O studiju
Upoznaj sve tajne PR-a i komunikacije s medijima.
Odnosi s javnošću treća su najtraženija profesija u područjima kreativnih i medijskih djelatnosti, a povećana potražnja za stručnjacima za odnose s javnošću trend je koji se očekuje i u bližoj budućnosti.
Odnosi s javnošću nose odgovornost prenošenja bitnih informacija između organizacija i javnosti. Nikada ranije protok informacija nije bio brži, niti poslovno okruženje dinamičnije nego danas. Zbog toga poslodavci prednost daju kandidatima sa završenim stručnim studijem.
Vrsta
Trogodišnji stručni prijediplomski studij
Početak nastave
listopad 2025.
ECTS bodovi
180 bodova
Trajanje
6 semestara
Koja ćeš znanja steći na studiju?
PR, mediji i poslovanje (57%)
Odnosi s javnošću
Kako komunicirati s javnošću pisanim, a kako govornim putem? Kojih se pravila držati u internoj poslovnoj komunikaciji, a kojih uslijed krizne komunikacije? Kako izgleda posao PR agencija i zašto je toliko drugačiji od posla glasnogovornika u korporaciji? Tijekom studija saznat ćeš odgovore na sva ova i još mnoga druga pitanja.
Digitalni i tradicionalni medijiNaučit ćeš kako funkcioniraju tradicionalni mediji kao što su TV, radio, novine ili portali ali i kako prilagoditi kampanje za digitalne medije. Primjerice kada koristiti influencere, a kada pay per click alate ili pak native članke te time kampanju učiniti uspješnijom.
Poslovna znanja
Preduvjet za razumijevanje poslovne komunikacije jest razumijevanje biznisa kao takvog. Zbog toga ćeš na studiju steći i široki raspon poslovnih znanja od marketinga i menadžmenta, do upravljanja ljudskim potencijalima i financija.
Temeljna znanja (14%)
Svaki dobar PR-ovac prije svega mora naučiti pravilno pisati i izražavati se. Osim toga, naučit ćeš tehnike poput istraživanja javnog mišljenja, spin doctoringa ili metoda manipulativnog komuniciranja te kako poslovanje učiniti društveno odgovornim.
Soft skills (17%)
S razvojem tehnologije mijenja se i svijet kakvog poznajemo. Novi mediji i kanali komunikacije zahtijevaju od stručnjaka za odnose s javnošću da se neprestano prilagođavaju. Zbog toga te na studiju učimo vještine i znanja kao što su rješavanje sukoba, emocionalna inteligencija, asertivnost, psihologija mase, stavovi, vrijednosti i predrasude.
Izborni kolegiji (11%)
Izborni predmeti ovdje su kako bismo dodatno nadogradili tvoja znanja i pretvorili ih u praktične vještine. Nauči upravljati svojom karijerom, kreirati imidž u javnoj komunikaciji te upoznaj prakse odnosa s javnošću u kulturi, turizmu i sportu. To su samo neke od opcija koje ti se nude.
Ishodi učenja
Nakon završetka studija studenti će moći:
- Analizirati suvremene društvene trendove i strukture društva kao okvira za moguću primjenu komunikacijskih modela odnosa s javnošću
- Objasniti psihološko djelovanje grupe na pojedinca te unutargrupne i međugrupne psihološke odnose i procese
- Primijeniti načela i tehnike suvremene prakse odnosa s javnošću u različitim poslovnim situacijama Izabrati primjerenu strategiju odnosa s javnošću s obzirom na specifične potrebe različitih organizacija i pojedinaca
- Izabrati valjane alate i tehnike odnosa s javnošću za uspješnu komunikaciju s medijima
- Osmisliti i napisati različite forme pisane komunikacije u odnosima s javnošću
- Primijeniti tehnike i alate odnosa s javnošću potrebne za rad u agenciji za odnose s javnošću
- Samostalno osmisliti i provesti jednostavno istraživanje javnog mišljenja Evaluirati uspješnost provedene kampanje odnosa s javnošću
- Primijeniti tehnike upravljanja sadržajem na društvenim mrežama
- Upotrijebiti osnovne marketinške alate u jednostavnijim poslovnim slučajevima
- Odrediti ciljeve tržišne komunikacije i izraditi jednostavni plan oglašavanja
- Pokrenuti vlastite manje poduzetničke pothvate u području odnosa s javnošću i javnog komuniciranja
- Opisati ključne sadržaje (prirodu, svrhu i proces) osnovnih funkcija menadžmenta
- Primijeniti etička načela u području društvene odgovornosti javnog komuniciranja u praksi
- Primijeniti pravna pravila i koncepte ljudskih prava (nacionalnih i međunarodnih pravnih okvira) kojima se regulira struka odnosa s javnošću te javna komunikacija općenito Primijeniti pravila uspješnog javnog nastupa u praksi
- Komunikacijski riješiti jednostavne krizne situacije
Informacije o studiju
Redovni studij
Nastava se odvija tijekom 2 semestra od 15 tjedana. Dnevni angažman je 4 do 6 nastavnih sati.
