Stručni prijediplomski studij

Odnosi s javnošću i studij medija

O studiju

Upoznaj sve tajne PR-a i komunikacije s medijima.

Odnosi s javnošću treća su najtraženija profesija u područjima kreativnih i medijskih djelatnosti, a povećana potražnja za stručnjacima za odnose s javnošću trend je koji se očekuje i u bližoj budućnosti.

Odnosi s javnošću nose odgovornost prenošenja bitnih informacija između organizacija i javnosti. Nikada ranije protok informacija nije bio brži, niti poslovno okruženje dinamičnije nego danas. Zbog toga poslodavci prednost daju kandidatima sa završenim stručnim studijem.

Vrsta
Trogodišnji stručni prijediplomski studij

Početak nastave
listopad 2025.

ECTS bodovi
180 bodova

Trajanje
6 semestara

Koja ćeš znanja steći na studiju?

PR, mediji i poslovanje (57%)

Odnosi s javnošću
Kako komunicirati s javnošću pisanim, a kako govornim putem? Kojih se pravila držati u internoj poslovnoj komunikaciji, a kojih uslijed krizne komunikacije? Kako izgleda posao PR agencija i zašto je toliko drugačiji od posla glasnogovornika u korporaciji? Tijekom studija saznat ćeš odgovore na sva ova i još mnoga druga pitanja.

Digitalni i tradicionalni medijiNaučit ćeš kako funkcioniraju tradicionalni mediji kao što su TV, radio, novine ili portali ali i kako prilagoditi kampanje za digitalne medije. Primjerice kada koristiti influencere, a kada pay per click alate ili pak native članke te time kampanju učiniti uspješnijom.

Poslovna znanja
Preduvjet za razumijevanje poslovne komunikacije jest razumijevanje biznisa kao takvog. Zbog toga ćeš na studiju steći i široki raspon poslovnih znanja od marketinga i menadžmenta, do upravljanja ljudskim potencijalima i financija.

Temeljna znanja (14%)

Svaki dobar PR-ovac prije svega mora naučiti pravilno pisati i izražavati se. Osim toga, naučit ćeš tehnike poput istraživanja javnog mišljenja, spin doctoringa ili metoda manipulativnog komuniciranja te kako poslovanje učiniti društveno odgovornim.

Soft skills (17%)

S razvojem tehnologije mijenja se i svijet kakvog poznajemo. Novi mediji i kanali komunikacije zahtijevaju od stručnjaka za odnose s javnošću da se neprestano prilagođavaju. Zbog toga te na studiju učimo vještine i znanja kao što su rješavanje sukoba, emocionalna inteligencija, asertivnost, psihologija mase, stavovi, vrijednosti i predrasude.

Izborni kolegiji (11%)

Izborni predmeti ovdje su kako bismo dodatno nadogradili tvoja znanja i pretvorili ih u praktične vještine. Nauči upravljati svojom karijerom, kreirati imidž u javnoj komunikaciji te upoznaj prakse odnosa s javnošću u kulturi, turizmu i sportu. To su samo neke od opcija koje ti se nude.

Ishodi učenja

Nakon završetka studija studenti će moći:

  • Analizirati suvremene društvene trendove i strukture društva kao okvira za moguću primjenu komunikacijskih modela odnosa s javnošću
  • Objasniti psihološko djelovanje grupe na pojedinca te unutargrupne i međugrupne psihološke odnose i procese
  • Primijeniti načela i tehnike suvremene prakse odnosa s javnošću u različitim poslovnim situacijama Izabrati primjerenu strategiju odnosa s javnošću s obzirom na specifične potrebe različitih organizacija i pojedinaca
  • Izabrati valjane alate i tehnike odnosa s javnošću za uspješnu komunikaciju s medijima
  • Osmisliti i napisati različite forme pisane komunikacije u odnosima s javnošću
  • Primijeniti tehnike i alate odnosa s javnošću potrebne za rad u agenciji za odnose s javnošću
  • Samostalno osmisliti i provesti jednostavno istraživanje javnog mišljenja Evaluirati uspješnost provedene kampanje odnosa s javnošću
  • Primijeniti tehnike upravljanja sadržajem na društvenim mrežama
  • Upotrijebiti osnovne marketinške alate u jednostavnijim poslovnim slučajevima
  • Odrediti ciljeve tržišne komunikacije i izraditi jednostavni plan oglašavanja
  • Pokrenuti vlastite manje poduzetničke pothvate u području odnosa s javnošću i javnog komuniciranja
  • Opisati ključne sadržaje (prirodu, svrhu i proces) osnovnih funkcija menadžmenta
  • Primijeniti etička načela u području društvene odgovornosti javnog komuniciranja u praksi
  • Primijeniti pravna pravila i koncepte ljudskih prava (nacionalnih i međunarodnih pravnih okvira) kojima se regulira struka odnosa s javnošću te javna komunikacija općenito Primijeniti pravila uspješnog javnog nastupa u praksi
  • Komunikacijski riješiti jednostavne krizne situacije
Informacije o studiju
Redovni studij

Nastava se odvija tijekom 2 semestra od 15 tjedana. Dnevni angažman je 4 do 6 nastavnih sati.

