Suradnja s gospodarstvom

Naši studenti u suradnji s tvrtkama kreiraju digitalne komunikacijske strategije i rješenja

Povezivanjem nastave i realnog sektora studenti dobivaju iskustvo suradnje sa stvarnim klijentima te kreiranja digitalnih rješenja i prijedloga prema mogućnostima i potrebama klijenata.

Suradnja s gospodarstvom
VERN’ovi studenti kreiraju digitalna rješenja za stvarne klijente

U okviru seminarske nastave na kolegiju Digitalno komuniciranje te u okviru projekta suradnje s gospodarstvom #EducationmeetsBusiness, studenti druge godine preddiplomskog studija Odnosa s javnošću Sveučilišta VERN’ kreiraju digitalne komunikacijske strategije i kreativna digitalna rješenja za stvarne klijente. Kako bi se što vjernije simuliralo realno poslovno okruženje, studenti su se podijelili u timove, a zatim je svaki tim dobio svog klijenta za kojega je kroz cijeli ljetni semestar izrađivao prijedloge za unaprjeđenje digitalne komunikacije.  

Svaki studentski tim se sa svojim klijentom upoznao putem online sastanka te je dobio uvid u specifičnost poslovanja i viziju koju klijent ima za digitalnu promociju. Nakon toga studenti su zahtjeve klijenata trebali uklopiti u elemente digitalne strategije koje su obrađivali na seminarskoj nastavi. Radeći na projektima studenti su razvijali i prijeko potrebne meke vještine kao što timski rad, rješavanje problema, self-management, rad s ljudima, razvoj emocionalne inteligencije te otpornost na stres. Prema istraživanju World Economic Foruma iz listopada 2020. „The Future of Jobs Report 2020.“, navedene se vještine navode kao neke od najvažnijih vještina do 2025. za uspješno obavljanje poslovnih aktivnosti.

No, tu izazovima nije kraj jer studenti upravo pripremaju izlaganja svojih rješenja i ideja pred klijetima, a prije samih izlaganja i evaluacije od strane klijenata, predstavljamo vam studentske timove i klijente s kojima su studenti radili.

Sveučilište VERN

Tim: Savjetovalište Cjelovitost
Naš tim se sastoji od Karla Gerarda, Marije Sesar, Sare Maksimović i Gabrijele Tolić. Okupili smo se za izradu digitalnog marketinga za klijenta „Cjelovitost“. Jako dobro funkcioniramo unutar grupe na fakultetu, a i izvan nje, stoga nije bilo dileme oko odabira članova tima. Sloga je ključ dobrih rezultata kada radimo kao tim, jedni druge jako dobro poznajemo pa je to i jedna od prednosti pri brzom dogovoru. Svako od nas posjeduje vještine u kojima se nadopunjujemo. Ujedno, naš zadatak je unaprijeđenje digitalne komunikacije našem klijentu prema mladima, studentima koji trenutno prolaze kroz potencijalno najteže razdoblje njihovog života. Najzanimljivija činjenica o našem timu je da smo uključeni u tematiku, iz vlastitog iskustva znamo kako je proživljavati pandemiju kroz adolescenciju i shvaćanje kako bi se ta profesija trebala odnositi prema studentima i mladima. Kroz slaganje content strategije susreli smo se s najvećim izazovom za sve, a to je menadžment. Izazov, kao i u svakom poslu pa tako i u ovom je ispuniti klijentova očekivanja, ali s upornim radom i trudom postižu se dobri rezultati. Iznimno pohvalno je što je naš klijent dostupan za davanje informacija, iz čega također možemo zaključiti da nas ozbiljno shvaća iako smo studenti te da daje sve od sebe kako bi zajedničkim snagama korigirali eventualne nedostatke.

