga, te će biti vođeni kroz sve faze procesa
uz primjenu Design Thinking alata. U praktičnom dijelu kolegija studenti će biti podijeljeni u radne grupe (timove) koji će raditi na praktičnoj pri mjeni Design Thinkinga za konkretne izazove iz stvarnog poslovnog svijeta i/ili drugih područja.
Ishodi učenja
Po uspješnom završetku kolegija student će moći:
- Prepoznati prilike za uvođenje inovacija i rješavanje poteškoća u organizacijskim i društvenim strukturama.
- Analizirati potrebe i ponašanja korisnika kroz promatranje i istraživanje u cilju razumijevanja njihovih iskustava.
- Definirati probleme i izazove formuliranjem smislenih i konkretnih izjava koje usmjeravaju proces rješavanja.
- Istražiti i generirati različite mogućnosti potencijalnih rješenja primjenom kreativnih tehnika ideacije.
- Izraditi i testirati prototipove s ciljem materijalizacije ideja te prikupljanja povratnih informacija od korisnika radi unaprjeđenja rješenja.
- Kreirati plan implementacije koristeći inovativne alate iz svih faza design thinkinga za analizu, sintezu i primjenu razvijenih rješenja u složenim poslovnim i društvenim kontekstima.