Medijski i digitalni trendovi

VERN’ovi studenti PR-a na najvećem komunikacijskom festivalu usvajali nove digitalne trendove

Digitalni noviteti koji su prezentirani na 12. Weekend media festivalu zaživjeli su na globalnom tržištu, ali tek ostaje za vidjeti koliko će uspješno biti integrirani u domaće kampanje i sadržaj.

Weekend media festival

VERN’ovi studenti odnosa s javnošću i novinarstva su i ove godine posjetili najveći regionalni festival komunikacijske industrije, Weekend media festival koji se održao po 12. put, gdje su u nizu zanimljivih predavanja, radionica i diskusija, slušali i predviđanja komunikacijskih stručnjaka o digitalnim trendovima i novitetima u području odnosa s javnošću. Kako bi novostečeno znanje podijelili i s ostalim kolegama, rezimirali su pet noviteta za koje smatraju da će znanje o njima biti korisno studentima komunikacijskih studija, kako u akademskom razvoju tako i u ostvarenju osobnih aspiracija.

  1. Addressable advertising

Riječ je o jednom od najvažnijih trendova u svijetu oglašavanja, koji dolazi u našu regiju putem najmodernije ad tech platforme. Targetiranje korisnika i oglašavanje bit će dostupno na linearnoj televiziji, velikim ekranima i uređajima preko kojih se prati TV sadržaj. To znači da će se različitim gledaocima prikazivati različite reklame dok gledaju isti sadržaj na televiziji.  Kako se njihove navike mijenjaju i evoluiraju, tako će se i advertising mijenjati, a prebacivanje programa u trajanju reklama postat će prošlost.

  1. Rast publike na primjeru Vouge časopisa

Sarah Marshall, urednica za razvoj publike za EMEA regiju u časopisu The Wall Street Journal, u svom je predavanju istaknula kako je strategija sadržaja ključna za oblikovanje priča i njihovo širenje, a dobrim se pričama publika redovito vraća. Također je važno širenje zajednice na društvenim mrežama i redovita interakcija publike s brendom. To se sve odvija korištenjem četiri strategije: content strategy, distribution strategy, product strategy i community strategy.

  1. Data driven kreativnost

Jörg Riommi, glavni kreativac agencije Publicis za CEE regiju je kroz primjere svojih uspješnih kampanja objasnio kako pronaći kreativu koristeći big data. Riommi se ne slaže da su podaci pojeli dijelove središnje uloge kreative, već tvrdi suprotno, da podaci jačaju kreativu. Svoje predavanje zaključio je citatom: „Creativity is the most valuable asset in business today. Ideas are business critical power“ .

  1. Vjerujemo li oglasima?

Predstavnici tvrtki te kreativnih i komunikacijskih agencija su na panelu „#agencylife – struka u očima javnosti?“ ustvrdili da je sponzorirani sadržaj prisutan na svim kanalima i gotovo neizbježan u svakodnevnom životu. Zbog toga se postavlja pitanje koliko kreatori oglasa vjeruju oglasima koje kreiraju i kako biti inovativan i drugačiji od konkurencije. Jedan od panelista, Davor Bruketa, spomenuo je da je javnost sve osjetljivija na reklame i da su kvalitetni agencijski stručnjaci ključni za kvalitetan rad.

  1. Digitalni wellbeing

Broj sati koje provodimo gledajući u ekrane sve se više povećava, no to je u skladu s napretkom tehnologije i činjenicom da putem pametnih telefona možemo obavljati gotovo sve poslove. Digitalni detox javio se kao potreba ljudi da se udalje od konstantne povezanosti sa svijetom i da vrijeme koje provode uz tehnološke naprave, radije iskoriste za sebe. Zaključak – potrebno je pronaći ravnotežu između digitalnog i stvarnog svijeta te osvijestiti količinu vremena provedenog za ekranom.

(pripremili: Marta Jerković i Luka Lajić)

Odjel za komunikacije
Datum objave: 21.10.2019.