Tim: Partus akademija
Studenti koji čine ovaj tim su: Lorna Federici, Jasmin Muhamed Ali, Tino Vučak i Vinka Juričić. Osim druženja na fakultetu prijatelji smo i izvan njega pa nam je bilo teško oformiti tim. Također svako od nas je poseban i jedinstven s različitim idejama, a opet svi tako maštoviti i kreativni. Smatramo da se izvrsno nadopunjavamo i da svatko od nas dodaje osobnu notu projektu. Kao najzanimljiviju stvar istaknuli bismo naše okrugle stolove gdje smo razgovarali i brainstormali ideje. Ideje su prštale na sve strane, odlično smo se nasmijali i zabavili, a opet bili produktivni. Ipak s Patus Akademijom nam nije ni moglo biti dosadno. Naime naš klijent provodi niz radionica, a  neke od njih su: kako emocionalno i inteligentno voditi sebe i druge, kako upravljati stresom i emocijama, kako voditi financije, kako ostvariti ciljeve i mnoge druge. Bili smo oduševljeni dok smo proučavali našeg klijenta i pomagali mu da nauči nešto više o digitalnom marketingu, dok je on nas učio kako postići veću kvalitetu života i zadovoljstva na privatnom i poslovnom planu. Posebno bih istaknula da su radionice Partus Akademije prikladne za sve uzraste te da svatko može naći nešto za sebe. U užurbanom, stresnom svijetu u kojem se nalazimo važnije je nego ikad prije raditi na sebi. I jedino radom na sebi moći ćemo razumjeti i druge. Zanimljivo je ipak to kako malo ljudi zna za ovakve radionice i organizacije, te nam je jedan od izazova bio i približiti javnosti našeg klijenta da što bolje razumije što oni predstavljaju. Također je izazov bio približiti mladima rad akademije, te način na koji ćemo to plasirati na društvene mreže. S obzirom da ciljna skupina Partus akademije najviše vremena provodi na mrežama na kojima je najteže biti vidljiv imali smo pune ruke posla. 

Tim: Mini Chef by Sport Educa
U sklopu kolegija Digitalno komuniciranje naš tim dobio je zadatak analiziranja i kreiranja komunikacijske strategije za projekt Mini Chef, klijentice Anite Vukušić Crevar. Anita je osnivačica Sport Educe koja okuplja stručni tim ljudi te u sklopu brojnih projekata i događanja educiraju naše najmlađe. Mini Chef radionice su za djecu na kojima ih se uči kako da sami pripreme zdrave zalogaje. Naš tim sastoji se od četiri djevojke: Barbara, Katarina, Iva i Stela. Dobro smo uigran tim, a najzanimljivija je činjenica da smo zapravo sve četiri vrlo različite. Neke od nas su prepune ideja koje samo naviru i izlaze, a neke su više kreativci u smislu vizualnog uređivanja. Sposobnost brainstormanja brojnih ideja zajedno s usklađenom i opuštenom komunikacijom je ono što naš tim čini posebnim. Kada je riječ o našoj klijentici, Anita je osoba koja sebi zadaje jako puno posla i vrlo velik broj različitih projekata te ju je inače teško „uhvatiti“. Ono što smo naučili je da su joj najveća inspiracija djeca – educiranje, učenje i poticanje najmlađih. Svoju strast pretvorila je u posao pa je osnivanjem Sport Educe obuhvatila i ono što voli raditi i ono što je u Zagrebu bilo potrebno. Što se tiče content strategije, najveći izazov nam je bio postaviti početne smjernice koje će nas onda usmjeravati prema željenim ishodima. To su prvenstveno bili ciljevi i buyer persona. Kako bi razvile određene strategije, morali smo jasno postaviti ciljeve koje želimo postići. Također da bismo postavili ciljeve, bitno je bilo kreirati profil potencijalnog kupca kako bi znali koji su njihovi interesi i posebno koje su im navike u online svijetu (društvene mreže, portali i dr.). Općenito je bio izazov poistovjetiti se s potencijalnim kupcima jer je riječ o dobnoj skupini koja ima drugačije navike i interese od naše generacije. Ovo je bila odlična vježba da naučimo kako se postaviti u cipele klijenata, ali i potencijalnih kupaca – da ne gledamo projekt iz svoje perspektive, već da se fokusiramo na potrebe onoga za čiji projekt kreiramo strategiju i na potrebe onih kojima je ona usmjerena. Dodale bismo još kako je ovo bila odlična prilika da dobijemo uvid što sve stoji iza kreiranja brenda i posebno što je sve potrebno kako bi on postao uspješan i prepoznatljiv na tržištu. Prednost ovog projekta i ostalih koje organizira Sport Educa je upravo to što nemaju konkurenciju na hrvatskom tržištu, a da ona pokriva više različitih aktivnosti za djecu koje u ovom slučaju možete naći sve „pod istim krovom“. Općenito smatramo da su ovakvi projekti vrijedni i važni da ih se razvija budući da se fokusiraju na usađivanje zdravih navika najmlađima.