Izvanredni studij
Nastava se odvija tijekom 15 tjedana u semestru u vremenu od 17h (u prosjeku 12 školskih sati tjedno, odnosno 3 dana u tjednu).
Pročelnik studija
doc. dr. sc. Marija Slijepčević, viši predavač
marija.slijepcevic@vern.hr
Ured pročelnika: 091/4825-849
Stručni naziv
Prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Top vještine koje ćeš savladati
- Storytelling
- Aktivno slušanje
- Javni nastup
- Krizno komuniciranje
- Uvjeravanje i pregovaranje
- Upravljanje kampanjama
- Planiranje i organiziranje događaja
Za koje poslove te pripremamo
- Tijekom studija steći ćeš vrijedno iskustvo iz prakse i naučit ćeš kako komunicirati na digitalnim medijima i društvenim mrežama. Naučit ćeš i kako držati javne govore, kako riješiti kriznu situaciju i upravljati brandom, te kako upravljati korporativnim komunikacijama, pripremiti komunikacijsku strategiju ili graditi odnos s medijima.
- Steći ćeš znanje i samopouzdanje neophodno za svoje prve samostalne korake prema uspješnoj PR karijeri.
Neovisno o tome hoćeš li se kasnije zaposliti kao PR stručnjak, glasnogovornik, ili menadžer kriznih komunikacija, jedno je
sigurno – you’ll be ready!
Nastava
1. godina
1. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Akademsko pisanje | 30 | 30 | 4 |
| Engleski jezik 1 | 30 | 30 | 4 |
| Hrvatski poslovni jezik | 30 | 30 | 5 |
| Medijski sustavi | 30 | 30 | 4 |
| Uvod u komunikologiju | 30 | 30 | 6 |
| Uvod u odnose s javnošću | 30 | 30 | 6 |
2. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Engleski jezik 2 | 30 | 30 | 4 |
| Informatika za uredsko poslovanje | 30 | 30 | 6 |
| Osnove marketinga | 30 | 30 | 5 |
| Osnove menadžmenta | 30 | 30 | 5 |
| Osnove socijalne psihologije | 30 | 30 | 5 |
| Osnove teorije promidžbe | 30 | 30 | 6 |
2. godina
3. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Engleski jezik 3 | 30 | 30 | 4 |
| Glasnogovorništvo i javni nastupi | 30 | 30 | 6 |
| Internet i društvene mreže | 30 | 30 | 4 |
| Korporativno komuniciranje | 30 | 30 | 6 |
| Osnove poduzetništva | 30 | 30 | 5 |
| Pisanje u odnosima s javnošću | 30 | 30 | 5 |
4. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Digitalno komuniciranje | 30 | 30 | 5 |
| Engleski jezik 4 | 30 | 30 | 4 |
| Etika komuniciranja i društveno odgovorno poslovanje | 30 | 30 | 6 |
| Interno komuniciranje | 30 | 30 | 5 |
| Odnosi s medijima i tehnike odnosa s javnošću | 30 | 30 | 5 |
| Osnove financijske analize i planiranja | 30 | 30 | 5 |
3. godina
5. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Agencije odnosa s javnošću | 30 | 30 | 5 |
| Istraživanje javnog mišljenja | 30 | 30 | 5 |
| Krizno komuniciranje | 30 | 30 | 5 |
| Osobni odnosi s javnošću | 30 | 30 | 5 |
| Pravni aspekti odnosa s javnošću | 30 | 30 | 5 |
| Upravljanje ljudskim potencijalima | 30 | 30 | 5 |
6. semestar
| Naziv kolegija | P | V | ECTS |
|---|---|---|---|
| Obavezni kolegiji | |||
| Izborni predmet 1 | 30 | 30 | 5 |
| Izborni predmet 2 | 30 | 30 | 5 |
| Izborni predmet 3 | 30 | 30 | 5 |
| Izborni predmet 4 | 30 | 30 | 5 |
| Završni rad | 5 | ||
| Stručna praksa (OJSM) | 5 | ||
| Izborni kolegiji | |||
| Content management | 15 | 15 | 5 |
| Dizajniranje karijere | 15 | 15 | 5 |
| Grafičko oblikovanje publikacija | 15 | 15 | 5 |
| Medijski nastupi | 15 | 15 | 5 |
| Odnosi s javnošću u kulturi, turizmu i sportu | 15 | 15 | 5 |
| Praktikum interpersonalne komunikacije | 30 | 30 | 5 |
| Storytelling u kreiranju imidža | 15 | 15 | 5 |
Akademski kalendar
Obrane završnih radova
Termini obrana završnih radova (akademska godina 2025/2026.) [PDF]
Radionica za završne radove
Termini radionica za završne radove
Upisi
Upis putem “Postani student”
- Postavljanjem VERN’a putem portala Postani-student.hr na prvo mjesto
- Prijavom na informatički sustav VERN’a
- Preporuka je izlazak na prijemni postupak radi umanjenja školarine*
Obvezni predmeti i razine: HRV, STR. JEZ. B
*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na državnoj maturi i modelu plaćanja.