Izvanredni studij

Nastava se odvija tijekom 15 tjedana u semestru u vremenu od 17h (u prosjeku 12 školskih sati tjedno, odnosno 3 dana u tjednu).

Pročelnik studija

doc. dr. sc. Marija Slijepčević, viši predavač
marija.slijepcevic@vern.hr
Ured pročelnika: 091/4825-849

Stručni naziv

Prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)

Top vještine koje ćeš savladati
  • Storytelling
  • Aktivno slušanje
  • Javni nastup
  • Krizno komuniciranje
  • Uvjeravanje i pregovaranje
  • Upravljanje kampanjama
  • Planiranje i organiziranje događaja
Za koje poslove te pripremamo
  • Tijekom studija steći ćeš vrijedno iskustvo iz prakse i naučit ćeš kako komunicirati na digitalnim medijima i društvenim mrežama. Naučit ćeš i kako držati javne govore, kako riješiti kriznu situaciju i upravljati brandom, te kako upravljati korporativnim komunikacijamapripremiti komunikacijsku strategiju ili graditi odnos s medijima.
  • Steći ćeš znanje i samopouzdanje neophodno za svoje prve samostalne korake prema uspješnoj PR karijeri.
    Neovisno o tome hoćeš li se kasnije zaposliti kao PR stručnjak, glasnogovornik, ili menadžer kriznih komunikacija, jedno je
    sigurno – you’ll be ready!

Nastava

1. godina

1. semestar

Naziv kolegija P V ECTS
Obavezni kolegiji
Akademsko pisanje 30 30 4
Engleski jezik 1 30 30 4
Hrvatski poslovni jezik 30 30 5
Medijski sustavi 30 30 4
Uvod u komunikologiju 30 30 6
Uvod u odnose s javnošću 30 30 6

2. semestar

Naziv kolegija P V ECTS
Obavezni kolegiji
Engleski jezik 2 30 30 4
Informatika za uredsko poslovanje 30 30 6
Osnove marketinga 30 30 5
Osnove menadžmenta 30 30 5
Osnove socijalne psihologije 30 30 5
Osnove teorije promidžbe 30 30 6

3. godina

5. semestar

Naziv kolegija P V ECTS
Obavezni kolegiji
Agencije odnosa s javnošću 30 30 5
Istraživanje javnog mišljenja 30 30 5
Krizno komuniciranje 30 30 5
Osobni odnosi s javnošću 30 30 5
Pravni aspekti odnosa s javnošću 30 30 5
Upravljanje ljudskim potencijalima 30 30 5

6. semestar

Naziv kolegija P V ECTS
Obavezni kolegiji
Izborni predmet 1 30 30 5
Izborni predmet 2 30 30 5
Izborni predmet 3 30 30 5
Izborni predmet 4 30 30 5
Završni rad 5
Stručna praksa (OJSM) 5
 
Izborni kolegiji
Content management 15 15 5
Dizajniranje karijere 15 15 5
Grafičko oblikovanje publikacija 15 15 5
Medijski nastupi 15 15 5
Odnosi s javnošću u kulturi, turizmu i sportu 15 15 5
Praktikum interpersonalne komunikacije 30 30 5
Storytelling u kreiranju imidža 15 15 5

Upisi

Upis putem “Postani student”

  1. Postavljanjem VERN’a putem portala Postani-student.hr na prvo mjesto
  2. Prijavom na informatički sustav VERN’a
  3. Preporuka je izlazak na prijemni postupak radi umanjenja školarine*

Obvezni predmeti i razine: HRV, STR. JEZ. B
*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na državnoj maturi i modelu plaćanja.

Putem Prijemnog postupka

Boduje se:

  1. prosjek prva tri razreda srednje škole
  2. motivacijski razgovor i
  3. provjera općih sposobnosti:
    boduje se za akademsku stipendiju
    bodovi se unose u „postani-student” (do 350 bodova)

*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na prijemnom postupku i modelu plaćanja.

Otvoreni sat – Upoznaj sveučilište Vern’

  • Saznaj sve o studijima
  • Saznaj kako se upisati i ostvariti stipendiju
  • Prošeći kampusom i upoznaj prostor (kantina, knjižnica, filmski studio…)
  • Saznaj sve o životu na VERN’u (sport, gameing, putovanja, izlasci…)
Sljedeći termini Otvorenog sata:
  • Sljedeći Otvoreni sati održat će se u ožujku, a točni datumi bit će objavljeni naknadno.

Studenti, profesori i ekipa s VERN’a te čekaju. Prijavi se na Otvoreni sat 🙂

Školarina

Modeli i razredi školarina
za upis prijediplomskog studija u akademskoj godini 2025./2026.