Tim: Tu žive ljudi
Naš tim, sastav od četiri djevojke, sadrži pravi omjer kreativaca i organizatora te humora i ozbiljnosti, drugim riječima sve što je potrebno za kvalitetan timski rad. Naizgled nespojive ideje, iskustva i mišljenja poslužili su nam kao prednost jer smo za svaku ideju imali pogled s različitih stajališta. Okupile smo se jer smo imale međusobno povjerenje i znale smo da se možemo osloniti jedna na drugu. Naša klijentica Maja Mihovilović i njezin studio dizajna interijera Tu žive ljudi posebni su po tome što su orijentirani na ljude, pa smo tako kroz cijeli projekt imale ogromnu podršku naše klijentice koja je s nama održavala potpuno otvorenu komunikaciju te smo vrlo brzo pronašli zajednički jezik. Osim toga, našu klijenticu smatramo jako inspirativnom osobom jer je ona bila hrabra i odlučila napustiti siguran posao kako bi se bavila nečim što ju je oduvijek privlačilo te nam je to poticaj za sličan korak u budućnosti. Što se samog brenda tiče, poseban je zbog toga što nije samo još jedan u nizu studija dizajna interijera, već je orijentiran na dizajn za koji se u konačnici može reći da Tu (zaista) žive ljudi. Naučile smo koliko je vremena i promišljanja potrebno za samo jednu renovaciju, koliko truda i ljubavi ulazi u svaki dizajn. Naposljetku, dobile smo uvid u svijet malog poduzetnika i jednu takvu svakodnevnicu. Budući da svaki projekt sa sobom nosi izazove, najveći izazov u našem slučaju bio je poistovjetiti se s našom klijenticom, ući u svijet dizajna interijera i cipele njezinih klijenata, s obzirom na to da niti jedna od nas prije toga nije imala neko veće iskustvo s tim područjem. Međutim, imale smo volju i želju naučiti nešto novo te nas je to vodilo do samog kraja te smo doista naučile kako je to biti dio svijeta brenda Tu žive ljudi, na čemu smo zaista zahvalne.

Tim: Stress free Friday by Sport Educa
Naša klijentica je Anita Vukušić Crevar sa svojom inicijativom “Stress free friday”. Riječ je o programu namijenjenom i prilagođenom ženama, majkama i djevojkama koje se žele opustiti i odvojiti malo vremena samo za sebe. Ono što je zanimljivo kod nas kao tima je da su dva od tri člana muškog roda. Ta stavka nam nije predstavljala prepreku, dapače, iskoristili smo ju kao priliku za gledanje stvari iz novog pogleda. Jednako tako i sam projekt pruža dugi pogled na pojam bussinessa. Ono što smo mogli naučiti od naše klijentice je da se poslovne prilike javljaju u svakodnevnom životu te vlastitim željama i potrebama. Najveća prepreka s kojom smo se suočili je vremenska i organizacijska. Nemogućnost održavanja sastanaka utjecala je i skratila mogućnost rađanja više ideja. Unatoč tomu, nadamo se da smo projektu dodali nekoliko novih smjernica za njegov što bolji rast i razvitak.

