O studiju
Kreiraj scenarije za filmove, serije i videoigre
Studij Transmedijske dramaturgije koncipiran je kao interdisciplinarni obrazovni program koji objedinjuje različite tipove dramaturških praksi i stručnih znanja neophodnih za oblikovanje narativnih medijskih sadržaja te njihovo (trans)medijsko pozicioniranje unutar zabavnih i kreativnih industrija. Studij kombinira raznovrsna dramaturško-scenaristička znanja i vještine sa specifičnim medijskim i kulturološkim sadržajima, te organizacijskim vještinama i ekonomsko-pravnim spoznajama (marketing, financiranje i intelektualno vlasništvo), koje polaznicima studija omogućuju sveobuhvatnije razumijevanje profesionalnog, društvenog i gospodarskog konteksta industrije zabave i integralno shvaćenih kreativnih industrija.
Praksa transmedijskog storytellinga usmjerena je na kreiranje složenih narativnih „svjetova“ s mnoštvom razrađenih likova, paralelnih i pobočnih priča, koji zbog svoje kompleksnosti, detaljne situacijske razrađenosti i kontekstualne sveobuhvatnosti zadovoljavaju kriterije komplementarnog pripovijedanja, ali i poslovne eksploatacije, na različitim komunikacijskim platformama. Transmedijskim pripovijedanjem integralni elementi određenoga narativnog „svijeta“ disperziraju se na različite komunikacijske kanale (filmove, TV serije, videoigre, stripove, književne i kazališne tekstove, podcastove, reklame, web serije, fan fiction siteove…) kako bi kreirali jedinstveno i koordinirano korisničko iskustvo.
Ovakve prakse industrije zabave otvaraju prostor za profiliranje novoga tipa kreativaca-dramaturga sa setom kompetencija koje kombiniraju široki spektar klasičnih i transmedijskih dramaturških vještina s visokom razinom medijske pismenosti i strateške osviještenosti, kao i marketinških te medijsko-produkcijskih znanja.
Vrsta
Trogodišnji sveučilišni prijediplomski studij
Početak nastave
listopad 2025.
ECTS bodovi
180 bodova
Trajanje
6 semestara
Neki od poslova za koje te pripremamo
- scenarist i producent raznovrsnih transmedijskih projekata;
- scenarist igranih, dokumentarnih, animiranih i namjenskih filmova;
- scenarist igranih i dokumentarnih serijala;
- scenarist TV emisija i različitih medijskih sadržaja;
- scenarist kompjutorskih i video igara;
- radiodramaturg;
- dramaturški kreator multimedijskih sadržaja za internet i društvene mreže;
- copywriter u reklamnim agencijama;
- dramaturški kreator javnih događanja (eventi, festivali, skupovi);
- kazališni dramaturg.
Informacije o studiju
Redovni studij
Nastava se odvija tijekom 2 semestra od 15 tjedana. Dnevni angažman je 4 do 6 nastavnih sati.
Stručni naziv
sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/bacclaurea) transmedijske dramaturgije (univ. bacc. art.)
Pročelnica studija
prof. art. dr. sc. Ozana Ramljak
ozana.ramljak@vern.hr
Ured pročelnika: 091/4825-849
Ishodi studijskog programa
- Kreiranje dramskih sadržaja:
- poznavanje i razumijevanje temeljnih pojmova dramaturške struke
- vladanje temeljnim znanjima i vještinama u oblikovanju (trans)medijskih dramskih sadržaja
- primjena stečenih dramaturških znanja i vještina u osmišljavanju i produkciji samostalnih dramskih sadržaja
- Transmedijska pismenost:
- razumijevanje temeljnih komunikoloških koncepata i transmedijskih praksi te njihova društvenog konteksta
- kritička recepcija (trans)medijskih sadržaja i medijski pismeno sudjelovanje u medijskim projektima
- primjena (trans)medijskih koncepata i alata u oblikovanju narativnih sadržaja
- Teorijsko-kulturološke kompetencije:
- poznavanje i razumijevanje kulturalnog konteksta transmedijske dramaturgije
- poznavanje temeljnih književno-teorijskih i dramaturških pojmova i koncepata
- razumijevanje i primjena naratoloških koncepata
- Transmedija, kreativne industrije i primijenjena poslovna znanja:
- razumijevanje transmedijskih praksi u kontekstu kreativnih industrija
- poznavanje i primjena specifičnih oblika financiranja (trans)medijskih projekata
- poznavanje i primjena temeljnih pojmova autorskog prava, zaštite intelektualnog vlasništva i medijske regulative u kontekstu kreativnih industrija
- primjena marketinških strategija u kreativnim industrijama
Nastava
1. godina
1. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Osnove dramaturgije | 30 | 30 | 6 |
| Pisanje za kinematičke medije | 30 | 30 | 5 |
| Suvremena medijska industrija | 30 | 30 | 4 |
| Teorija filma | 30 | 30 | 5 |
| Teorija književnosti | 30 | 30 | 5 |
| Transmedijski storytelling | 30 | 30 | 5 |
2. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Kazališna dramaturgija | 30 | 30 | 6 |
| Pop kultura i mediji | 30 | 30 | 4 |
| Povijest filma | 30 | 30 | 5 |
| Scenarij igranog filma 1 | 30 | 30 | 6 |
| Transmedijska naratologija | 30 | 30 | 5 |
| Transmedijska pismenost i medijske publike | 30 | 30 | 4 |
2. godina
3. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Gaming kultura | 30 | 30 | 5 |
| Hrvatski jezik i mediji | 30 | 30 | 4 |
| Psihologija likova | 30 | 30 | 5 |
| Scenarij igranog filma 2 | 30 | 30 | 6 |
| Scenarij TV serije 1 | 30 | 30 | 6 |
| Uvod u strip kulturu | 30 | 30 | 4 |
4. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Financiranje i marketing u kreativnim industrijama | 30 | 30 | 4 |
| Kreativno pisanje za videoigre 1 | 30 | 30 | 6 |
| Oglašavanje i copywriting | 30 | 30 | 4 |
| Scenarij TV serije 2 | 30 | 30 | 6 |
| Strip scenaristika | 30 | 30 | 5 |
| Tvorba fikcionalnih identiteta | 30 | 30 | 5 |
3. godina
5. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Adaptacije i narativne ekstenzije medijskih projekata | 30 | 30 | 5 |
| Dramaturgija animiranog filma | 30 | 30 | 6 |
| Intermedijalni multimedijski dokumentarni film | 20 | 20 | 4 |
| Kreativno pisanje za videoigre 2 | 30 | 30 | 6 |
| Praxis - čitanje kazališta | 20 | 20 | 4 |
| Transmedijska produkcija | 30 | 30 | 5 |
6. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Autorsko pravo i legislativa u kreativnim industrijama | 30 | 30 | 3 |
| Engleski jezik u medijima | 30 | 30 | 3 |
| Izborni predmet 3 | 30 | 30 | 4 |
| Izborni predmet 4 | 30 | 30 | 4 |
| Oblikovanje transmedijskog projekta | 30 | 30 | 6 |
| Završni rad | 5 | ||
| Stručna praksa (TD) | 20 | 5 | |
| Izborni kolegiji | |||
| Animirani film | 20 | 20 | 4 |
| Gluma pred kamerom | 30 | 30 | 4 |
| Redateljsko-dramaturški postupci u europskom kratkometražnom filmu | 20 | 20 | 4 |
| Režija scene igranog filma | 20 | 20 | 4 |
Akademski kalendar
Obrane završnih radova
Termini obrana završnih radova (akademska godina 2025/2026.) [PDF]
Radionica za završne radove
Termini radionica za završne radove
Upisi
Upis putem “Postani student”
- Postavljanjem VERN’a putem portala Postani-student.hr na prvo mjesto
- Prijavom na informatički sustav VERN’a
- Preporuka je izlazak na prijemni postupak radi umanjenja školarine*
Obvezni predmeti i razine: HRV, STR. JEZ. B
*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na državnoj maturi i modelu plaćanja.
Putem Prijemnog postupka
Boduje se:
- prosjek prva tri razreda srednje škole
- motivacijski razgovor i
- provjera općih sposobnosti:
boduje se za akademsku stipendiju
bodovi se unose u „postani-student” (do 350 bodova)
*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na prijemnom postupku i modelu plaćanja.
Otvoreni sat – Upoznaj sveučilište Vern’
- Saznaj sve o studijima
- Saznaj kako se upisati i ostvariti stipendiju
- Prošeći kampusom i upoznaj prostor (kantina, knjižnica, filmski studio…)
- Saznaj sve o životu na VERN’u (sport, gameing, putovanja, izlasci…)
Sljedeći termini Otvorenog sata:
- Sljedeći Otvoreni sati održat će se u ožujku, a točni datumi bit će objavljeni naknadno.
Studenti, profesori i ekipa s VERN’a te čekaju. Prijavi se na Otvoreni sat 🙂

Školarina
Modeli i razredi školarina
za upis prijediplomskog studija u akademskoj godini 2025./2026.
Iznos jednogodišnje školarine ovisi o:
- Odabiru modela školarine: jednokratno, semestralno ili mjesečno
- Postignutom uspjehu u okviru prijemnog postupka ili
- Postignutim bodovima na obaveznim ispitima državne mature (bez Prijemnog postupka)
Iznosi se odnose na školarine za upise u akademskoj godini 2025./26.
| Primjenjuje se opcija koja je povoljnija za kandidata | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Grupa školarine | Bodovi na Prijemnom postupku | Bodovi na ispitima državne mature (hr, str jez, mat) | Jednokratna uplata | Dvokratna (semestralna) uplata | 12 mjesečnih rata |
| Grupa A | 300 – 350 | 250 – 300 | 3.320,00 € | 3.500,00 € | 3.670,00 € |
| Grupa B | 224 – 299 | 185 – 249,99 | 3.850,00 € | 4.060,00 € | 4.260,00 € |
| Grupa C | 200 – 223 | 145 – 184,99 | 4.330,00 € | 4.620,00 € | 4.850,00 € |
| Grupa D | 145 – 199 | 0 – 144,99 | 4.820,00 € | 5.070,00 € | 5.320,00 € |
Detalji o prijemnom postupku
Školarina uključuje
- Administriranje upisa i studiranja na VERN’u
- Nastavu prema nastavnom planu i programu
- Grupno i/ili individualno mentorstvo
- Dva izlaska na ispit iz svakog kolegija
- Administriranje i podršku prilikom organizacije i izvođenja stručne prakse
- Uporabu nastavne i prezentacijske opreme – računala, videa, projektori i sl.
- Uporaba biblioteke i fakultetskog multi-media centra za potrebe studiranja
- Korištenje informacijskog sustava VERN’a za potrebe studiranja
- Nastavne materijale VERN’ove produkcije: pisane sažetke i podsjetnike s predavanja i radionica, skripte i sl.
- Organizirano korištenje određenih sportskih objekata u zakupljenim terminima, posjete kazališnim predstavama i koncertima prema programu CARPE DIEM
- Obranu Završnog/Diplomskog rada
- Svečanost dodjele diploma – izrada diplome, korištenje toga, prigodne kape i sl.