Iznos jednogodišnje školarine ovisi o:

  • Odabiru modela školarine: jednokratno, semestralno ili mjesečno
  • Postignutom uspjehu u okviru prijemnog postupka ili
  • Postignutim bodovima na obaveznim ispitima državne mature (bez Prijemnog postupka)

Iznosi se odnose na školarine za upise u akademskoj godini 2025./26.

Primjenjuje se opcija koja je povoljnija za kandidata
Grupa
školarine
Bodovi na Prijemnom postupkuBodovi na ispitima državne mature (hr, str jez, mat)Jednokratna uplataDvokratna (semestralna) uplata12 mjesečnih rata
Grupa A300 – 350250 – 3003.320,00 €3.500,00 €3.670,00 €
Grupa B224 – 299185 – 249,993.850,00 €4.060,00 €4.260,00 €
Grupa C200 – 223145 – 184,994.330,00 €4.620,00 €4.850,00 €
Grupa D145 – 1990 – 144,994.820,00 €5.070,00 €5.320,00 €

Detalji o prijemnom postupku

Školarina uključuje
  • Administriranje upisa i studiranja na VERN’u
  • Nastavu prema nastavnom planu i programu
  • Grupno i/ili individualno mentorstvo
  • Dva izlaska na ispit iz svakog kolegija
  • Administriranje i podršku prilikom organizacije i izvođenja stručne prakse
  • Uporabu nastavne i prezentacijske opreme – računala, videa, projektori i sl.
  • Uporaba biblioteke i fakultetskog multi-media centra za potrebe studiranja
  • Korištenje informacijskog sustava VERN’a za potrebe studiranja
  • Nastavne materijale VERN’ove produkcije: pisane sažetke i podsjetnike s predavanja i radionica, skripte i sl.
  • Organizirano korištenje određenih sportskih objekata u zakupljenim terminima, posjete kazališnim predstavama i koncertima prema programu CARPE DIEM
  • Obranu Završnog/Diplomskog rada
  • Svečanost dodjele diploma – izrada diplome, korištenje toga, prigodne kape i sl.

Karijere

ŽIVOT NA VERN'U

Studiranje na Sveučilištu VERN' svim studentima pruža mogućnosti za raznovrsne angažmane u segmentu izvannastavnih aktivnosti od uključivanja u studentske inicijative, organizacije različitih događanja, humanitarnih akcija, seminara i radionica te posjeta najznačajnijim konferencijama i poslovno-edukativnim događajima, poput WinDaysa, Weekend Media Festivala ili gaming turnira.

AKTUALNOSTI
Erasmus+ dnevnik

„Kroz timski rad i projekte profesori na Erasmusu su nas poticali da sami tražimo rješenja i razvijamo ideje“

22.08.2025
Međunarodna mobilnost

Naša studentica Bruna Čengić: „Na Erasmusu sam u godinu dana studirala u dvije različite države“

23.07.2025
Studentski projekti

Naši studenti PR-a pokazali svu raskoš svoje kreativnosti

23.06.2025
Međustudijska suradnja

VERN’ovi studenti PR-a i ove godine održali simulacije press konferencija, a pitanja im postavljali studenti novinarstva

17.06.2025
CSR u praksi

Stručnjaci Ine za studente VERN’a održali predavanje o marketinškim i PR aktivnostima u ovoj strateškoj kompaniji

06.06.2025
Znanje, tehnologija, zabava

VERN’ovi studenti na Danima komunikacija usvajali nove spoznaje o simbiozi tehnologije, marketinga i komunikacija

27.05.2025
Učenje na primjerima

Naši studenti upoznali obiteljsko-poduzetničku priču uspješne destilerije iz Buzeta

26.05.2025
Na izvoru informacija

VERN’ovi studenti Odnosa s javnošću upoznali proizvodni i financijski aspekt produkcijskih procesa na Hrvatskoj radioteleviziji

24.05.2025
Terenska nastava

Od tribina do pressice – Naši studenti PR-a posjetili GNK Dinamo

02.05.2025
Panel stručnjaka

Istaknuti PR-ovci i medijski urednici studentima otkrili što stoji iza kulisa uspješne međusobne suradnje

22.04.2025
Iskustva iz poslovne prakse

Business Development Manager YouGov-a i istraživački stručnjak GfK održao gostujuće predavanje za studente VERN’a

16.04.2025
Poduzetnička iskustva

VERN’ov diplomant i PR stručnjak Krešimir Šustić za studente održao predavanje o storytellingu i kreiranju imidža

11.04.2025
Hrvatska udruga za odnose s javnošću

Čestitamo – naš student Marko Purišić (Baby Lasagna) proglašen za „Komunikatora 2024.“

08.04.2025
Odnosi s javnošću

Studentska sekcija HUOJ-a traži nove članove – studentice i studente

10.03.2025

Grupa VERN’ovih studenata provela Ski&Board vikend u Katschbergu i Turracheru

04.03.2025

Studiraj na Sveučilištu Vern’

Sveučilište VERN'
Pregled privatnosti

Ova mrežna stranica upotrebljava kolačiće kako bismo Vam mogli pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u Vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja korisnika prilikom ponovnog posjećivanja stranice.