Tim: Rastemo.hr
Naš mali pravi ženski tim čine ni manje ni više nego četiri cure. Anamarija, Karla, Petra i Dora na  fakultetu su kolegice, privatno i više nego prave prijateljice. Povezuje nas to što se vrlo često (nekad i previše) družimo i zabavljamo. Ovog puta projektni zadatak iz Digitalnog komuniciranja potaknuo nas je da kombiniramo zabavu i učenje te spojimo ugodno s korisnim. To nam i nije tako teško palo jer poslije svakog obavljenog zadatka imale smo barem opravdani razlog za zabavu. Naša klijentica Iva pravo  je iznenađenje za nas. Njena inicijativa Rastemo.hr posebno je i novo poslovanje za koje do sada nismo imale priliku ni vidjeti ni čuti u Hrvatskoj. Rastemo.hr inicijativa je koja u planu ima organizirati radionice za roditelje i odgajatelje u svrhu pojačavanja svjesnosti i važnosti socijalnih i emocionalnih vještina kod djece. Najveći izazov u slaganju content strategije nam je predstavljalo to što zapravo nemamo ništa jer je inicijativa u  samom početku realizacije. Nema web stranice, nema poslovnih profila, nema detaljnih informacija o tome kako bi inicijativa zaista trebala izgledati. Nastala je velika zavrzlama što i kako treba napraviti? U početku su se stvorili veliki upitnici nad glavama. Glavno pitanje koje nam se vrtilo u glavi je bilo kako voditi digitalnu komunikaciju kad nemamo ništa? Poslije kada smo krenule raditi zadatak po zadatak, samo smo se pitale hoće li Iva biti zadovoljna ili smo skroz sve promašile? Udružile smo snage i zadale si cilj da ovaj timski zadatak napravimo na najbolji mogući način. Ovaj projekt potaknuo nas je da iskoristimo svu svoju maštu i kreativu te predložimo najbolje prijedloge za svoju klijenticu i Rastemo.hr. Također, naučile smo mnogo, a upravo  je naša klijentica dokaz da nikada ne smijemo sumnjati u sebe i svoje ideje jer svaka ideja može zaživjeti i pretvoriti se u posao, samo je potrebno puno truda i rada.

Tim: PRAXA – studio za arhitekturu i dizajn
Marta, Polina i Đana druže se u slobodno vrijeme kao i Polina i Ivan te je svatko od nas predan svakome zadatku koji treba napraviti. Usto smo smo i perfekcionisti i upravo zato smo odlučili biti u istom timu. Svatko u našemu timu brine se za estetiku na svoj način. Polina voli modu te lijepo oblačenje. Marta je u direktnom dodiru s građevinskim tvrtkama i gradilištima s obzirom da joj dečko ima građevinsku tvrtku. Đana voli kuhati te lijepo servirati hranu, dok Ivan voli uređenje interijera. Upravo zato smo uživali u ovome projektu. Zahvalni smo što smo dobili upravo Praxu kao svog klijenta s obzirom da i sami, kao što smo već rekli volimo estetiku te nam je bitna. Upravo zato smatramo da je Praxa idealan klijent za nas jer imamo iste vrijednosti te volimo arhitekturu te svatko od nas ima neku poveznicu sa tvrtkom. Do sada smo na fakultetu učili teoriju te smo prošli semestar imali sličan projekt, no dosad se nismo susreli sa stvarnim klijentima, naročito s tvrtkom koja se bavi arhitekturom te dizajnom. Naučili smo kako tvrtke za arhitekturu imaju određena pravila za oglašavanje te na koji način naučenu teoriju prenijeti u praksu – za našu Praxu. Najveći izazov nam je bio u pronalasku kompetentne konkurencije te raspoznavanju koja se tvrtka bavi više dizajnom, a koja arhitekturom. Također nam je izazov bio osmisliti plan za svaku od društvenih mreža s obzirom da je tvrtka Praxa trenutno prisutna samo na Instagramu te smo ideje trebali osmisliti za sve ostale društvene mreže. Također smo dugo razmišljali kojeg bismo influencera mogli angažirati da promovira tvrtku. Uživali smo na ovom projektu jer smo naučili kako se radi na stvarnim projektima te kako funkcionirati u timu. Najviše nam je u radu pomogla dobra organizacija tima te podjela zadataka.