Putem Prijemnog postupka
Boduje se:
- prosjek prva tri razreda srednje škole
- motivacijski razgovor i
- provjera općih sposobnosti:
boduje se za akademsku stipendiju
bodovi se unose u „postani-student” (do 350 bodova)
*Iznos školarine ovisi o postignutim bodovima na prijemnom postupku i modelu plaćanja.
Otvoreni sat – Upoznaj sveučilište Vern’
- Saznaj sve o studijima
- Saznaj kako se upisati i ostvariti stipendiju
- Prošeći kampusom i upoznaj prostor (kantina, knjižnica, filmski studio…)
- Saznaj sve o životu na VERN’u (sport, gameing, putovanja, izlasci…)
Sljedeći termini Otvorenog sata:
- Sljedeći Otvoreni sati održat će se u ožujku, a točni datumi bit će objavljeni naknadno.
Studenti, profesori i ekipa s VERN’a te čekaju. Prijavi se na Otvoreni sat 🙂

Školarina
Modeli i razredi školarina
za upis prijediplomskog studija u akademskoj godini 2025./2026.
Iznos jednogodišnje školarine ovisi o:
- Odabiru modela školarine: jednokratno, semestralno ili mjesečno
- Postignutom uspjehu u okviru prijemnog postupka ili
- Postignutim bodovima na obaveznim ispitima državne mature (bez Prijemnog postupka)
Iznosi se odnose na školarine za upise u akademskoj godini 2025./26.
| Primjenjuje se opcija koja je povoljnija za kandidata | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Grupa školarine | Bodovi na Prijemnom postupku | Bodovi na ispitima državne mature (hr, str jez, mat) | Jednokratna uplata | Dvokratna (semestralna) uplata | 12 mjesečnih rata |
| Grupa A | 300 – 350 | 250 – 300 | 3.320,00 € | 3.500,00 € | 3.670,00 € |
| Grupa B | 224 – 299 | 185 – 249,99 | 3.850,00 € | 4.060,00 € | 4.260,00 € |
| Grupa C | 200 – 223 | 145 – 184,99 | 4.330,00 € | 4.620,00 € | 4.850,00 € |
| Grupa D | 145 – 199 | 0 – 144,99 | 4.820,00 € | 5.070,00 € | 5.320,00 € |
Detalji o prijemnom postupku
Školarina uključuje
- Administriranje upisa i studiranja na VERN’u
- Nastavu prema nastavnom planu i programu
- Grupno i/ili individualno mentorstvo
- Dva izlaska na ispit iz svakog kolegija
- Administriranje i podršku prilikom organizacije i izvođenja stručne prakse
- Uporabu nastavne i prezentacijske opreme – računala, videa, projektori i sl.
- Uporaba biblioteke i fakultetskog multi-media centra za potrebe studiranja
- Korištenje informacijskog sustava VERN’a za potrebe studiranja
- Nastavne materijale VERN’ove produkcije: pisane sažetke i podsjetnike s predavanja i radionica, skripte i sl.
- Organizirano korištenje određenih sportskih objekata u zakupljenim terminima, posjete kazališnim predstavama i koncertima prema programu CARPE DIEM
- Obranu Završnog/Diplomskog rada
- Svečanost dodjele diploma – izrada diplome, korištenje toga, prigodne kape i sl.