Tim: Mikrofon Star – škola pjevanja
Sanja Parmać Hrelec je pjevačica i vlasnica Mikrofon.hr škole, u kojoj je svi njeni polaznici jako vole. U osnovnoj školi glazbeni odgoj vodi, biti stalno u glazbi jako joj godi. Njena glazbena škola pravi je izbor, tamo je talenta neiscrpan izvor. Osim talenta Sanja puno i radi, svoju karijeru jako dobro gradi. Članica je Gellato Sisters grupe, dobra zabava ne izostaje kada se one skupe. Bila je vokalna trenerica showa „Hrvatska traži zvijezdu“, njeno znanje potvrdite u Mikrofon.hr-u, njenom glazbenom gnijezdu. Studentima VERN’a dala je svoje povjerenje, jer je tražila neko osvježenje. Spremna je pokoriti glazbenu scenu, kada se Mikrofon.hr spomene, svi padnu u njegovu sjenu. Matea u projekt nije ušla kao timski igrač, ali je sada svakako timski birač! Red, rad i disciplina njen su moto, dobro odrađen zadatak za nju je bolje nego osvojiti loto. Pjevati ne zna iako voli, no to je baš i ne boli. Ono što zna je dobro smišljati i pisati, zbog njenih ideja Mikrofon.hr će sigurno blistati. Anja je naš umjetnik pravi, ideje smišlja s kavom u ruci, ležeći na travi. Što je rok za predaju bliže, tako joj se kosa na glavi diže. Dok je pod stresom najbolje radi, od sebe pravu PR-ovku gradi. Na nju se uvijek računati može, u glavi joj se prijedlozi samo množe. Tomislav našeg je tima dobri duh, na loše komentare uvijek ostane gluh. Pozitiva i veselje njegov je stav, iako je i marljiv baš kao mrav. U svemu najbolji voli biti, a svoje ambicije ne voli kriti. Uz njega je svaki zadatak lak, on je naš adut jak.Laura naša boem je u duši, svaki raspored nju jednostavno guši. Kako ona radi ne može svatko, i zato je raditi s njom uvijek glatko. O čemu god da je riječ veliki je znalac, za nju samo možemo dignuti gore palac. Veliko hvala Mikrofon.hr-u i Sanji, nadamo se ostati i prijatelji daljnji. Najteže nam je bilo uskladiti vrijeme, no sve je prošlo u redu, jer se svi članovi tima jako cijene. Zanimljivo o nama je što smo svi rođeni vođe, pa se do riječi malo teže dođe. Na kraju smo se spojili u pobjednički tim i lako smo vladali zadacima svim.

Tim: ZAMisli Psihologija

Najzanimljivije o našem timu je to što smo usudili bih se reći svi različitih svietonazora , društevnih skupina te načina razmišljanja no usprkos tome odlučili smo oformiti tim. Naš zadatak bio je platforma ZAMisli koja se bavi psihologijom i koja primarno svoj content objavljuje i širi putem Instagrama. Naš klijent prije svega poseban je zato što na temu kojom se bave ne postoji toliko puno istih čak niti sličnih projekata. Nadalje ono što je zanimljivo je da je riječ o tri prijateljice koje su imale zajedničku ideju te su istu uspješno realizirale i počele sa radom. Osobno smo ostali fascinirani sa količinom kvalitetnih savjeta i energije koje djevojke ulažu , a i same teme kojih se dotiču upravo su ono s čim se mlade osobe bore i susreću u svakodnevnom životu. Samim time mislimo da su naše klijentice drugačije i posebnije od drugih pogotovo u polju u kojem rade. Jako nam je drago da smo dobili grupu tako kreativnih i zanimljivih mladih žena koje rade na nečem novom i nečem drugačijem.

 

Odjel za komunikacije
Datum objave: 9.6.2021.